Verkeersongeval Elspeterweg Nunspeet

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Sjonge jonge zeg, wat een ophef over een paar simpele plaatjes... we zien een autootje die in de prak ligt, wat hulpdiensten en voyeurs er omheen en, als je goed kijkt, zie je nog iemand in het wrak zitten. So what?

Anyway, sorry maar fototechnisch is het m.i. gewoon bagger. Snapshots, slecht belicht en uitgewerkt. Categorie "CF-dump" en als ik het geschoten zou hebben zou het niet eens in aanmerking komen voor het lokale suffertje. We zitten hier wel op een fotografie-forum, wat dat betreft heeft Jeroen het helemaal bij het rechte eind.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Ik heb ook wel eens dit soort plaatjes geschoten, en zal het in de toekomst ook blijven doen, als ik er tegenaan loop, maar ik denk (ik weet het zeker) niet dat ik er mee op een forum zal komen als deze.

Welke ik als "goede foto beschouw" los van de fotografische kwaliteit is foto 4 en 5, waarbij je ziet dat er een hoop hulpverleners nodig zijn voor het slachtoffer, en waarbij het slachtoffer nadrukkelijk niet in beeld is.

Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONSjonge jonge zeg, wat een ophef over een paar simpele plaatjes... we zien een autootje die in de prak ligt, wat hulpdiensten en voyeurs er omheen en, als je goed kijkt, zie je nog iemand in het wrak zitten. So what?
Mee eens.

En met alle respect voor Wheely, maar de topic-titel begint toch duidelijk met: Verkeersongeval.

Als dat emotionele / slechte herinneringen boven haalt in je, dan moet je dergelijke topics niet bekijken. Wél bekijken en dan een reactie geven zoals hij er nu staat van jou... daar kan niemand wat mee.

En aan de mods zou ik willen zeggen:

Er staat toch duidelijk Verkeersongeval... ?

Dus waarom een extra tag zoals 18+ of schokkend? Heb je wel eens een verkeersongeval gezien wat niet schokkend was dan?

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Niels B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 12:00
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONSjonge jonge zeg, wat een ophef over een paar simpele plaatjes... we zien een autootje die in de prak ligt, wat hulpdiensten en voyeurs er omheen en, als je goed kijkt, zie je nog iemand in het wrak zitten. So what?

Anyway, sorry maar fototechnisch is het m.i. gewoon bagger. Snapshots, slecht belicht en uitgewerkt. Categorie "CF-dump" en als ik het geschoten zou hebben zou het niet eens in aanmerking komen voor het lokale suffertje. We zitten hier wel op een fotografie-forum, wat dat betreft heeft Jeroen het helemaal bij het rechte eind.
Ik probeer ook dingen te leren hoe het volgende keer beter kan en daarom plaats ik mijn foto's hier om meer te leren en het beter te doen.

Ik wil benadrukken dat het niet mijn bedoeling is om iemand te kwetsen met deze foto's. Ik wil alleen nieuws laten zien. Waarschijnlijk is het beter dat ik volgende keer deze foto's niet plaats omdat er toch alleen maar ophef overkomt.

Nogmaals wil ik zeggen het is me niet te doen om het leed van een slachtoffer ik wil zo goed mogelijk nieuwsfeiten in beeld brengen ook als het dit soort nieuwsfeiten zijn. En het is me ook niet te doen om een foto in krant te scoren het gaat me er om dat ook hulpverleners en slachtoffers hier wat aan hebben. Ik 2 jaar terug ook zo'n dergelijk ongeval gefotografeerd, week later had ik een mailtje in mijn mailbox of ik deze foto's zou willen mailen om dat deze mensen het hielp om het te verwerken wat ze mee hebben meegemaakt en dat doet me ook goed.
40D |350D(backup) | 70-200 F2.8 | 28-70 F2.8-4.0
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

Niels B schreefCOLONIk probeer ook dingen te leren hoe het volgende keer beter kan en daarom plaats ik mijn foto's hier om meer te leren en het beter te doen.
Een betere reden om ze hier te plaatsen kun je niet bedenken, nu ja, testcase dan misschien?
Waarschijnlijk is het beter dat ik volgende keer deze foto's niet plaats omdat er toch alleen maar ophef overkomt.
Om die paar tere zieltjes zou ik 't niet laten hoor!
ik wil zo goed mogelijk nieuwsfeiten in beeld brengen ook als het dit soort nieuwsfeiten zijn.
Dat is een mooi streven, maar het is hier in de eerste plaats een fotografie forum. Wees nu eens streng naar jezelf en kijk nog eens goed naar de beelden. Wat had je, achteraf gesproken, anders moeten doen?

Mijn indruk: er zit weinig verhaal in en veel pure registratie, zonder eigen inbreng van de fotograaf. En dat is nog afgezien van de technische mankementen als overbelichting en slordige composities. Ze hadden ook door die dame uit de 4de foto gemaakt kunnen zijn - veel scherptediepte, waardoor het onderwerp niet losgemaakt wordt van de achtergrond, veel niet ter zake doende omgeving maar juist weer geen beeld van de omstandigheden.

Bijvoorbeeld: in de laatste foto zien we een halve toeschouwer, een stapje verder naar links was hij uit beeld. Als je goed kijkt kun je trouwens binnen in de auto aan de spiegel een of ander ding hangen (of staat het op de hoedeplank?). Zo'n detail maakt de beleving van de kijker dieper, intiemer. Kijk maar eens naar wat oorlogs-fotografen vaak in beeld brengen: niet de ellende zelf, maar het kinderspeelgoed tussen de puinhopen, een half verbrand fotolijstje, dat soort dingen.

Ergo, volgende keer meer R van Reportage in plaats van Registratie...
Gebruikers-avatar
Frida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Putten
CONTACTCOLON

Niels B schreefCOLON
boels069 schreefCOLON
Niels B schreefCOLON.... en ook de lol om mijn foto's te showen word minder....
Dat zou jammer zijn.

Jan
Ik wil gewoon mijn foto's kunnen showen op dit forum maar waarschijnlijk zijn er mensen hier die niet tegen een beetje foto's van ongevallen/branden etc. kunnen en ik vind het dan ook jammer dat er gelijk een velle aanval komt.
Niks van aantrekken joh!
Er zijn toch ook anderssoortige reacties bij :)
Beetje eelt kweken hoor 8) :wink:
Gebruikers-avatar
Frida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 150
GeregistreerdCOLON 14 Feb 2007 17:03
WoonplaatsCOLON Putten
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLONSjonge jonge zeg, wat een ophef over een paar simpele plaatjes... we zien een autootje die in de prak ligt, wat hulpdiensten en voyeurs er omheen en, als je goed kijkt, zie je nog iemand in het wrak zitten. So what?

Anyway, sorry maar fototechnisch is het m.i. gewoon bagger. Snapshots, slecht belicht en uitgewerkt. Categorie "CF-dump" en als ik het geschoten zou hebben zou het niet eens in aanmerking komen voor het lokale suffertje. We zitten hier wel op een fotografie-forum, wat dat betreft heeft Jeroen het helemaal bij het rechte eind.
Ehm...dit soort reacties weerhouden beginners denk ik wel om ook es wat te plaatsen .. 8) :wink:
Ik zou nl wel blij zijn als ik ze gemaakt had ! omdat mijn fotoos vaak te donker/te licht/bewogen/etc zijn [ben echt beginner].
Als de lokale sufferdjes zo streng zouden zijn..zou dr in de meeste lokale sufferdjes veel tekst en weinig foto staan :P
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Frida, je mist het punt denk ik. Niemand zegt dat er niet gepost mag worden. Echter in de stickies staat waarop gelet moet worden, dus afbranden mag ook niet. Vandaar dat ik in mijn eerste reactie ook aangaf dat het geen aanval was niet persoonlijk en niet onpersoonlijk. Echter Moet je dus foto's plaatsen met een duidelijk doel. Die stonden er niet bij of zijn minder duidelijk. Dus als je dan nieuws foto's gaat plaatsen, die minder impact hebben op de rest van de wereld dan het lokale krantje en je vermeld er niet bij wat je wilt, dan kan je, dat staat ook in de stickies, een reactie verwachten. De reacties zijn allemaal advies geweest.

Dus afdekken etc., belichting, verscherping, positie, compositie Ed.

Verder valt niemand iemand aan sterker nog dat heb ik en anderen aangegeven dat het mijn mening is en GEEN aanval. Als je dat dan niet leest en vervolgens toch zegt dat je aangevallen wordt dan... Wie de bal kaatst.....

Natuurlijk mag je plaatsen, en ik doe dat bijna nooit. Want ik vind mijn spul of niet goed genoeg voor publicatie of het heeft een ander doel, namelijk voor anderen en niet voor beoordelingen. In deze is het een opdracht die ook gebruikt wordt om iets te leren alleen is de plaatsings vorm wat verkeerd gehanteerd en worden achter af pas dingen vermeld zoals dan hebben de verplegers en politie er iets aan om van te leren. Dan denk ik ivm privacy afdekken, dat doet de panorama ook, zelfs de tv, en vraag duidelijk om advies. Anders is het idd een CF dump.

Verder zijn er genoeg adviezen gegeven en beoordelingen langs gekomen.

Ook ik heb een foto een keer geplaatst en die werd ook afgezeken op fotografisch gebied. Ik ben daar ook van geschrokken en was ook boos. Maar ik heb me toen afgevraagd waarom. En een mooie snapshot is mooi voor mij maar niet een bezienswaardigheid. Verder hoop ik dat Niels door gaat met posten want hij heeft als semiprofessioneel journalist hier wat aan denk ik. Nogmaals ik val hem niet af, aan ed. Maar er is een tendens in het fotograferen/filmen van andermans leed, en dat is echt John de Mol journalistiek, en misschien ben ik iets tv VPRO.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Admin bericht.

Van de foto's linken gemaakt.
Zie mijn toevoeging in TS start gedeelte.
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

motordigitaal schreefCOLONAdmin bericht.

Van de foto's linken gemaakt.
Zie mijn toevoeging in TS start gedeelte.
<off topic>
...en dat van een beheerder die een lijkenwagen als avatar gebruikt :shock: :lol:
</off topic>
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Idd en zonder pola gemaakt, waardeloos ;)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Een voor mij hele bekende omgeving. Vor mij ook absoluut foto's met nieuwswaarde. Ik kan voor de manier waarop je deze nieuwsfoto's hebt gemaakt wel waardering opbrengen. Al heb ik ook wel eens ongevalfoto's gezien waarvan ik echt dacht WOW, mooi gemaakt. Hier is het een duidelijke registratie van de hulpverlening.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
motordigitaal
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 2672
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 06:25
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

jeveos schreefCOLON<off topic>
...en dat van een beheerder die een lijkenwagen als avatar gebruikt :shock: :lol:
</off topic>
1. Omdat ie lekker ruim is om al me fotospullen mee te nemen. :D
2. Met de laden achterin hoef ik er ook niet steeds helemaal in te kruipen. :D
3. Krijg je heel vaak lekker voorrang mee, zelfs als je die volgens de wet niet hebt. :D
4. Hij is net zo mooi zwart als me camera. :D
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

Straks rijdt iedereen nog in een lijkenwagen als je zo doorgaat :lol:

ontopic

Ik vind het ongeval goed vastgelegd. Ik snap ook niet dat hier zoveel ophef over is.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

motordigitaal schreefCOLONAdmin bericht.

Van de foto's linken gemaakt.
Zie mijn toevoeging in TS start gedeelte.
Ik kan dit absoluut niet waarderen. :evil:

De titel van het topic is duidelijk genoeg voor iedereen om voor zichzelf de beslissing te maken om wel of niet te kijken.

Iedere avond onder het eten kijk ik journaal. Daar zie ik soms beelden waarvan ik wel eens regelrecht moet kotsen. En daar word helemaal niet voor gewaarschuwd.

Ik vind de toegepaste sensuur in dit topic dan ook volledig onterecht en verwacht eigenlijk dat betreffende moderator de linkjes weer terug zal veranderen in foto's, zoals het hoort.

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Ik moet MusicJohn gelijk geven.

De titel geeft duidelijk aan waar het om gaat: een verkeersongeluk.
Dan kun je verwachten dat er geen beeld van een pasgeboren baby of een jong bruidspaar komt.

Deze fotograaf wil graag weten, hoe hij er fotografisch voor staat.

Ik vind deze vorm van moderatie TE ver doorschieten, zijn doel voorbij. We zijn allemaal volwassen mensen. Ik neem toch ook geen aanstoot aan een lijkwagen als avatar?

Als er straks iemand met een DSLR aanwezig is bij een open hart operatie en vraagt om respons, worden de foto's dan ook in links veranderd?

Mensen, denk toch eens na: een titel als "Verkeersongeluk" zegt genoeg!
Ik vind het een goede registratie, waarbij TS nog wel even zou moeten nadenken of hij het slachtoffer in de laatste twee foto's niet OOK zou moeten blurren. Een correcte journalistieke serie in mijn optiek.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

Ik ben het helemaal met mijn 2 voorgangers eens :!:
Niels B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 12:00
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

weet je wat ik hier van moet???? KOTSEN ik probeer gewoon mijn werk te laten zien en als het zo moet dan show ik niks meer hier, ik vind dit gewoon bagger ik probeer me zelf te verbeteren door foto's te plaatsen en deze te laten beoordelen door andere. Waarschijnlijk kan ik beter geen foto's meer plaatsen want er word toch niet op gereageerd dus waarom zou ik nog een topic openen.

@Niels Bennink, VFRood, musicjohn en Klaas
Hier word ik dus wel blij van dat er toch nog mensen zijn die wel deze foto's kunnen waarderen en normaal hun mening kunnen geven hier op.

Ik betreur het dat het zo moet gaan. Ik kan er ook niks aan doen als mensen zich emotionele voelen geraakt maar kijk dan niet lijkt me vrij duidelijk wat er in deze topic te zien is.

Ik wil dan ook als TS vragen aan de mod/admin om mijn foto's gewoon als [IMG] neer te zetten zoniet dan doe ik het zelf.
40D |350D(backup) | 70-200 F2.8 | 28-70 F2.8-4.0
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Niels B schreefCOLON...en als het zo moet dan show ik niks meer hier
Nogmaals, dat zou gewoon jammer zijn.

De discussie loopt gewoon wat hoog op, mede door wat ongefundeerde kretologie over censuur.

Jan
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Censuur is in deze inderdaad te hoog gegrepen. De foto's zijn immers nog benaderbaar. In de dagelijkse praktijk zullen mensen veel minder vaak 5x op een foto klikken (WEER een extra venster open) dan de plaatjes zelf bekijken als ze er gewoon op staan.

@ TS: Er zijn wel meer mensen die inhoudelijk op de foto's hebben gereageerd.
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
BUTTON_TOPIC_LOCKED

Terug naar