Firmware EOS 400D ver 1.0.5 (Update: betere AF?)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Goed om te horen, dat verkleint de kans behoorlijk dat ik me iets verbeeld :wink:
Manny schreefCOLON...Gisteren tegen alle doktersadviezen in ......
Kijk je wel een beetje uit, die adviezen zijn betrouwbaarder dan die van financiële adviseurs!

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Dat doktersadvies had ik inderdaad moeten opvolgen, nu is mijn knie echt helemaal beurs en pijnlijk, maar het was voor het goede doel, en ik heb mijn ziekteverlof al geregeld hoor, zal nu braaf met het pootje omhoog gaan zitten :)
[color=silver]18-55[/color]
Denief
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 15:55
WoonplaatsCOLON Sint-Genesius-Rode
CONTACTCOLON

Die update lijkt me nogal omslachtig, iemand die het is kort kan uitleggen?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

In het zeer kort;

Firmware downloaden, op cf-zetten en deze in camera stoppen, camera aanzetten en firmwareupdate selecteren.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

dejong1racing schreefCOLONIn het zeer kort;

Firmware downloaden, op cf-zetten en deze in camera stoppen, camera aanzetten en firmwareupdate selecteren.
en zorgen dat je een volle accu hebt,
en dan de instructies op de camera volgen.

Zo simpel is het.
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
Denief
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2007 15:55
WoonplaatsCOLON Sint-Genesius-Rode
CONTACTCOLON

Update ok, vrij simpel dus, toch bedankt :)
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

De update er ook maar eens opgezet.Was er nogal huiverig voor gezien al de : doe dat niet, raak dit niet aan ...maar het ging eigenlijk probleemloos...Ga ook eens kijken of er sprake is van verbeterde autofocus werking...
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
Helen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 21:36
WoonplaatsCOLON De Meern

Hellup
Ik krijg de melding dat er een cf-card met update in de camera moet (maar die zit erin :roll: ) wat nu? :cry:
Doe ik iets verkeerd?
Via de cardreader de firmware op mijn cf-card gezet (uiteraard eerst geformatteerd)....toen in de camera en dan deze melding....snap ik niet.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Misschien moet je op OK/SET drukken en zo nog iets bevestigen voordat de upgrade start? En anders zou ik opnieuw het kaartje formatteren en de upgrade daar op zetten. Eventueel kun je ook nog via het aansluiten op je computer in de remote modus je camera updaten. Het hoeft niet per se via het kaartje ;) Lees de richtlijnen bij die upgrade nog maar eens door. De link naar de upgrade en de handleiding staat ergens in dit topic.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Helen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 21:36
WoonplaatsCOLON De Meern

Ik heb al 4 x opnieuw geformatteerd/ge-upload en blijf dezelfde melding houden.
Ik heb even geen andere lege kaart beschikbaar....
eventueel nog andere tips?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heb je geformatteerd in de camera?

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ja, dan rest alleen het remote installeren nog. Of wachten totdat je een andere, lege kaart hebt.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
TechNick
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2007 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Deze middag de firmware van mijn camera geupgrade van 1.0.4 naar 1.0.5 en ik kan het een ieder alleen maar aanraden.

Voor de upgrade had ik al zo mij twijfels over de werking van AF en dit is nu bevestigd. Veel betere opnames.
Zeker in de vol automatische stand zijn de afbeeldingen veel scherper en beter van kleur. Ok, deze stand gebruik ik niet veel maar voor de rest van de familie hier wel handig.

Canon heeft zeker meer in deze upgrade gestopt dan in het lijstje vermeld staat.
[i]'Vernuft zit 'm in de eenvoud!' - 'Inguinity lies in the simplicity!'[/i]

EOS 50D | EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM | EF 70-200mm f/4.0 L USM | 430EX
Gebruikers-avatar
Roland
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Lierop
CONTACTCOLON

Helen schreefCOLONHellup
Ik krijg de melding dat er een cf-card met update in de camera moet (maar die zit erin :roll: ) wat nu? :cry:
Doe ik iets verkeerd?
Via de cardreader de firmware op mijn cf-card gezet (uiteraard eerst geformatteerd)....toen in de camera en dan deze melding....snap ik niet.
Ik neem aan dat je hem inde camera hebt geformateerd?
Daarbij worden standaard al de mappen aangemaakt op de kaart.
Je moet de het bestandeje eens op verschillende neer zetten en dan proberen. Een dergelijke melding heb ik gehad bij de 300D. Ik wet alleen niet weer waar ik het bestandje heb neergzet bij het upgraden van de 400D :cry:
Gewoon even proberen, misschien is het een oplossing.
Groetjes, Roland

Canon EOS | Panasonic Lumix
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Helen schreefCOLONIk heb al 4 x opnieuw geformatteerd/ge-upload en blijf dezelfde melding houden.
Ik heb even geen andere lege kaart beschikbaar....
eventueel nog andere tips?
- stop een cf kaartje in je kaarlezer
- ga met windows verkenner naar de drive van je kaartje
- wis eerst ALLES wat er op het kaartje staat, zorg er voor, dat er geen andere programma's naar het kaartje kijken.
- zet het updatebestand er op
- sluit verkenner
- geef je kaartlezer vrij door op het icoontje in je taakbalk te drukken, snap je deze stap niet: wacht dan een paar minuten
- en draaien maar
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

@Helen: formatteer in de camera met behulp van het menu.
Formatteren door Windows kan een (voor de camera) onbruikbaar kaartje opleveren.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Helen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 21:36
WoonplaatsCOLON De Meern

@ Jan & Boels; Ja de cf card is in de camera geformatteerd

@ Roland er staat standaard 1 map + 1 submap op de card , beide geprobeerd maar tot nu toe geen resultaat.
(deze ga ik dus even verwijderen)

@ eos4all ik ga dit zeker proberen, ik laat nog wel weten of het gelukt is...(misschien niet vandaag , want ik heb vandaag het kaartje alweer gebruikt en dit moet ik eerst wegschrijven )

Ik hoop zo op een verbetering van de scherpte van mijn foto's, ik ben nl. nog niet écht dolgelukkig met de resultaten tot nu toe :roll: een deel licht ntuurlijk aan mijn onervarenheid, maar toch.....
Gebruikers-avatar
Helen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2007 21:36
WoonplaatsCOLON De Meern

pfffffffff.....zware bevalling geweest, wat bleek...
steeds het onuitgepakte bestand ge-upload :roll: dit kan de camara niet lezen, maar ik kreeg er ook geen duidelijke melding over.

Nu staat het erop :D en morgen dus even testen of het geholpen heeft!

Iedereen reuze bedankt voor de tips!
Gebruikers-avatar
verschuuren
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2007 13:43
CONTACTCOLON

Ook ik, firmware gedownload, richting de camera gemikt, update gedaan ... en alles vlekkeloos.

Ik heb een tamron 28-75 ... waarbij ik twijfel over de scherpte.
Ik zal er komende dagen eens wat op los klikken om te kijken of het echt heeft gewerkt die update.

grzz. Dennis
Canon 50D + Lenzen + Flitser + Tassie met accessoires!

Zie http://www.dennisverschuuren.nl voor de foto's en meer!
Kamiklaasie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 157
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2005 19:28
WoonplaatsCOLON Medemblik
CONTACTCOLON

Op internet staat een test in een lab van een Duitser die aangeeft dat er verbetering zit in de AF na het upgraden van de firmware. De autofocus heeft minder licht nodig om op een punt te kunnen focussen. Ook is het onderscheidend vermogen tussen grijsschalen erop vooruit gegaan.

http://www.traumflieger.de/desktop/vide ... mware2.php

Ik heb hem zelf ook geupdate, al is het alleen maar om het gevoel te hebben dat hij er beter van is geworden.... Kleine moeite het updaten.

Updaten van firmware is wel altijd een enge toestand. Je weet dat als het mis gaat je de boel echt om zeep kan helpen. Het is me al een keer gelukt met een firmware update voor een dvd speler. Die ging in de cd brander zitten en hielp intussen de brander en dvd speler om zeep....

Daarom dekt Canon zich ook vreselijk in met alle voorzorg maatregelen die je moet nemen. Gelijk hebben ze.
Canon EOS 1D mkII | EOS 1D mkIII | EF 100-400 L | EF 70-200 f/2.8 IS II L | EF 24-105 L

http://www.autosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.formidoswiftcup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.clio-cup.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.formule-ford.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bossgp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar