Welke 24"? Dell 2407WFP-HC, Eizo CE210W, Apple cinema 2

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Ik wil graag een goed 24" scherm aanschaffen maar twijfel over bovenstaande types. Ik heb de Apple gezien en dit scherm vond ik super maar met 1 groot nadeel slechts 1 dvi aansluiting. Kunnen de andere schermen qua beeldkwaliteit meekomen met de Apple?
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Kijk even in de tutorials daar staat het beschreven :lol:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Dynamiet
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 18:02

Ik heb zelf de 2407(geen HC) maar vind het echt een top scherm!, qua bouw kwaliteit en qua kleuren.

Ik kan er niks negatiefs over noemen :)
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

De Eizo CE210W is een 21"
Ik heb 24" versie gekocht de CE240W.
Schitterende monitor, lekker veel ruimte voor LR.
Bloed scherp en bijzonder mooie kleuren.
Voor de kalibratie kon ik mijn spyder 2 gebruiken.
Met de bijgeleverde software van EIZO een fluitje van een cent.
Grote inkijkhoek zodat de kleuren en contrast niet veranderen als je je hoogd beweegt.

Ik heb hem bij http://www.disc-planet.nl gekocht.
Was de goedkoopste en geeft voor de eerste 7 dagen gratis 100% pixel garantie.
Een defecte pixel en je krijgt een nieuwe.
Disc Planet heeft een showroom in Eindhoven (op afspraak)
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Om de Dell met de Apple te vergelijken zou je misschien hier wat aan kunnen hebben. Ding wat zeker is, is dat alle drie de schermen bijzonder goed zijn en dat je met allemaal waarschijnlijk geen miskoop zult doen. Ze hebben immers allemaal een ips, pva of mva variant als paneel, die een zeer goede kleurweergave hebben en die niet of nauwlijks van kleur veranderen als je vanuit een andere hoek kijkt.

Mocht je voor een Dell scherm gaan, dan kan ik je uit persoonlijke ervaring (heb er tweemaal een scherm gekocht) aanraden om eens op Ebay te kijken bij de verkoper 'Supradictus' (Rob). Hij is van QSix en verkoopt Dell schermen voor veel betere prijzen dan Dell zelf. Bovendien levert hij ook vijf jaar garantie en heb je 100% pixelgarantie (volgens mij test hij zelfs de schermen even en weet je dus vrij zeker dat je met het gezeur over kapotte pixels niet te maken krijgt).

Qua prijs/kwaliteit kom je voor de gemiddelde hobbyist denk ik al snel bij Dell uit. Een keuze die mij tot nu toe uitstekend beviel (heb zelf 2 x 20" 2007FP schermen)
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Bart,

Bedankt voor de link. Jammer dat Dell de 24" weer heeft vernieuwd. Ik weet trouwens niet wanneer misschien komt er een revisie. Zoals in het verslag te lezen was de 1e versie niet goed.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

In revisie A01 waren de problemen van revisie A00 opgelost. De opvolger van revisie A01 zal die problemen dus vrij waarschijnlijk ook niet meer hebben. De problemen die genoemd zijn in die link zullen dus vast niet meer voorkomen.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar