Fly over 747 KLM in Veendam op 1 april! Of toch niet?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Op het zweefvliegveld van de Noordnederlandse Zweefvliegclub (www.nnzc.nl) gaat volgens "De Koerier" (gratis weekblad), een Boeing 747 overvliegen om drie uur aanstaande zondag.

Het staat ook op de site van de nnzc.

Je kunt zelfs kaarten voor een aparte spotterstribune krijgen, tegen omwisseling van een bon.....

Een aantal vragen:

1. Als dit doorgaat, heb ik dan aan mijn 100-400 genoeg of moet ik kleiner

2. Het is aanstaande zondag 1 april. Moet ik zoiets geloven? Oftewel: gebeurt zoiets wel eens op een zweefvliegveld, of is het gewoon een 1-april grap? En dan wel goed uitgevoerd.

Het schijnt om een piloot te gaan die ook zweefvliegt in Veendam en daarom zijn vlucht vanuit China?? Omlegt naar 't Noorden en overvliegt. Vluchtnummer staat er ook bij....

Maar toch.... 1 april is 1 april.... Iemand die er verstand van heeft?
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLON
Maar toch.... 1 april is 1 april....
Ik denk, dat jij nu al "slachtoffer" bent, van deze natuurlijk niet verkeerde grap :lol:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk persoonlijk dat het een grap is. Aan de andere kant zullen er dagelijks 747's over veendam vliegen; ze vliegen over heel Nederland.

Het ding kan niet landen op Eelde, dat hebben we laatst al besproken in een ander topic.
Opstijgend vanaf een ander commercieel vliegveld, kom je al snel bij Schiphol uit. Hoe groot is de kans dat ze daar een 747 op laten stijgen om even bij de zweefvliegclub van Veendam langs te gaan? Niet zo groot lijkt me.
De kans dat een piloot toestemming krijgt voor een fly by als hij terugkomt van het verre oosten, die kun je al zeker helemaal reduceren tot nihil. Geen enkele vluchtleiding zal bij zoiets "riskants" het leven van de passagiers riskeren. Het is helemaal niet zo riskant natuurlijk, maar als er iets gebeurt, dan wil niemand dat op zijn geweten hebben op een retourvlucht uit Verwegistan.


Als ik op de site kijk zie ik een geshopte foto met het onderschrift; het vorige Boeing bezoek. Kun je je dat nog herinneren? Ik weet dat ik destijds ook hele mooie plaatjes heb gemaakt. :roll: Konden ze dat ding echt niet groter in beeld krijgen?
Overigens moet je je eens afvragen hoe het voorliggende toestel in de lucht komt; met een kabel aan een lier of aan een sleepvliegtuig. Weer een extra risico in een branche die er om bekend staat dat ze weinig risico's nemen.

In het artikel staat ook dat fly by's op Eelde en Leeuwarden zijn geweest. In Eelde kan dit om trainigsdoeleinden zijn geweest. Daar wordt ook gelest door piloten van Martin Air of KLM. Dit is het topic waar we toen over dit hebben gesproken: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... =klm+eelde
Op Leeuwarden kan ik me niet herinneren dat ze het ooit gedaan hebben, maar dat kan ik me wel voorstellen.

Nee ik zou lekker uitslapen als ik jou was.

Om je vraag te beantwoorden, met een 100-400 kun je prima uit de voeten, mocht je beslissen wel te gaan.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Rene Br.

Ik weet zeker dat het een grap is..............
bezoek diverse luchtvaart sites......en allemaal GRAP !!
Dus bespaar je de moeite om erheen te gaan.

Ik heb er zelfs al een foto van !!!!!!! hahahaaaaaa

kun je nagaan !!!!!
Afbeelding
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

:lol: :lol: :lol: Ik lig hier ff dubbel van zeg. Dit moet wel een 1 april grap zijn.
this lyric is under construction !!!!
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

"VFRood" ik ben best wel benieuwd hoe de foto's zijn geworden.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik heb lekker foto's gemaakt in het Noorder Dierenpark en op bosgebied "Ter Borg" bij Sellingen :)

Zag het niet zitten om daar gesignaleerd te worden met fototoestel :lol:
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

VFRood schreefCOLON
Zag het niet zitten om daar gesignaleerd te worden met fototoestel :lol:
Verstandig :wink:

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

Dit staat op hun site


Welkom terug bij deze soap over de Boeing 747 fly-by. Had je vandaag al op de kalender gekeken? Precies, het is vandaag 1 april. En ken je die mop van die Boeing? Nou, die kwam niet. Alhoewel. Er is vast wel een Boeing over ons veld gevlogen maar dan op 10 kilometer hoogte. Geen idee waar die heen ging en geen idee wie de automatische piloot bediende. Een 1 april grap dus. Met dank voor de medewerking van de Veendammer Koerier redactie.

Als pleister op de wonde wordt onder de kijkers op ons zweefvliegterrein een startbon voor een kennismakingsvlucht verloot. De mensen zijn dus niet helemaal voor niets gekomen. Ook onder de bezoekers van de website verloten we vandaag zo'n startbon. Stuur vandaag vóór middernacht (en geen seconde later) een email naar meevliegen@nnzc.nl Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken met als onderwerp "aprilgrap" en maak kans op die kennismakingsvlucht. En dát is geen grap.

Wat ook geen grap is, is dat ons vliegseizoen weer is geopend. We zijn gisteren al begonnen

misschien een eoser de lucht in dan ?
this lyric is under construction !!!!
Gebruikers-avatar
Mathijs
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2413
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 09:49
CONTACTCOLON

Leuke grap, vorige jaar hadden ze hier een vergelijkbare grap gehouden op de vliegbasis Twenthe, toen zeiden ze dat er een space shuttle van NASA een touch and go zou maken omdat ze interesse hadden in de overname van het veld, ze zouden het willen gebruiken als uitvalbasis voor noodsituaties.

Het stond hier toen werkelijk zwart van de mensen (ik stond er gelukkig niet bij maar hoorde de verhalen achteraf)

Groetjes,

Mathijs
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Mathijs schreefCOLON
Het stond hier toen werkelijk zwart van de mensen (ik stond er gelukkig niet bij maar hoorde de verhalen achteraf)

Mathijs
JA, ja :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar