Eerste foto's van beginnende hobbyist

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
W.Noorthoek
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2007 18:16
WoonplaatsCOLON Den Haag

Goedeavond allen,

Dit zijn mijn eerste redelijke foto's die ik afgelopen weekend in Utrecht van mijn honden heb gemaakt. Graag zou ik jullie mening hierover willen weten.

foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65042[/img]

foto 2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65043[/img]
Persoonlijk is deze minder omdat de stand waarin hij genomen is tegenvalt. Maar ja het was dat of van de heuvel rollen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Helemaal niet verkeerd.
De eerste is het leukst, maar dat komt ook echt door het lage standpunt. Als de hond ook wat verder naar rechts had gezeten en er naar links had gekeken, was het misschien nog wat interessanter.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Grappige foto's hoor. Mooie honden. De 2e is zoals jezelf al zegt wat minder.

Je kan jezelf nog even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic.

Jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
Soron
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 14:13
WoonplaatsCOLON Leeuwarden / Klazienaveen
CONTACTCOLON

De foto's staat in de showcase...

Mag ik dan eerlijk mijn mening over deze foto's vertellen? Of is het maar beter dat ik gewoon zeg dat de testcase een betere plek is voor deze fotos...
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

De eerste is inderdaad het leukst en zoals @dejong1racing ook al aangaf, de hond iets uit de midden maakt de foto boeiender. :wink:
Wel heb ik het idee dat ze wat scherpte missen, of komt dat misschien door het verkleinen ?

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Soron schreefCOLONDe foto's staat in de showcase...

Mag ik dan eerlijk mijn mening over deze foto's vertellen? Of is het maar beter dat ik gewoon zeg dat de testcase een betere plek is voor deze fotos...
Je kunt beter eerlijk vertellen waarom je vind dat testcase een betere plek is voor deze foto's. Natuurlijk zou het ook helpen als je erbij vertelt hoe TS de foto's zou kunnen verbeteren. Daar heeft TS wat aan.
Gebruikers-avatar
Miccie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2006 15:42
WoonplaatsCOLON Schinnen (Zuid-Limburg)

De foto's aanschouwende zouden mijn bezwaren zijn :

1. Redelijk centrale compositie wat meestal niet als boeiend wordt beschouwd. De foto 1 is een kwestie van smaak maar ik vind een dier uit de hoogte fotograferen meestal niet zo mooi. Zoek liever oogcontact ongeveer op gelijke hoogte van het dier. Probeer ook veel aandacht trekkende/ afleidende objecten zoals bv. een felle lucht zoveel mogelijk buiten dit soort composities te houden. Vooral op foto 2 is het stuk linksboven een flinke aandachtstrekker en dus afleidend van de hond.

2. Rommelige achtergrond. Door deze rommelige en drukke achtergrond wordt de aandacht vlug van het hoofdobject weggetrokken. Speel eens met scherptediepte waardoor de hond wat geisoleerd raakt van deze achtergrond en daardoor volop in de schijnwerper komt.

3. Welllicht persoonlijk maar laat het dier een beetje de camera inkijken. Dan vind ik de foto al veel prettiger kijken als zo'n blik als bijvoorbeeld op foto 2.

4. Ze mogen nog wel wat scherper eventueel valt er nog wat te bereiken in de nabewerking.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet,
Michel
Gebruikers-avatar
mctenhove
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Breda

oneshot schreefCOLON
Soron schreefCOLONDe foto's staat in de showcase...

Mag ik dan eerlijk mijn mening over deze foto's vertellen? Of is het maar beter dat ik gewoon zeg dat de testcase een betere plek is voor deze fotos...
Je kunt beter eerlijk vertellen waarom je vind dat testcase een betere plek is voor deze foto's. Natuurlijk zou het ook helpen als je erbij vertelt hoe TS de foto's zou kunnen verbeteren. Daar heeft TS wat aan.
Misschien omdat het gewoon snapshots zijn :?: Er is namelijk weinig tot geen aandacht besteed aan de compositie...
[i]Nikon Shooter [/i]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar