Moving lights...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
snappyjacky

Voor het eerst eens rijdende lichtjes proberen "vast" te leggen... :wink:

Tips altijd welkom!

Groetjes Jacqueline


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97723[/img]


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97724[/img]


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=97725[/img]
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Leuk ! wil ik ook ooit nog eens doen. Leuk effect he ? Ik zou het alleen mooier vinden als je een hoger standpunt zou nemen. Een viaduct of brug oid.
AlexanderNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2007 16:08
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Standpunt zou okee zijn als je een langere sluitertijd had kunnen nemen.
Misschien een nd filter? Of wachten tot een later tijdstip?
Gebruikers-avatar
Perry74
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 294
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Wanroij
CONTACTCOLON

Dat moet met een statief of niet? en wat voor een instelling op de camera?
diafragma sluitertijd iso wb?
Ik wil dit ook nog altijd een keer gaan doen geeft een super effect.
Gr Perry
Canon 50D / 400D+kit lens 18-55 / Canon 50mm f1.8 II / Canon 70-200 f4L IS / Sigma 24-70 F2.8 EX DG Macro / Canon speedlite 380EX / Canon Ixus60 / Hama Defender 180 / Lowepro slingshot 200 AW / Velbon sherpha 600

www.perryvdleuvert.com
snappyjacky

Perry74 schreefCOLONDat moet met een statief of niet? en wat voor een instelling op de camera?
diafragma sluitertijd iso wb?
Ik wil dit ook nog altijd een keer gaan doen geeft een super effect.
Gr Perry
Hoi Perry,

Het beste is inderdaad op statief! De sluitertijd kun je kiezen, bijv. 1 of 2 seconden of nog langer, dan krijg je nog langere strepen. :D Iso op 200 of 400, maar als je op statief foto's maakt kun je beter een lagere iso nemen, omdat het dan toch niet zoveel uitmaakt als je sluitertijd wat langer is, ivm beweging!

Succes!v :lol:

Groetjes Jacqueline
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

Leuk effect idd, beetje jammer dat lijnen niet compleet zijn maar wat abrupt stoppen. Wellicht nog langere tijd moeten nemen?
Al doende leert men.
NieuwZuid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 350
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2006 07:48
WoonplaatsCOLON thuis

Leuk effect idd, beetje jammer dat lijnen niet compleet zijn maar wat abrupt stoppen. Wellicht nog langere tijd moeten nemen?
Al doende leert men.
Gebruikers-avatar
pinkie and some brain
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 458
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 21:50
WoonplaatsCOLON Amsterdam

tja, als experiment vind ik het wel geslaagd. Maar het is toch absoluut nog niet af. De strepen zijn te kort in mijn ogen en stoppen abrupt waardoor het hele beeld onrustig wordt.

Qua instellingen snap ik persoonlijk absoluut niet waarom je kiest voor ISO 200 of 400. dit soort foto's is alleen te doen vanaf statief of een plaats waar je de camera neer kan zetten, anders zijn je platen gewoon bewogen. Je krijgt toch lange sluitertijden.
Maak ze dan ook zo lang mogelijk!
Dus ISO op 100. Ik zou ook niet kiezen voor een bepaalde lengte van de sluitertijd, maar gebruik diafragmavoorkeuze. Door je diafragma klein te maken f11 tot f16 krijg je meer definitie in je strepen, ergo, ze worden scherper. Vervolgens stel je door middel van je afstandsschaal op de lens je lens in op een dusdanige stand dat er zo veel mogelijk scherp is op de foto en druk je af.

Simon
Ik rust mijn koffer :wink:
Geen Canon meer, maar Fuji...
X-M1, XF18-55mm F2.8-4 R LM OIS, XF27mm F2.8
snappyjacky

pinkie and some brain schreefCOLONtja, als experiment vind ik het wel geslaagd. Maar het is toch absoluut nog niet af. De strepen zijn te kort in mijn ogen en stoppen abrupt waardoor het hele beeld onrustig wordt.

Simon
Bedankt Simon voor je goede uitleg! :D
Klopt inderdaad dat de iso ook op 100 kan! Ik heb inderaad een statief gebruikt.
Zal volgende keer proberen een kleiner diafragma te gebuiken. Fijn om te weten dat het beeld dan nog scherper wordt! Ga ik zeker proberen! :lol: Ik vond zelf bij de eerste foto wel leuk dat de strepen kort waren. Omdat dat 2 fietsers waren die je nu helemaal niet meer ziet en in het niets verdwijnen...Als ik een sluitertijd van 10 of 20 sec gebruikte werden het te veel strepen en erg druk...Misschien volgende keer een weg met iets minder auto's en dan een klein diafragma proberen!

Groetjes Jacqueline
Gebruikers-avatar
BraCom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2876
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2006 15:27
WoonplaatsCOLON Dirksland
CONTACTCOLON

Tips zijn geloof ik allemaal al gegeven, vindt het niet slecht hoor voor een eerste poging.
kijk ook eens rond op het forum, er zijn al diverse nacht foto topics, kun je veel info uit halen.
M.vr.gr.[b]Bram[/b] .....[url=http://www.bracom.nl/][Mijn foto album ][/url]..... [url=http://www.bracom.nl/about.html][camera en lens info][/url].....
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar