Lekker snappen in de stad...

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Vandaag wilde ik eigenlijk een grootgebouw van binnen gaan fotograferen. Al mijn lenzen mee, statief aan mijn tas geknoopt maar helaas, moest toestemming hebben om aan de gang te gaan. Daarom maar mijn stad ingegaan omdat het zonnetje met enige regelmaat zichzelf liet zien. Dus hier wat foto's zonder vooropgezet plan. Van de 150 foto's kon ik er gelijk 142 weggooien, en van de 8 overgeblevenen twijfel ik er nog over 4. Hier een paar die ik zelf best lekker vond kijken.

Vraag me af gooien jullie ook meteen alles weg waar je niet tevreden over bent? of kijken jullie later nog eens om te kijken of je iets over het hoofd hebt gezien. In dit digitale tijdperk gaat het zo hard met je archief ;-)

Groet,
Robert

foto 1
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65626[/img]
foto2
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65627[/img]
foto 3
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65628[/img]
foto 4
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65629[/img]
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

ik moet eerlijk zeggen dat de laatste 2 mij niet zo aanspreken de eerste 2 des te meer vooral 1 vind ik erg leuk ik denk dat dat te maken heeft met de inkadering en de speelse hoek... 2 vind ik mooi door het ruimetlijke gevoel... en dat vind ik bij 3 ontbreken 4 spreekt mij het minst aan dit omdat ik 'm zelf een beetje donker vind en de uitdruking van dit jongetje niet thuis kan brengen... maar ga zo door !
groet Niels Tacoma
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Dat jongetje, maakte geluid alsof hij op een motor, zat, terwijl de ouders, links niet op de foto, wat onvriendelijk kenbaar maakten naar huis te willen gaan ;-)
CaNonTruDy
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2006 18:48
WoonplaatsCOLON Waar het huis staat

De tweede klopt met wat je wilde zeggen, je hebt het gebouw goed neergezet. De foto's die je daarna plaatst doen er imo afbreuk aan.
Houd je aan wat je wilt vastleggen en zeggen. Ga vooral door en laat zien wat gebouwen kunnen zeggen.

Trudy
[size=75]Lach naar het vogeltje.[/size]
MadMarty
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:34
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Foto 1 en 2 zijjn mooi. 3 doet het al minder. En het verhaal dat jij bij foto 4 kent, dat ken ik niet. Dus ik zie alleen een jongetje op een step een rare bek trekken. En mij persoonlijk doet dat niets. Maar ga vooral door met schieten. Platen zoals foto 4 moet je ook zeker bewaren, want foto's schiet je ook voor je zelf.

Foto's gooi ik nooit meteen weg. Na een dagje schieten loop ik ze wel eerst snel na. Alle foto's die echt mislukt zijn (met name foto's die erg onscherp zijn of te veel bewegings onscherpte hebben) gooi ik weg. Alles wat net out-of-focus of een verkeerder compositie heeft bewaar ik nog. Een week of twee (of meer) later kijk ik er dan nog eens naar. Van de meeste platen weet ik dan niet meer wat ik precies van plan was vast te leggen, dus ik zie die plaat dan eigenlijk weer opnieuw. Vaak blijft er dan veel meer over dan dat ik in eerste instatie zou hebben bewaard. Overigens bewaar ik twijfel gevallen altijd. Zolang ik genoeg opslag heb (en uitbreidingen kosten tegenwoordig ook niets meer) heb ik geen reden alles maar op te schonen.
Gebruikers-avatar
slayne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 301
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 17:59
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Foto 2 en drie vind ik mooi. De andere foto's zeggen me niet zoveel.
Gebruikers-avatar
4Runner
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 178
GeregistreerdCOLON 21 Okt 2006 22:05
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Dank voor jullie reacties, foto's zijn gemaakt met m'n Sigma 17-35mm F2.8-4.0 DG EX ASF HSM Canon AF, heb deze lens nog niet zo lang. Voor dit soort werk dichtbij of gebouwen ben ik echt supertevreden. Maar zodra ik een landschap of een vergezicht wil fotograferen, krijg ik het gwoon niet scherp, welk diafragma ik ook kies, handmatig scherpstellen of automatisch, het wil niet lukken. Hoop dat als ik jullie eens zie bij een gezamelijke schoot, iemand wil helpen om te kijken of het aan mijn onkunde ligt of aan iets anders...
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Inderdaad foto 2 en 3 zijn goed gelukt
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar