Een vriend van me vertelde me enkele maanden geleden, dat ze (EMA Automobielgroep) bij AMG, de huistuner van Mercedes, een leuke bestelling hadden gedaan. Toen het om de CLK DTM AMG bleek te gaan, heb ik hem doen beloven dat hij mij als eerste zou bellen als de auto binnen was. Zo geschiedde.
Waarom zo enthousiast worden van een Mercedes? Het is niet "zo maar" een CLK. Het gaat hier om een in beperkte oplage geproduceerde, feitelijk herbouwde CLK. AMG schroeft een CLK 200 compleet uit elkaar en vervangt eigenlijk alles dat gewichtsbesparing kan opleveren en de prestaties ten goede komt. En dat lukt ze dan ook aardig! In het vooronder ligt een 5.5 liter V8 met compressor. Deze levert 582 pk. Niet de 7G versnellingsbak, maar de 5 bak brengt het geweld over. In 3.8 seconden zit je aan de honderd en bij 320 kilometer per uur grijpt de begrenzer in. Achterin kunnen zowaar twee volwassenen zitten. Naar verluidt maakt deze opsomming deze cabrio dan ook tot snelste open vierzitter op aarde. Van zowel deze cabrio, als van de coupe worden er maar 100 stuks gebouwd.
De auto stond wat ongelukkig in de showroom. Een overzichtsfoto zat er dan ook niet echt in. Maar de details zijn juist zo aardig op dit soort auto's. Dankzij de regen moest de auto snel naar binnen, de motor was nog warm toen ik aankwam... Wellicht volgt er tzt nog een update.
#1
Dat heeft die Bjorn Dippel leuk in elkaar geschroefd! Dit "Handcrafted by" plaatje is bovenop de enorme
mechanische compressor geplaatst.
#2
Op deze foto is duidelijk te zien aan de wat golvende "huid", dat alle bodypanels van carbon zijn. En dan te
bedenken dat de donorauto een standaard CLK 200 is. Er blijft in ieder geval niet veel bewaard van het
standaard produkt. Zelfs de vloerplaat van de kofferbak is opnieuw in carbon uitgevoerd.
#3
Het vermogen wordt op de weg gezet via deze enorme 20 inch schoepen.
#4
Een vredig ogend hoekje van de verder vervaarlijk uitziende body. Hij oogt onmiskenbaar snel, maar op de
een of andere manier valt niets echt uit de toon als zijnde niet functioneel of opzichtig.
#5
De dikke CLKont. Op deze foto is aardig te zien dat er weinig ruimte was om een goede overzichtsfoto te maken.
#6
De DTM cockpit. Rechts aan het stuur is een van de flippers van de "flappy paddle gearbox" te zien. Het stuur,
althans de vorm, is overgenomen uit de toerwagenracerij. Het geheel oogt strak, functioneel en overzichtelijk.
Er is niets dat de aandacht van de bestuurder afleid, terwijl in een oogwenk toch alle benodigde informatie af
te lezen is.
Meer foto's staan op m'n site of in m'n (test)gallery.
Meer informatie over deze auto vind je hier.
Mercedes Benz CLK DTM AMG
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
-
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 52
- GeregistreerdCOLON 17 Mei 2006 09:58
- WoonplaatsCOLON Oudewater (UTR)
- CONTACTCOLON
Echt een top auto, daar zou ik nog wel eens een ritje in willen maken en fotograferen natuurlijk.
De foto's:
#1 leuk detail vastgelegd
#2 bij deze had ik liever de luchtinlaat scherp gezien
#3 hierbij zie je duidelijk dat het de dtm versie is, alleen jammer van die tegelvloer in de showroom, ik had liever asfalt gezien
#4 waarom heb je hierbij het blauwe vlak er op staan?
#5 mooie auto, maar storende achtergrond
#6 deze doet mij niet zoveel
Ik heb ook even in je gallery gekeken, maar waarom heb je de foto met de rem klauw(2307) niet geplaatst, die vind ik er positief uitspringen.
De foto's:
#1 leuk detail vastgelegd
#2 bij deze had ik liever de luchtinlaat scherp gezien
#3 hierbij zie je duidelijk dat het de dtm versie is, alleen jammer van die tegelvloer in de showroom, ik had liever asfalt gezien
#4 waarom heb je hierbij het blauwe vlak er op staan?
#5 mooie auto, maar storende achtergrond
#6 deze doet mij niet zoveel
Ik heb ook even in je gallery gekeken, maar waarom heb je de foto met de rem klauw(2307) niet geplaatst, die vind ik er positief uitspringen.
[size=75]Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding..[/size]
Die remklauw was misschien beter op zijn plaats geweest dan de cockpit. Maar voor het totale plaatje wilde ik de cockpit er wel bij hebben.
Dat blauwe vlak is de deurpost, de foto heeft een wat voyeuristische inslag.
Die achtergrond bij #5 ging het ook een beetje om. (weinig ruimte en ..storende achtergrond) In de begeleidende tekst op m'n site komt dat ook ter sprake. Het eeuwige probleem van een storende achtergrond (zichtbaar door de ruiten) bij autofotografie. (lang leve de zwart getinte ramen )
Dat blauwe vlak is de deurpost, de foto heeft een wat voyeuristische inslag.
Die achtergrond bij #5 ging het ook een beetje om. (weinig ruimte en ..storende achtergrond) In de begeleidende tekst op m'n site komt dat ook ter sprake. Het eeuwige probleem van een storende achtergrond (zichtbaar door de ruiten) bij autofotografie. (lang leve de zwart getinte ramen )
- jvanarkel
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 6618
- GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
- CONTACTCOLON
Hartog zou zeggen: pfff t blijft toch een Taxi
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 462
- GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 19:28
- WoonplaatsCOLON Den Haag
Mooie auto alleen van mij hoeft die achterspoiler niet zo...
Wat is overigens de verkoopprijs voor deze auto?
Jeffrey
Wat is overigens de verkoopprijs voor deze auto?
Jeffrey
Canon EOS 7D | BG-E7 Grip | 70-200 F2.8L IS | Canon 24-105 F4.0L IS | Canon 100 F2.8L IS Macro | 430EXII | Kata Bug-203 PL
Dat is wel het mooiste...bluecupra schreefCOLONMooie auto alleen van mij hoeft die achterspoiler niet zo...
Wat is overigens de verkoopprijs voor deze auto?
Jeffrey
260.000 euro ex de BTW, ex de BPM..
Die samen doen er nog eens 122.000 euro bovenop.
Maar ja, je hebt het wel over een met de hand gebouwde auto met enorme prestaties die zeer uniek is en blijft. Ga maar na,er worden 100 cabrio's en 100 coupe's gebouwd en er rijden 228 meer Ferrari Enzo's op deze aardkloot.
Oh ja, die achterspoiler heb je toch enigzins nodig...
Toch nog even een toevoeginkje dan maar. Twee detailshots.
#6
Laat zich raden...
#7
#6
Laat zich raden...
#7
Dank je!
Ik zal nog eens in de foto's spitten die het niet gehaald hebben in eerste instantie.
Ik zal nog eens in de foto's spitten die het niet gehaald hebben in eerste instantie.
- Dimer
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 148
- GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:20
- WoonplaatsCOLON Amstelveen
- CONTACTCOLON
mooie foto's, mooie auto!
Maar o zo jammer dat het een cabrio is
Maar o zo jammer dat het een cabrio is
Canon 7D gripped | Canon 350D | Tokina 11-16mm F2.8 | EF-S 17-55 F3.5/5.6 | EF 50 F1.8 II | EF 24-105 F4 IS USM L | EF 100-400 F4/F5.6 IS USM L | Speedlite 430 EX II en meer flitsspul
Tja, als je geen geld meer hebt voor een dak... het spaarvarkentje is een keer leeg hé.Dimer schreefCOLONmooie foto's, mooie auto!
Maar o zo jammer dat het een cabrio is
Groetjes,
Mathijs