problemen onder Vista

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Xeor
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 225
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2006 21:04
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

oso98 schreefCOLONTja dat is ook een oplossing, maar nogal drastisch om een applicatie aan de gang te krijgen, waarvoor er alternatieven bestaan...

M.a.w. ik zal me eens gaan verdiepen in de door Canon aangedragen oplossing, zoals in dit topic aangegeven, en hun site in de gaten houden, m.b.t. een fix...want zij leveren niet wat zij beloven :cry:

Groeten,

Rene
Probeer eens wat ik 2 posts terug had gezegd ...
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | Canon 50mm F1.8 II | Sigma 70-300mm Apo Macro | Sandisk II 1gb | Sandisk 256mb | Crumpler: The Puppet | Vanguard VT 300 statief |
[url=http://vision-designs.nl/]Vision - Designs[/url][/size]
Gebruikers-avatar
MichelSjollema
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 22:56
WoonplaatsCOLON Hoofddorp

Zoals Xeor bedoelt:

- Alle software van Canon eraf halen.
- Opnieuw de programma's installeren vanaf je bijgeleverde cd-rom.
- Daarna de Vista update downloaden en installeren.

Zo zou het moeten werken!

Succes,

Michel.
Gebruikers-avatar
oso98
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 368
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2005 13:01
WoonplaatsCOLON Veenendaal

Xeor, Michel,

Zal dit nogmaals proberen.
Probleem is dat ik de originele cd niet meer heb/kan vinden.

Heb destijds naar mijn weten de stappen gevolgd als aangegegeven, en gebruik gemaakt van de meest recente XP versies van de diverse Canon producten en vervolgens de Vista updates uitgevoerd.

Wellicht dat ik toch iets over het hoofd heb gezien.

Laat mijn bevindigen zoals gebruikelijk achter.

Bedankt,

Groeten,

René
backertje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2007 20:23
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

Xeor schreefCOLON
AndreS schreefCOLONRaar dat EOS Utility bij sommige wel werkt en bij anderen niet.
Ik heb echt alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat. Kan het misschien zijn dat het met Ultimate wel werkt en met Home Premium niet.
Ik heb dus Premium; ik ben beniewd of de gelukkigen waar het wel werkt soms Ulimate hebben??
gr
Andre
Ja ikzelf draai Ultimate en werkt perfect met de XP EOS Utility.
Máár, toen ik voor de eerste keer EOS Utility installeerde deed het programma bij mij ook niks. Vervolgens draaide ik een update van Zoombrowser voor Vista, deed nog steeds niks en vervolgens heb ik alles eraf gegooid van Canon software en alles overnieuw geinstalleerd met de cdrom en sindsdien werkt het gewoon perfect.

Groeten,
Alex
Ik heb alles eraf gehaalt van canon en opnieuw geinstalleerd en hij werkt nog steeds niet. Ik heb daarna de vista updates geinstalleerd en hij doet het nog steeds niet. Dus het word nog effe wachten.
Eos 400D. 18-55 kit lens en de 55-200 kit lens
AndreS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2007 13:24
WoonplaatsCOLON Brunssum

Backertje, als je het werkend wil krijgen moet je inderdaad via de normale Vista-procedure alle Canon software verwijderen. Daarna ook alle Canon-mappen. Daarna met Regedit alle register-instellingen, waarin de naam Canon voorkomt, verwijderen. Wees uiterst voorzichtig en maak eerst met systemherstel een backup van je register. Als je fouten maakt werkt je PC niet meer(goed) en moet je terug naar systeemherstel.
Opnieuw opstarten, dan DPP 3.0, ZBex 5.a of 5.8.b installeren. als het goed is vraagt je PC op dat moment naar de originele CD, die bij de camera zat. Als hij dat niet doet dan is nog steeds niet alles verwijderd.
En als laatste EOS/Utility installeren.
Succes
Andre
Canon EOS 400D+Canon EF-S 17-55 2,8 IS USM
backertje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2007 20:23
WoonplaatsCOLON Oisterwijk

ik heb alles gedeinstalleerd en toen opnieuw geinstalleerd zonder virusscanner en firewall aan ( dit stelde canon voor ) hetzelfde met de updates installeren. En toen deed ie nog niks. Ik had dat terug gekoppeld naar canon via de online helpdesk, werd ik een half uur later gebeld, we hebben wat dingen nagelopen en zij wisten het ook niet meer, ze zouden de klachten naar canon europe sturen.

Ik ben aan het kloten gegaan toe ik had op gehangen en toen bleek dat bij de file eigenschappen van de eos-utility het volgende stond aan gevinkt ( bij compatibiliteit ) programma uitvoeren als windows xp SP2. Ik heb deze uitgezet en toen werkte hij in een keer :D . dus ikke opgebeld met mijn klacht nummer en ze hebben hem afgesloten. Ze wilden wel weten hoe ik het had opgelost.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Eos 400D. 18-55 kit lens en de 55-200 kit lens
Gebruikers-avatar
Sjef
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2007 17:33
WoonplaatsCOLON Roosendaal
CONTACTCOLON

Ik heb zelf Vista Premium, en had ook last dat Vista (eos utility) mijn 350d niet herkende.

Heb net nieuwe software gedownload op http://software.canon-europe.com/ en heb daar dus als camera 350d gekozen .

Voor alle programma's zie hier : http://software.canon-europe.com/products/0010192.asp
Selecteer dan wel eerst Windows Vista, en als taal engels, want in het Nederlands lukte me het niet.


Bij mij is dit alles in 1 keer gelukt (oeff!)

Groetjes Sjef
Canon 350D EF-S 18-55 / Sigma 55-200mm F4-5.6 / Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro / B&W UV & Kaiser Circ Pol Filter
[url=http://www.flickr.com/photos/sjef_maas/]FLICKR[/url]
Een gezond mens heeft 1000 wensen, een ziek mens maar 1
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hallo,

ook bij mij werkt alles bij de éérste installatie naar behoren.
Ik had wél alle laatste updates opgehaald en geïnstalleerd ná de CD-Rom installatie.
Gewoon zoals het hoort.
En yip, ook bij mij is alles in het Engels, maar dat vind ik geen probleem.
Waarom dat dit bij mij wél goed gaat en bij anderen niet, dat zou ik níet weten.
Ik kan wel het een en ander op Pc gebied, maar verklaren wordt lastiger.
By the way, ik heb Vista Home Premium... Naast mijn XP installatie...

Groet
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Mike Philippens
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1137
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:04
WoonplaatsCOLON YGT360
CONTACTCOLON

oso98 schreefCOLONNee want daar hebben we immers het gratis en standaard meegeleverde windows download programma voor, zelfs bij Vista... :wink:
Het kopieerprogramma via de herkenner zit er al langer in hoor. :roll:
Persoonlijk vind ik het veel makkelijker via een cardreader. Prik gewoon dat ding erin en copy/paste. Maar goed, ik heb iets tegen wizzards en ik hou niet van programma's die mijn filenamen willen aanpassen. Bovendien is het kopieren via de kabel vanaf de camera best een aanslag op de accu.
[size=75]A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar