Ludy, een heel diverse serie

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Afgelopen week eindelijk weer eens tijd gehad voor wat vrij werk.
Samen met model Ludy-V (my all time favourite) en visagiste Esther Dijkman (eveneens een toppertje) hebben we diverse dingen gedaan.
Van zwart/wit en studiowerk tot commercieel en op locatie.
Erg leuk en vooral het locatiewerk was voor mij een ontzettende uitdaging omdat dit de eerste keer was.

Hieronder een greep uit de serie, er moeten nog een heleboel foto's bewerkt worden, maar ik wou deze vast met jullie delen.
Als er nog op- of aanmerkingen zijn hoor ik ze heel graag !

Foto 1:

Ik twijfel tussen deze zwartwitte of de kleurenversie die hieronder staat.
Opstelling flitslampen: 1 flitskop met zilveren reflectieparaplu, schuin rechts boven (voor ons)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96316[/img]

foto 2:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96318[/img]

foto 3: Op locatie

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96313[/img]

foto 4: Commercieel. Lichtopstelling: 2 flitskoppen om de achtergrond uit te lichten, 1 flitskop met softbox schuin rechtsboven (voor ons)

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=96315[/img]
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Ik ben echt verlkiefd op je scherpte van de foto's jeetje wat super.
Ik vind de zwart wit variant wel meer spreken.. alleen weet niet waarom, denk een kwestie van smaak.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
jumpdog
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 18:53
WoonplaatsCOLON maarssenbroek

ik kies zelf voor de kleurenversie omdatdeze net iets meer toont dan de zwartwit omzetting....

vindt het jammer dat het haar voor haar oog net te veel licht weg filtert verder had je de flitser mischien juist iets lager en voor het model moeten zetten zodat er wat licht achter het haar was gekomen...maardat is mijn mening..

foto 2 is wel een geslaagde foto beetje druk inde dof maar dat is de locatie ...alleen jammer van het grote verschil in huid tint tussen hand en gelaat dat valt erg op aan de verder mooie foto.

foto 3....te hard geflitst ...sorry ...de witte lijn over haar neus door de harde belichting vindt ik storen ook haar voeten komen niet mooi uit is net alsof ze een grote teen mist..beter was geweest een wat groter diafragma en wat minder op de flitskracht....verder wel een leuke pose zo...
Als je het niet maakt ..weet je nooit of het een mooie foto was geworden
Jazzman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1124
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2007 17:28
WoonplaatsCOLON Tiel
CONTACTCOLON

Pfff... foto 1... wat een geweldig plaat! Zwart-wit komt hier super tot z'n recht! Ik ben zelf altijd wel fan van de 1-flitser belichting. De kleuren versie is ook prachtig. Wat heb je ook een ontzettend mooie achtergrond! Papier of doek? Foto 3 vind ik de muur wat druk, en ondanks de DOF stoort ie voor mij een beetje. Foto 4 ben ga ik mee met het vorige commentaar. Het model lacht hier ook iets te moeilijk in mijn ogen. Maar foto 1 en 2 mogen bij mij wel aan de muur hangen! En dan 't liefst boven m'n bed :lol:
Maurice Krijtenberg - [url]http://www.krijtenberg.nl[/url]
[size=75]Canon EOS 40D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro + EF 50mm 1.8 II + Metz 58 AF-1[/size]
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

geef mij maar de zwart wit versie, heel mooi en zacht.

Bij foto 4 mis ik een teen aan de voet.
De muur is idd wat druk op foto 3 maar ik stoor me er niet echt aan.
Gebruikers-avatar
Christa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 190
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2005 21:37
WoonplaatsCOLON Betuwe

Ik vind de kleurenversie het mooist.... :)
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

Wat betreft foto 1 vind ik de z/w omzetting echt meer dan geslaagd en dus ook sprekender van de kleurenversie, alhoewel die ook erg mooi is.
#3 vind ik net een tikkeltje te geforceerd overkomen. Ik bedoel dan het achterover leunen. Verder wel erg mooi van kleur en huidbewerking.
#4 is ook erg mooi, maar vind de voeten iets te, hoe zal ik het zeggen, onscherp? Kijkt voor mijn gevoel niet echt lekker. Het gezicht uiteraard wel. Mooi model hoor.
En zoals al gezegd, lekkere scherpe platen.

Mooie serie!

Groet,
Aldert
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
marcanon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2007 21:26
WoonplaatsCOLON Oosterhout

De zwart-wit is voor mij de mooiste, hoewel nummer 2 ook een zeer mooie foto is. Bij foto 3 vind ik de bewerking net te veel maar dat is erg persoonlijk. Ik ben meer van de naturel look dan van de bewerkte. Verder wel goede scherpe platen. Alleen jammer van de voeten op foto4, die ogen wat vreemd mede door de teen en de onscherpte.

marco
canon70D ^ canon 10-22 ^ sigma 70-200 ^ canon 24-105 ^ canon 55-250
BizaR
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 181
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 18:35

Wat heb je met de kleuren gedaan?
Dit komt op mij heel onnatuurlijk over.
Heb je de lichte huidtinten alleen een kleur gegeven?

De foto's zijn verder echt fantastisch.
Pose 1 en 2 zijn echt super!!!
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

de eerste is zo mooi dat de rest jammer genoeg verbleekt, wil niet zeggen dat de andere slecht zijn, integendeel, maar beduidend minder dan de eerste.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

1 de ZW versie vind ik mooi hoor!

3 vind ik ook mooi en dat voor een gang ergens in een huis.
Ik had wel eerst de schilderijen van de muur af gehaald.

4 leuk en goed belicht.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

ZW, waarom? Omdat ondanks de mooie kleuren en scherpte, juist ZW meer focust. Kleuren kunnen nu alleen maar afleiden en dat doet ZW niet.

Erg mooie foto's overigens. Maar wat weerhoudt je om even LR op te starten even naar ZW om te zetten, exporteren en voila een polletje er tegen en dan denk ik dat ze redelijk snel naar de gallerij kunnen.

Jeroen
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Carp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 212
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2005 23:20
WoonplaatsCOLON Capelle a/d IJssel
CONTACTCOLON

1: voor mij de kleurenversie. De zw versie vind ik op de e.o. andere
manier nogal vlak tonen.

Verder zijn ze wel superscherp en erg mooi belicht!!!
Welke lens heb je gebruikt?

De teen en de schilderijen zijn al genoemd.
Mooi model ook btw....
Met de groeten van Patrick
Gebruikers-avatar
A3-D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 483
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2007 20:19
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Voor mij absoluut nummer 1 en zou zo op de cover van een magazine kunnen (ik zie de teksten er al bij staan :wink: ).
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik had het op ZOOM ook al gezegd, maar #1 vind ik echt om door een ringetje te halen, prachtige plaat!!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Prachtige serie weer Petra. Lekker veel afwisseling.
Jouw foto's gaan mij overigens toch niet vervelen, dus daar zal het niet aan liggen :D.
Topper is nummer 1 voor mij. Ik vind het in Z/W veel sterker dan in kleur. Blik / houding / contrast, alles is dik in orde bij deze foto.
Nummer 3 vind ik ook sterk. Achterover hangend is weer eens wat anders.
Bij nummer 4 had ik graag gezien dat ze de lens in keek. Top plaat, maar ik mis hier het contact met het model (persoonlijke mening). Ben benieuwd waarom je deze zo geschoten hebt. Had je er een bepaald doel bij ??? Voor commerciele doeleinden is hij wel uitermate geschikt natuurlijk.

Groet,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind foto 1 erg mooi en de B&W versie daarvan de betere. De andere foto's vind ik wel aardig maar toch stukken minder dan de eerste.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

die eerste foto, zat net de Galmour te bekijken en zie waar je je inspiratie vandaan hebt, of is dit louter toeval (Naomi Watts, foto Michal Thomson )
Fotograferen is kijken niet klikken.
md-foto
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2005 17:15
WoonplaatsCOLON deventer
CONTACTCOLON

Mooie serie.
Heb je 3 nu extra geblurred?
Graag je reactie....

Voor mijn gevoel namelijk klopt er iets niet.


Marcel
[url=http://www.md-foto.nl]www.md-foto.nl[/url]
Gebruikers-avatar
petraholland
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 472
GeregistreerdCOLON 06 Sep 2006 11:56
WoonplaatsCOLON Vriezenveen (overijssel)
CONTACTCOLON

Bedankt voor alle tops en tips mensen !! Kan ik zeker wat mee !!
Foto 4 had ik bij nader inzien beter niet kunnen plaatsen, haar vreemde voeten op die foto had ik helemaal overheen gekeken. Soms ga je zo op in een plaat dat je dat soort dingen niet meer ziet :roll: Het was inderdaad wel de bedoeling om daar een commerciele foto van te maken en we hebben er nog veel meer in die richting gemaakt.

Bizar: Kleuren heb ik op foto 2 inderdaad gedesatureerd.

Carp: 5D en 70-200 2.8 lens

Closeshooter: :lol: :lol: Daar hadden we inderdaad de inspiratie vandaan. Ludy had dat plaatje bij zich en het licht daarop intrigeerde me heel erg en ik wou heel graag weten hoe ze dat hadden gedaan. Na heel wat proberen kwamen we ongeveer tot hetzelfde resultaat en ik heb hier dus héél veel van geleerd. We hadden het nog verder uit willen bouwen, maar helaas geen tijd meer omdat de locatie waar we heen wilden gaan op ons stond te wachten.
Hij is nu wel héél erg exact hetzelfde maar een ontzettend goede manier om te leren hoe licht valt en wat het doet.

MD_foto: foto 3 heb ik alleen haar gezicht heel iets geblurd (dekking van 25 %) Verder heb ik hier niks aangedaan.
Accepteer wat onveranderbaar is, maar verander wat onacceptabel is
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar