Wat doet de 400D na invoer CF kaart?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
weverwijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 20:01
WoonplaatsCOLON IJsselstein

Hallo Allemaal,

Ik zit even met een vervelend probleem en hoop dat jullie me kunnen bijstaan.

Afgelopen weekeind ben ik met een aantal mensen op kamp geweest. Ik heb met een aantal mensen foto's gemaakt en wilde de foto's van een ander toestel (Volgens mij een kodak) op mijn laptop zetten. Ik had geen usb kabel bij me voor haar toestel, dus denk: Ik doe haar CF kaart in mijn EOS 400D en zet de foto's via mijn camera op de laptop.

Je raad het al, dit ging niet werken. Maar het wordt nog vervelender. Ik krijg net een mailtje van haar dat alle foto's van voor de tijd dat ik die foto's op de laptop wilde zetten verdwenen zijn.

Hoe kan dit en zijn deze foto's nog terug te halen?
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ik vermoed dat dat foto's door je Canon gemarkeerd zijn als "al van de camera gedownload" waardoor ze bij haar niet meer als "nieuw" worden gezien door de software. meestal is er wel een mogelijkheid om alle foto's te downloaden ook al zijn ze een keer eerder van de kaart gekopieerd.
Of ff de kaart in een card-reader stoppen, dan kun je dit zelf handmatig doen.

Zolang je niet formatteert kan er weinig misgaan.

gr Sarpa
weverwijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 20:01
WoonplaatsCOLON IJsselstein

Alvast bedankt voor de geruststelling Sarpa. Ik moet er nog wel 1 ding bij vertellen. Het was niet mijn eigen laptop, dus had ook de Canon software niet geinstalleerd. Je kunt dan wel de foto's via Windows verkenner van de camera (mijn 400D in iedergeval) afhalen, maar bij haar kaart zag ik ook die foto's niet verschijnen...Ik vermoet dat de foto's dan in een andere / verkeerde directory staan.
Gebruikers-avatar
Constant
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 545
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2007 20:15

Of de foto's zijn toch gewist...dan zijn ze met bijvoorbeeld RescuePro nog terug te halen. Dus de CF kaart niet meer gebruiken totdat je een recovery programma hebt gevonden.
Canon 400d - Canon 10-22 - Canon 24-105L IS 4.0 - Canon 17-85 IS - Canon 70-300 IS - Kenko 1.4 converter - hoodman hoekoculair - Expodisk 77mm - Canon MP970 - Elements 5.0 - 7" Neovo digitale lijst - tussenringen
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Gewoon de kaart via een usb reader aan een willekeurige pc/laptop/mac hangen. dan gewoon met de verkenner naar de CF kaart. Alles wat daaropstaat knippen en plakken op de C: of D: schijf of waar je het wil hebben. Ik doe nooit importeren via de camera of USB kabel. Duurt veel te lang. Ik knip en plak de DCIM map naar mijn schijfruimte en vandaaruit open ik met PS of LR.

Als er via de verkenner niets meer op de kaar te zien is, dan pas de oplossing van Constant gebruiken. Wij weten immers nog niet of het er wel of niet nog opstaat, aangezien je dat niet vermeldt.

En idd deze CF kaart niet gebruiken tot dat de data eraf gehaald is of gerecovered.

Maar ik zou een USB reader voortaan meenemen. Ik heb er 1 die alle kaarten aankan kleiner is dan een IPOD en van Aluminium, hij is van Trust, ok sorry, maar dat is het enige wat ik van Trust heb en ook daadwerkelijk trust :) en niet meer via import werken, kost trouwens ook stroom van je camera, niet dat dat erg is maar ach scheelt weer opladen van je camera of het net niet kunnen voltooien van een shoot ivm kopieer gebruik.

Jeroen
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 15 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

jvanarkel schreefCOLONMaar ik zou een USB reader voortaan meenemen. Ik heb er 1 die alle kaarten aankan kleiner is dan een IPOD en van Aluminium, hij is van Trust ok sorry, maar dat is het enige wat ik van Trust heb en ook daadwerkelijk trust :) en niet meer via import werken, kost toruwens ook stroom van je camera, niet dat dat erg is maar ach scheelt weer opladen van je camera of het net niet kunnen voltooien van een shoot ivm kopieer gebruik.

Jeroen
Zullen we die discussie hier maar niet opnieuw gaan voeren? ;-)
weverwijk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 20:01
WoonplaatsCOLON IJsselstein

Dank jullie allemaal!

Ik heb ondertussen de kaart ontvangen. Via cardreader zie ik geen foto's tevoorschijn komen.

Ik ben daarom aan de slag gegaan met rescuePro en heb mijn foto's terug!

super bedankt allemaal!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar