iene miene mute, ....10 pond...

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
richardlange
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2007 17:24
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

Hoi,
Ik ben bezig met een website te maken en heb er totaal geen kaas van gegeten. :shock:
Nu is mijn vraag welke Content Management zal ik gaan gebruiken.
Ik ben bij de verschilende op hun site geweest, maar welke is makkelijk in het gebruik, heeft leuke maar ook nuttige toepassingen.
De meeste sites zijn in het engels en ik kan het lezen en begrijpen, maar als ik ze allemaal bij langs moet ben ik in juni nog bezig :lol:
En wil dan toch graag dat ding aan de praat hebben.

En wat zijn jullie ervaringen met de verschilende Manager's ?
Ik heb hier een lijstje waar ik uit kan kiezen via m'n webhost;
Drupal
Geeklog
Joomla
Mambo Open Source
PHP-Nuke
phpWCMS
phpWebSite
Post-Nuke
Siteframe
TYPO3
ranja

Ik hoef geen flisende site te hebben, maar gewoon een waar makkelijk aan te werken is !
En er toch redelijk uit ziet.

Alvast bedankt,

Richard
Soms zijn de dingen in het leven, niet te bevatten in woorden !

http://www.rl-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ton_D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2005 13:03
WoonplaatsCOLON Delfzijl
CONTACTCOLON

kijk eens op www.overweg.com
misschien is dat iets voor je.
Gebruikers-avatar
richardlange
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2007 17:24
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

Ton_D schreefCOLONkijk eens op www.overweg.com
misschien is dat iets voor je.
Ziet er goed uit, maar ik vind de prijs nog iets te hoog. Ik verdien geen geld met de fotografie, het kost me alleen nog maar geld !! :roll:
Ben aan het sparen voor 24-105 F4 L IS en een 70-200 F4 L IS USM.
Dus alle kleine dingentjes helpen :lol:
Ik probeer eerst zelf wel wat in elkaar te knutselen :lol: en word dat echt niks, dan zal ik eens gaan na denken om een prof site builder in te schakelen.
Maar toch bedankt voor de info.
Soms zijn de dingen in het leven, niet te bevatten in woorden !

http://www.rl-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
TechNick
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2007 18:05
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Belangrijk is wel dat je voor jezelf op een rijtje zet welke functionaliteit je precies wilt. Ieder CMS heeft zijn sterke en zwakke punten.

Ikzelf heb ruime ervaring met ranja en raad hem af voor jouw doelstelling. ranja is technisch georienteerd en biedt vele mogelijkheden maar is niet geschikt voor te beginnen.

Als je snel aan de slag wilt zou ik Wordpress aanraden, deze gebruik ik zelf ook o.a. voor mijn persoonlijke website.
De brede acceptatie en ondersteuning is een groot voordeel (dit geldt ook voor bijv. Joomla).
Mijn kinderen van 10 en 12 beheren ook hun eigen site in Wordpress. :wink:

Vergeet ook niet de goede keuze van een webhosting-provider want die bepaalt uiteindelijke de performance en betrouwbaarheid van jouw professionele website. Dit kan niet voor niets maar hoeft zeker geen kapitalen te kosten.
[i]'Vernuft zit 'm in de eenvoud!' - 'Inguinity lies in the simplicity!'[/i]

EOS 50D | EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM | EF 70-200mm f/4.0 L USM | 430EX
Gebruikers-avatar
Har64
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2007 09:32
WoonplaatsCOLON Zwolle

Ik sluit me aan bij de vorige spreker. Wordpress is erg makkelijk te installeren en te gebruiken. Met een taalmodule heb je ook alles in het nederlands en als de layout je niet bevalt download je een ander.
Let er wel op dat als je een hostingspakket kies de mogelijkheid van een database aanwezig is. Kost vaak een paar euro meer.
Canon 40D, 17-40 F4L
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

Als je CMS gaat gebruiken: wel je CMS applicatie steeds updaten want dit soort software is erg gevoelig voor kwaad willenden die je site kunnen hacken.
Gebruikers-avatar
VoRTeX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2006 17:05
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

ik heb zelf goede ervaringen met E107 http://e107.nl/news.php

maar zoals al gezegd: allen hebben ze voor en nadelen!
350D+BG | 17-40 L | 50mm f/1.8 II | 70-300IS USM | Metz 54 AF-1 E-TTL | Vosonic 3320 40Gb imagetank
Gebruikers-avatar
wrd frank
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2007 08:43
WoonplaatsCOLON Woerden
CONTACTCOLON

Ik ben zelf eerst begonnen met een site in Dreamwaever op te zetten.
Deze heb ik toen online gezet. en heb deze 3 maanden gebruikt.

Toen zag ik steeds mooie site's langs komen. en ben toen over gestapt op Joomla.
Er zijn diverse (free) templates te vinden op het internet.
Je moet alleen soms de scripts zelf een beetje aanpassen om de reclame er uit te halen.

Dreamwaever kan ook vervangen worden door Front page.
werkt op dezelfde manier
www.helder-foto.nl (Incidenten en amusementen fotografie)
Eos 40D | GRIP BG-E2N | EF 24-70mm f/2.8[color=red]L[/color] USM | EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 | EF 75-300mm 1:4-5.6 | Tamron AF 18-250mm 1:3.5-6.3 | Speedlite 430EX
Ingedachte al de 70-200 F/2.8
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

wrd frank schreefCOLONDreamwaever kan ook vervangen worden door Front page.
Let er wel op dat frontpage totaal niet efficiënt omgaat met je code. Ik heb een keer een site die in dreamweaver was gebouwd geüpdate met frontpage en die vroeg gelijk 10% meer ruimte op de server.
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

Frontpage is inderdaad een afrader omdat het veel extra (microsoft) code mee neemt.
Dreamweaver is een puur html programma.

Ik vraag me ook wel af waarom je voor CMS kiest.
Ik bouw nu al jaren (ook commercieel) sites in Dreamweaver die voornamelijk uit html code bestaan met soms een beetje flash.
Als je een simpele site wil is dreamweaver best te doen.
CMS die ik niets mee puur omdat ik het een nogal statisch (vaak zeer hoekig) gegeven vind en het als zeer beperkend op creatieve vlakken ervaar.

De kosten bestaan dan uit je domeinnaam en webhosting.

Kan je enigzins uitleggen wat je precies wil maken?
groetjes,
Rob
Gebruikers-avatar
richardlange
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2007 17:24
WoonplaatsCOLON Bovensmilde
CONTACTCOLON

Alvast allemaal bedankt voor het antwoorden. !! :)

En ik weet dat je bij de ene dit hebt en de andere is daar weer beter in.
Maar ik werd een beetje :? van al het aanbod wat er is.
En er zijn zoveel wegen die naar rome leiden, vandaar ook mijn vraag van welke kan ik het beste gebruiken. Ik heb totaal geen verstand van scripting oid. maar ik ken mijzelf een beetje, als ik iets wil leren dan komt dat wel goed, gaat soms niet zo snel, maar dat komt dan wel. :D
Maar ik begrijp dat ik dus mischien het beste voor dreamweaver kan gaan en daar eens mee ga stoeien, mischien wel worstelen :lol:

Ik heb mischien iets te snel een beslissing genomen, maar het was al wel de bedoeling dat ik dit jaar een site wou maken.
En het hoef voor mij eerst ook niet een super de super site te worden, maar het belangrijkste vind ik dat ik hem zelf kan onderhouden en eventueel aanpassen. En natuurlijk foto's kan laten zien :lol:
Anders blijf ik de mensen maar naar m'n Hyves sturen of naar het super webalbum op Zoom :evil: .

Maar ik laat het weten als ik iets draaiende heb.
Soms zijn de dingen in het leven, niet te bevatten in woorden !

http://www.rl-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Evert Veldhuis
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 137
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 13:52
WoonplaatsCOLON Zwolle
CONTACTCOLON

richardlange schreefCOLON...Maar ik begrijp dat ik dus mischien het beste voor dreamweaver kan gaan en daar eens mee ga stoeien, mischien wel worstelen :lol:
...
Hoi,

Ik weet toevallig wat een licentie voor Dreamweaver kost, en ik weet ook een gratis alternatief dat qua HTML functionaliteit net zo goed is: HTML-Kit.

Als je wilt kan ik enkele zelfgemaakte handouts over HTML-Kit geven. Met uitleg over installatie en enkele belangrijke functies. Dit is een levend document dus ik zet het niet on-line, maar ik ben de beroerste niet en wil het best wel delen.

Ik heb voorheen met Dreamweaver gewerkt, en bij mijn huidige werkplek konden ze de prijs van Dreamweaver niet betalen, na lang zoeken hebben we besloten voor HTML-Kit omdat dit gratis is, goed werkt en erg op Dreamweaver lijkt.

Linkje: http://www.htmlkit.com/
Gebruikers-avatar
Blips
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2008 15:51
WoonplaatsCOLON Woodbury, Minnesota USA
CONTACTCOLON

In het hele rijtje mis ik WordPress. Mijn blog EN foto-blog (Zie mijn signature) zijn beiden in WordPress gemaakt. Voor iemand anders heb ik ook een foto/tekstblog gemaakt die goed voldoet, kijk maar eens hier; http://aadmeijer.com

Het is een paar avondjes knutselen maar dan heb je wel iets leuks staan. Het geheel is in het Nederlands (Als je dat wilt natuurlijk) en eenvoudig te onderhouden.

Let op; ik heb het hier over WordPress op je eigen domein, je kunt gratis een WordPress blog openen via WordPress.com maar dan ben je beperkt in de mogelijkheden.
[size=75]Canon EOS XTi | Tokina 12-24/4.0 Pro DX| Canon 70-300 IS USM| Canon 50 1.8| Bellows | filters,statief enzo |[/size]
Niets is zeker en zelfs dat niet.
Fotoblog: [url]http://blipsphoto.com[/url] Weblog : [url]http://blipslog.com[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar