3 looks: Sophie, Anja & Marius

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Afgelopen woensdag had ik weer een shoot met Sophie afgesproken.
Anja Driessen had mij benaderd voor een samenwerking en dit was dé gelegenheid om dat te gaan doen.

Zonder thema hebben we Anja haar gang laten gaan en kwamen we uit op mooie portretten van 3 verschillende make ups.

Sophie heeft hier echt het ideale gezicht voor en alledrie zijn we weer erg tevreden over de resultaten.

Hieronder volgen een aantal resultaten.

Model: Sophie
Visa / haarstyling: Anja
Knopjes: Ikkuh

De 1e make up:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

De 2e make up:

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

De 3e make up:

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

En dan nog eentje waar meer van Sophie's figuur te zien is:

8.
Afbeelding

Jullie meningen zijn weer welkom. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

Ja op een gegeven moment valt er niet meer over te zeggen als weer erg netjes, daarom deze keer alleen wat ik wat minder vind:
bij foto nr 2 en 3 zit er zoveel reflectie op de ogen dat deze niet helemaal scherp cq duidelijk overkomen, da's jammer. En het ging een beetje om de make up heb ik begrepen?

ps: misschien was het bij de laatste make up een idee geweest om haar een donkerder tint lippenstift op te doen, maar ik heb geen verstand van visagie dus misschien slaat dat nergens op

Verder: slaap en eet jij wel eens? wat een productie zeg.
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Bij dit soort, overigens fraaie, foto's gaat de aandacht al snel uit naar de ogen. Wat ik erg jammer vind, is de vierkante reflecties van de softbox in de ronde vorm van de pupillen. Stoort me wel. Octaboxje???
netvista
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 23:28

Erg mooie foto''s Marius. Vooral nummer 3 vind ik iets hebben. Kan je misschien vluchtig uitleggen welke belichtings techniek je hier voor hebt gebruikt?
Canon EOS 5D, 24-105L, 50mm F1.8 & Canon 70-200 f2.8 L IS
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

je kan pas dingen goed als je in jezelf geloof...
jeetje wat moet jij in jezelf geloven..!

inderdaad.. niets op aan te merken...
helaas weer te weinig gepost... :wink:
bij 2 jammer van de paardestaart.. komt wat rommelig over achter/onder in der nek...
bij 3 zwijmmel ik bij... het logo is de storende factor.. haha..

nee hoor gewoon weer simpel klasse... klaar.

plezider... ik kijk al uit naar je volgende shoot...
(wacht er aub niet te lang mee...)
:wink:
plezier...
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

Ton Canon schreefCOLONBij dit soort, overigens fraaie, foto's gaat de aandacht al snel uit naar de ogen. Wat ik erg jammer vind, is de vierkante reflecties van de softbox in de ronde vorm van de pupillen. Stoort me wel. Octaboxje???
Ik heb deze keer gebruik gemaakt van een Octabox en een normaal vierkante softbox. Normaal gebruik ik meestal de octa en een beautydish, dan heb ik alleen maar rondjes, en dat ziet beter uit.
Van de andere kant is dit hoe ik de belichting heb gedaan, en het zij zo. Tuurlijk kan ik die reflekties wegpoetsen, maar daar heb ik niet altijd zin in. :P

Bij die foto van Jonna en Brenda in de Zoom heb ik ze wel weggepoetst waardoor men daar de verkeerde uitleg over de belichting gaf. Daar heeft natuurlijk niemand iets aan.

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

netvista schreefCOLONErg mooie foto''s Marius. Vooral nummer 3 vind ik iets hebben. Kan je misschien vluchtig uitleggen welke belichtings techniek je hier voor hebt gebruikt?
Ja hoor!! Helemaal géén techniek. :P

Nee serieus, ik "doe maar wat". Gewoon met lampen schuiven tot ik tevreden ben, zonder enige basis. Ik heb nooit een fotografieopleiding gedaan, en nog nooit een workshop gevolgd. Hoewel ik dát nog wel een keer wil, al is het om er voor mij leuke dingen uit te halen. En dan denk ik in eerste instantie aan mensen als Frank Doorhof of Peter Rogier (piar), gewoon omdat zij weten waar ze mee bezig zijn. Dus sponsors zijn welkom. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Visagie hier erg mooi gedaan zeg! Maar ik krijg het wow-gevoel pas bij nr. 4 omdat ik de eerste 3 toch iets aan de lichte kant vind. Haar haren lijken hier ook iets gebleekt en bij nr. 4 krijg je in het geheel met haar donkere haren een prachtig contrast. Vind de visagie hier ook steengoed! Ook de smokey-eys in comb. met haar kleding vind ik erg goed gedaan. Naast de belichting en composities van de fotograaf. :lol:

Hele mooie serie hoor..

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Het begint bijna te vervelen. Alweer een hele mooie serie.
Knap gedaan weer hoor!

Zou je misschien kunnen vertellen hoe je de bewerking van de huid doet.

gr. patricia
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

janay schreefCOLONHet begint bijna te vervelen. Alweer een hele mooie serie.
Knap gedaan weer hoor!

Zou je misschien kunnen vertellen hoe je de bewerking van de huid doet.

gr. patricia
Hmmmm...., ik gebruik mijn eigen manier, en wil niet alles op tafel leggen. Maar ook ik heb het geleerd door veel op internet te kijken en daar de juiste dingen uit te halen.

Ik kan je wel een goede tip geven. Kijk hier eens:

http://retouchpro.com/tutorials/?m=show&id=209

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
janay
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 651
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2007 14:14
WoonplaatsCOLON Berghem
CONTACTCOLON

Dank je wel marius voor je linkje. Heb er effe snel doorheen gekeken en kan ik zeker wel mee gaan oefenen.

Begrijp het wel dat je sommige dingen voor jezelf wilt houden dus treedt ik maar in je sporen en veel op internet zoeken. :wink:


gr. patricia
Gebruikers-avatar
catchthemoment.nl
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 983
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2005 15:22
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

mariussuiker schreefCOLON Ja hoor!! Helemaal géén techniek. :P

Nee serieus, ik "doe maar wat". Gewoon met lampen schuiven tot ik tevreden ben, zonder enige basis. Ik heb nooit een fotografieopleiding gedaan, en nog nooit een workshop gevolgd. Hoewel ik dát nog wel een keer wil, al is het om er voor mij leuke dingen uit te halen. En dan denk ik in eerste instantie aan mensen als Frank Doorhof of Peter Rogier (piar), gewoon omdat zij weten waar ze mee bezig zijn. Dus sponsors zijn welkom. :wink:

Groetjes, Marius
Mooie platen weer Marius. Zoals je weet gebruiken wij dezelfde techniek. Komt denk omdat we dezelfde basis in fotografie hebben :D
Maar mocht je ooit eens een workshop willen volgen geef dan een gil, dan ga ik mee.
Groetjes Marcel
www.catchthemoment.nl
Gebruikers-avatar
Kaat
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 09:34
CONTACTCOLON

Wauw, hele mooie foto's. Zo hoop ik ze ooit ook nog eens te kunnen maken. (Laat ik dan beginnen met het aanschaffen van een flitssetje. ;) )

Enig puntje van mijn eigen gedachte: ik zou bij foto nr 1 krapper kaderen en afsnijden net onder de kin.

De visagie is prachtig gedaan en jij hebt e.e.a. ontzettend goed vast weten te leggen. Super zeg!
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Je foto's beginnen inderdaad een beetje te vervelen... ze zijn en blijven erg mooi altijd!
Herken gelijk je style!

Kortom knap gedaan!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
mariussuiker
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 20 Mei 2006 17:04
WoonplaatsCOLON Venlo
CONTACTCOLON

BasZ schreefCOLONJe foto's beginnen inderdaad een beetje te vervelen... ze zijn en blijven erg mooi altijd!
Herken gelijk je style!

Kortom knap gedaan!
Dank je!!! :)

Ik hoop alleen dat ze niet zo gaan vervelen dat er dadelijk niemand meer op reageert, want dan heeft plaatsen ook weinig zin. :wink:

Groetjes, Marius
http://www.mariussuiker.nl
Canon 5D MKII / EF 50mm 1.8 MK II / EF 24-70 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM / EF 70-200 2.8 [color=#FF0000]L[/color] USM (non IS) / Canon Speedlite 580 EX II
Gebruikers-avatar
veldje63
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1761
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Kaag en Braassem
CONTACTCOLON

De 3e serie heeft absoluut mijn voorkeur. Visagie is daar erg sprekend.

Ga je PS tip eens vergelijken met mijn eigen systeem. Ziet er redelijk hetzelfde uit.. :D
groetjes,
Rob
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar