Herfst in het bos

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
FotoFrans
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 12:52

Hier mijn eerste foto's op dit forum.
Hoop hier veel te leren.
Het enthousiastme werkt heel aanstekelijk.
Commentaar dus welkom


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60638[/img]


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60630[/img]


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=60631[/img]
EOS 30D
stefanhuigh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2005 11:07
WoonplaatsCOLON Aardenburg

De eerste foto doet mij qwa compositie het meest ik vindt dit dan ook de mooiste foto ook de licht/schaduwval vind ik wel lekker, bij foto 2 blijf ik staren naar een boom die precies in het midden van het beeld staat en bij foto 3 heb ik geen idee waar ik naar moet kijken.

Verder denk ik dat de fotos best nog een beetje verscherpt mogen worden en misschien hier en daar beetje meer contrast/saturation in de kleuren.

Hoop dat je er wat aan hebt
[size=75]Canon EOS 20D | Canon EFS 17-85 IS USM | Canon EF 75-300 IS USM | Sandisk 1GB Ultra II | Crumpler Long schlong
verlanglijstje: Canon EF 50 1.4 | Canon Speedlite 430EX[/size]
dennisb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 52
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2006 09:58
WoonplaatsCOLON Oudewater (UTR)
CONTACTCOLON

Ik ben het wel eens met mijn voorganger. Alleen vind ik de boom op foto 2 juist wel wat hebben, omdat hij in het midden staat (tegen de gulden snede in).
[size=75]Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding..[/size]
Gebruikers-avatar
D'n enige echte Senior!
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 307
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 12:09

dennisb schreefCOLONIk ben het wel eens met mijn voorganger. Alleen vind ik de boom op foto 2 juist wel wat hebben, omdat hij in het midden staat (tegen de gulden snede in).
Ben het hier wel mee eens. Zou van foto 2 van onder juist nog wat centimetertjes afhalen. Ach, al die verschillende smaken, 't is me wat!
Gebruikers-avatar
FotoFrans
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 12:52

stefanhuigh schreefCOLONDe eerste foto doet mij qwa compositie het meest ik vindt dit dan ook de mooiste foto ook de licht/schaduwval vind ik wel lekker, bij foto 2 blijf ik staren naar een boom die precies in het midden van het beeld staat en bij foto 3 heb ik geen idee waar ik naar moet kijken.

Verder denk ik dat de fotos best nog een beetje verscherpt mogen worden en misschien hier en daar beetje meer contrast/saturation in de kleuren.

Hoop dat je er wat aan hebt
Bedankt voor je reactie.
Kan mij goed vinden in je opmerkingen,
ook dat het contrast meer mag, maar hoe ver moet/mag je gaan met de saturation? Of is dat gewoon een kwestie van smaak?
De kleuren zijn nu al veel gekleurder dan het origineel, lijkt er niet meer op!
genomen met fel blauwe lucht en een paar witte wolkjes.
EOS 30D
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

De eerste foto erg mooi. De tweede ook wel, maar ik had de boom wat meer links of rechts gehouden en niet zo pontificaal in het midden. De derde foto doet mij niet zoveel.
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Ik zit nog even te kijken, en ondanks dat ik de kleuren behoorlijk mooi vind, denk ik toch dat je nog iets met de witbalans had kunnen doen. Zeker in de achtergrond van de eerste twee foto's zie je een magentazweem.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar