Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

Ik zit (nog) steeds te modderen met diverse lenzen, maar wil eigenlijk naar een goede all-round lens die aansluit op de kit-lens. Nu heb ik e.e.a. over de Canon EF 70-300mm f/4.5-5.6 DO IS USM gelezen maar hoor liever gebruikerservaringen. Iemand van het forum ervaring met deze lens?

groet,

Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
Erik C
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2005 20:18
WoonplaatsCOLON Itaipava Brazilië
CONTACTCOLON

Compact, vreet batterijen, onscherp vanaf 200 mm. Ik heb hem na 2 maanden gebruik met 300 Euro verlies weer verkocht.
20D plus Kitlens en een 28 - 105 USM II
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

Erik C schreefCOLONCompact, vreet batterijen, onscherp vanaf 200 mm. Ik heb hem na 2 maanden gebruik met 300 Euro verlies weer verkocht.
Zodan, dat klinkt dus niet hoopvol en zeker niet voor dat geld.
Bedankt voor je reactie!

groet,

Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Ik ben erg tevreden over deze lens, ook op 300mm. Geen L- kwaliteit, maar wel goed genoeg. Het is een lekker compacte lens die stevig aanvoelt en ook op lange wandeltochten mee kan. Bijkomend voordeel: Met dit objectief kan je de hele dag door Amsterdam lopen zonder elk kwartier uitleg te hoeven geven over je bezigheden..
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

oneshot schreefCOLONIk ben erg tevreden over deze lens, ook op 300mm. Geen L- kwaliteit, maar wel goed genoeg. Het is een lekker compacte lens die stevig aanvoelt en ook op lange wandeltochten mee kan. Bijkomend voordeel: Met dit objectief kan je de hele dag door Amsterdam lopen zonder elk kwartier uitleg te hoeven geven over je bezigheden..
Ok dan, 1 voor 1 tegen. Dat maakt het leven een stuk makkelijker..... :?
Heb je iets op beeld staan op 300 mm geschoten en onbewerkt??? En met welk type camera???

Groet,

Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Ik heb ook niet zulke goede ervaringen met de DO, de 70-300 IS USM 4.5-5.6, de nieuwe versie is een perfecte lens, of kijk ook eens naar de Sigma deze heeft alleen geen IS, velen op dit forum werken met deze lens. Dat IS batterijen vreet daar ben ik het niet mee eens, op de Shooting dag te Amsterdam heb ik ruim 200 shots gemaakt (allen met IS)
met 1 accu en deze is nog niet leeg. Maar dat kan ook aan je accu liggen... of.... als het vriest...
Groetjes Ed
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

Frodo schreefCOLONIk heb ook niet zulke goede ervaringen met de DO, de 70-300 IS USM 4.5-5.6, de nieuwe versie is een perfecte lens, of kijk ook eens naar de Sigma deze heeft alleen geen IS, velen op dit forum werken met deze lens. Dat IS batterijen vreet daar ben ik het niet mee eens, op de Shooting dag te Amsterdam heb ik ruim 200 shots gemaakt (allen met IS)
met 1 accu en deze is nog niet leeg. Maar dat kan ook aan je accu liggen... of.... als het vriest...
Hoi Frodo,

Ik neem aan dat je de Canon EF 70-300/4.0-5.6 IS USM bedoelt? Hoe is de lichtgevoeligheid van deze lens??? Overigens een enorm prijsverschil t.o.v. de DO.

Groet,

Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
PeetPlafond

Ik heb het lensje zelf niet, maar ik zie hem regelmatig langskomen hier. De resultaten zijn opvallend goed te noemen. Kijk maar eens in het album van Sullivan (Frank) . Ik heb me vaak verbaasd over de goede beeldkwaliteit van het objectief!

Wat voorbeeldjes: (Frank ik spam even wat foto's van je :wink: )

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=41829

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=40303

http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38662 :wink:
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik heb hem 1 jaar gehad en laatst verkocht omdat ik hem te weinig gebruikte. Ik was er wel tevreden over maar denk dat een 100-400 L nog beter is.

Op mijn website onder menuoptie "Diversen" staan er een paar allemaal gemaakt met de 70-300 DO IS.
Kijk bij "Ridders van de Haar" en "Japanse tuin Clingendaal".

Oja, en Menuoptie "Sport", "VliegShow Rotterdam "
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
ritsaert
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 08:47
WoonplaatsCOLON Houten
CONTACTCOLON

Ik heb ook de 70-300 IS USM (niet DO) en ben zeer tevreden over de lens. Is niet zo zwaar dat je makkelijk uit de hand kan fotograferen en je hebt toch het 300mm bereik. Gebruik hem veel tijdens dierentuinbezoek. Ik heb geen ervaring met het DO objectief dus kan geen vergelijking geven.
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

sugarman schreefCOLONIk heb hem 1 jaar gehad en laatst verkocht omdat ik hem te weinig gebruikte. Ik was er wel tevreden over maar denk dat een 100-400 L nog beter is.

Op mijn website onder menuoptie "Diversen" staan er een paar allemaal gemaakt met de 70-300 DO IS.
Kijk bij "Ridders van de Haar" en "Japanse tuin Clingendaal".

Oja, en Menuoptie "Sport", "VliegShow Rotterdam "
Hoi Sugarman,

Wat is de url van je website??? Oeps laat maar heb al gevonden... lezen is een vak....pfffffffffffffffffffffff

Strakke foto's Sugarman!!!

Groet,

Lex.
Laatst gewijzigd door 2 op lexhaa, in totaal 4 keer gewijzigd.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
Defiant
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2006 11:18
WoonplaatsCOLON midduh van ut land !
CONTACTCOLON

ben zeer tevreden over de 'non' DO versie. de lens is gewoon goed, zeker voor z'n prijs. en als je bereid ben om 500+ euri's meer neer te leggen voor een kleinere lens.. tja.. ik zeg zonde van je geld, koop daar dan een knap filter voor + mooie lenskoker en zonnekap...

suc6 met je keuze :)
Canon 10/300mm
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

De 70-300 DO is een prachtige lens. Heel briljant en levert nagenoeg L kwaliteit. Het ding heeft een enorm scheidend vermogen en dát maakt je foto's scherp. RenateG heeft hem ook net als Sullivan en ik kan me van haar nog foto's herinneren van haar ventje in een opblaaszwembadje of zo. Dat de scherpte en helderheid van die lens me nog bijgebleven is wil heel wat zeggen. Misschien dat Renate ze nog kan plaatsen? Ik denk niet dat er in die range een veel betere lens te koop is...
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONDe 70-300 DO is een prachtige lens. Heel briljant en levert nagenoeg L kwaliteit. Het ding heeft een enorm scheidend vermogen en dát maakt je foto's scherp. RenateG heeft hem ook net als Sullivan en ik kan me van haar nog foto's herinneren van haar ventje in een opblaaszwembadje of zo. Dat de scherpte en helderheid van die lens me nog bijgebleven is wil heel wat zeggen. Misschien dat Renate ze nog kan plaatsen? Ik denk niet dat er in die range een veel betere lens te koop is...
Mag ik dat ook verwachten van de Sigma 70-300 APO Macro lens op een 350D?
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Nee !
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

musicjohn schreefCOLONNee !
Mag ik vragen waarom Nee! ?

Is die zo slecht dan?

(beginners vraag)
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Nee, inderdaad kun je dat niet verwachten van die lens. Ondanks dat dat ook een hele goede lens is, in die prijsklasse zeker het beste dat te koop is, is hij toch een klasse lager dan de 70-300 DO. Dat mag ook wel voor dat prijsverschil. Het verschil zit hem met name in het scheidend vermogen. De 70-300 DO is net ff wat briljanter dan de 70-300 APO. Maar om toch nog even met mijn eeuwige voorbeeld te komen hier de foto's van Hans-Jozef Effertz waarvan er veel met de 70-300 APO gemaakt zijn. Retescherp ;-)
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Inderdaad, de Sigma 70-300 is een hele goede combinatie met de 350D

Ik heb al vele voorbeelden voorbij zien komen van foto's die met dit objectief gemaakt zijn. In z'n prijsklasse levert hij de beste prijs/kwaliteit verhouding. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
Pandora
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 395
GeregistreerdCOLON 05 Sep 2006 21:36
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONNee, inderdaad kun je dat niet verwachten van die lens. Ondanks dat dat ook een hele goede lens is, in die prijsklasse zeker het beste dat te koop is, is hij toch een klasse lager dan de 70-300 DO. Dat mag ook wel voor dat prijsverschil. Het verschil zit hem met name in het scheidend vermogen. De 70-300 DO is net ff wat briljanter dan de 70-300 APO. Maar om toch nog even met mijn eeuwige voorbeeld te komen hier de foto's van Hans-Jozef Effertz waarvan er veel met de 70-300 APO gemaakt zijn. Retescherp ;-)
Heb pas sinds 5 dagen mijn 350D,voorheen olympus c8080 wz.

Als ik op de site kijk van Hans-Jozef Effertz ben ik wel even zwaar onder de indruk!!


Met iets minder ben ik dik tevreden :D
Gebruikers-avatar
lexhaa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 145
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 16:26
WoonplaatsCOLON Den Haag

maced schreefCOLONDe 70-300 DO is een prachtige lens. Heel briljant en levert nagenoeg L kwaliteit. Het ding heeft een enorm scheidend vermogen en dát maakt je foto's scherp. RenateG heeft hem ook net als Sullivan en ik kan me van haar nog foto's herinneren van haar ventje in een opblaaszwembadje of zo. Dat de scherpte en helderheid van die lens me nog bijgebleven is wil heel wat zeggen. Misschien dat Renate ze nog kan plaatsen? Ik denk niet dat er in die range een veel betere lens te koop is...
Nou piepels,

Als ik het zo zie dan is er een voorkeur voor de DO, hoewel het prijsverschil toch wel behoorlijk is t.o.v. de non-DO. Ik denk dat de enige manier om daaruit te komen is, om in de winkel foto's met beide lenzen te maken en die thuis te bekijken. Hoewel als ik de foto's van Sugarman zie..... heeft iemand overigens foto's ergens van de non-DO???

Groet,

Lex.
Canon EOS 50D | Canon EF 50mm f/1.8 II | Canon EF-S 18-200 mm/F3.5-5.6 IS | Canon 70-300mm IS USM f/4-5.6 | Canon 430 EX | en nog wat tussenringen en andere hebbedingetjes......
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar