[VERZAMELTOPIC] Vrouwenstudio dag

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Dames, erg veel complimenten!! Het zijn me nu teveel foto's om allemaal langs te lopen, maar eigenlijk heb ik geen foto's gezien die slecht waren! Erg goed dus van jullie.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Zo :shock: :shock: :shock: wat veel foto's al zeg!!! Gaaf om te zien allemaal. Zal morgen even mij foto's bewerken..ik heb maar 15 foto's geschoten ha ha ik ga steeds minder schieten lijkt het wel :?
Zitten erg mooie foto's tussen...vooral die van Nino en Nino met Bas tja....moeders he... :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb net jullie emailadressen naar Isabelle gestuurd, die zal jullie binnenkort een mailtje sturen met alle info wie/hoe/wat van de modellen.

Enne..eh...gelachen met Renate snap er niks van ..nou ik niet hoor chagerijnig type juist :lol: :lol:

En Yljas zie je wel dat je streng kan kijken, ookal zitten wij erbij!!!!!!

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
hills-of-myst
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 16 Aug 2005 17:05
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Mijn bewerkingen zijn hier te zien: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=26908


En mijn eerste resultaat. Rest volgt later. (foto is onbewerkt)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=55097[/img]
Elmer
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 25 Sep 2006 17:05
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Vet die foto van mij, weer heel wat anders dan wat ik in mijn portfolio heb!!! Mooi gedaan!!! Verder trouwens ook heel erg veel mooie fotos!
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Wow, wat een geweldige resultaten! Het zijn er imiddels teveel om allemaal langs te lopen, maar ik ga vanavond even de beste er uit pikken!

Maar nu eerst even een plaatje van mij.. Net als marian heb ik maar een paar foto's. Ik had al 3 weken zitten broeden op 1 bepaalde lichtopstelling die ik graag wilde uitproberen op een gespierd mannelijk model. Bij afzeggen van Dennis was ik erg teleurgesteld tot EDDY vanuit het niets tevoorschijn kwam..

Afbeelding

Ook Anne heeft al een paar foto's laten zien met dezelfde lichtopstelling. Ik ben er erg trots op..
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Hij is erg mooi Cor! Met deze opstelling komt het gespierde lijf van Eddy goed naar voren! goed gedaan.

gr. Anita Meezen
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
DeLFii
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006 22:47
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

weeeeeeeh ik wil ook foto's laten zien!!!
maar mijn arme laptopje kan al dat testosteron niet aan :'( :cry: :cry:

Linda, mag ik jouw email???

Eerst dus maar eens een computer vinden waarmee ik de foto's kan bewerken...dan show ik ze!!

Leraartje...bedankt voor je sponsering ik vond het erg leuk!! :lol:

Owjha...en mooie foto's allemaal!!!!!!:lol: :wink:
groetjes,
Fenja
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

nou dames ...mijn complimenten..zitten echt gave fotos tussen

@ster..foto twee de z/w van Jurjen...echt een topper..

@ diganiet...de foto van elmer op de longchair..is echt een relaxte foto straalt gewoon dat "bakkie koffie met krantje "sfeer uit

@ conquista...de laatste footo ..de z/w erg sterk..goede sfeer gevangen

@ alette...ik sluit me aan bij je belichtings keuze...mooi neergezet zo..

@cor.....mooie belichting ...maar eh....ga je de opstelling nog met ons delen :wink: :wink:


ben zelf sinds kort ook met de mannelijke modellen fotografie bezig..maar moet bekennen een vrouwelijk oog kijkt volgens mij toch net anders :wink: ...er zit zeker leerstof voor mij tussen dames :D
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
Cvdijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2896
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2005 17:34
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

jumpdog schreefCOLON @cor.....mooie belichting ...maar eh....ga je de opstelling nog met ons delen :wink: :wink:
Tuurlijk. De meest simpele belichting ooit eigenlijk. 2 flitskoppen met standaard reflector van achter, 1 schuin aan de linkerkant en 1 schuin aan de rechterkant ingesteld op dezelfde sterkte. Model een metertje of 4 ervoor tussen 2 schermen in om tegenlicht van de flitsers tegen te gaan (een opblaasbank en een diascherm :wink: ) en rechtsvoor het model een reflectiescherm om toch structuur in de huid en gezicht te krijgen aan de voorkant.

Nog 1'tje:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Cvdijk, in totaal 26 keer gewijzigd.
<A href="http://67.15.245.8/~prostudi/shop/product_info.php?cPath=49&products_id=113&osCsid=c6f9606da45264fed9a4f5bbde40eb6e">Workshops modelfotografie</A>
<A href="http://www.prostudio.nl">Prostudio.nl - Linkstar en Falcon Eyes Studio Artikelen!</A>
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

inderdaad cor...een simple opstelling..maar je moet er maar opkomen :wink:

dacht al te zien dat het van achteren was gefltist..maar hoe je het tegenlicht was tegen gegaan was me even een raadsel...nu niet meer..bedankt dat je het gedeeld heb.. :) ...weer wat om eens me te gaan stoeien(vier meter voor de flitsers...ga ik denk ik net halen 8) )

vindt de tweede persoonlijk sterker dan de eerste .. maar daar zijn smaken voor he....
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Gebruikers-avatar
inhetveld
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 170
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2006 17:34
WoonplaatsCOLON Westervoort

linda schreefCOLONGoedenmorgen,
sRGB? Dat ga ik maar eens opzoeken, maar het feit dat ik dat al moet zeggen doet mij het ergste vermoedden! :roll:
Linda ik denk dat Renate het tegen mij had. Jij was niet de enige die in haar enthousiasme namen door elkaar haalt.
Mijn kleuren zagen er niet goed uit.
Ik heb dit dankzij Anita aangepast.

Jouw kleuren zien er wel goed uit hoor :lol:

Groetjes Karin.
Conquista
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2006 20:24
CONTACTCOLON

ik baal eigenlijk een beetje... gisteren via een schema op dpz mijn monitor gecalibreert, maar ik log op het werk in en ik zie ze daar veel en veel lichter dan hier wat voor mij behoorlijk afbreuk doet aan wat ik neer wilde zetten. daarnaast heb ik ook adobe gamma gebruikt, maar op elk scherm zie je het dan weer anders. Op het scherm op het werk kwamen de foto's erg flets over en dat was niet mijn bedoeling dus wil ik ook niet dat het door anderen zo gezien wordt.

Wat kan ik hieraan doen nog? Gewoon afdrukjes maken en kijken wat daar uit gaat komen?
www.conquista-online.com
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

waarschijnlijk dat ik de foto's daarom wrs ook wat vreemd van kleur vond?
tjsa, ik kan eigenlijk niet zo goed antwoord geven op je vraag Conquista, maar er komen er hier vast genoeg kijken die wel raad weten met je vraag.

Cor je hebt me de opstelling laten zien, en de resultaten op je camera, en toch vind ik deze foto's er minder 'heftig' uit zien als op je scherm

heb je er nog wat aan bewerkt?

en de 2e vind ik ook mooier, de pose is even wat spannender

en uhhhhh het was toch ook een vrouwendag, dus vandaar dat jij niet zoveel mocht schieten :wink:
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Mooie platen van Jurjen, Renate!

Doot het uploaden zijn de kleuren wat grauwer geworden maar t is nie anders..

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Conquista schreefCOLONik baal eigenlijk een beetje... gisteren via een schema op dpz mijn monitor gecalibreert, maar ik log op het werk in en ik zie ze daar veel en veel lichter dan hier wat voor mij behoorlijk afbreuk doet aan wat ik neer wilde zetten. daarnaast heb ik ook adobe gamma gebruikt, maar op elk scherm zie je het dan weer anders. Op het scherm op het werk kwamen de foto's erg flets over en dat was niet mijn bedoeling dus wil ik ook niet dat het door anderen zo gezien wordt.

Wat kan ik hieraan doen nog? Gewoon afdrukjes maken en kijken wat daar uit gaat komen?
Nog een keer doen met Adobe Gamma. Maar doe het het liefst met de hoeveelheid licht die je normaal om je heen hebt. Als je het bv 's avonds doet met weinig licht zullen de foto's er bij daglicht fletser uit zien.

Nog beter is een calibratie aparaatje kopen. Gretachmacbeth Pantone Huey kan je voor 55 euri laten overkomen uit Signapore.
nieuwe website!
wierdeau
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1198
GeregistreerdCOLON 05 Okt 2004 19:12
WoonplaatsCOLON Badhoevedorp
CONTACTCOLON

Zegguh, Allette ook mannen mogen wel een beetje bijgewerkt worden.. die eerste van Yljas mogen de rondingen wel wat minder.. :lol: Bij de 2e zie je gelukkig dat hij aan het einde is van zijn ademinhouding.

Mooie zwart wit omzettingen.

@Hills of Myst Grappig om te zien dat je de modellen al bewust hebt neergezet voor een bewerking.
nieuwe website!
Gebruikers-avatar
Ninatje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2006 11:07

mooie serie allette!!
ik ga ook maar eens even zo'n flitsset aanschaffen :D
Gebruikers-avatar
Allette
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1110
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2006 21:43
WoonplaatsCOLON Borger
CONTACTCOLON

Afbeelding

:lol:

Afbeelding
Who cares|als je|er maar mooie|foto's mee maakt|toch?|
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik vind het echt fantastisch al die foto's, erg mooi! ik krijg er ook gelijk ideeen voor een volgende keer! :)
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
DeLFii
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2006 22:47
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

oeee Alette die laatste 2 foto's zijn cool!!!

Ik kan dus nog helemaaaala niet bewerken.. heb op deze foto's alleen wat met de kleurbalans gespeeld verder niks.
Geen zorgen Edwin, ik weet dat Jongens ook mooie bewerkingen verdienen...piebe gaat me een lesje geven!

nog weinig gezien van Elmer dus ziehier:

Afbeelding


en


Afbeelding



en ja ik hou van groen!! :lol: :roll:

[modbrake=keppe] ik heb even de link aangepast, hij laad traag maar nu zou hij het wel moeten doen.[/modbrake]
Laatst gewijzigd door 2 op DeLFii, in totaal 26 keer gewijzigd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar