Kopen via ebay

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Ik wil graag mijn positieve ervaringen delen met jullie over mijn aankopen via ebay.
Veel apparatuur , eigenlijk alles, is ook via ebay te koop. Prijsverschillen zijn enorm, dus kijk goed. Hou natuuuuuurlijk rekening met eventuele invoerkosten.....
Ik heb een draadloze afstandsbediening gekocht voor mijn 20D voor 25 euro en een Kenko 1,4 extender voor 90 euro. Dat is inclusief verzendkosten.
Het komt uit Hong Kong van 2 verschillende leveranciers (trouwens maar 2 weken levertijd). Ik zou geen grote uitgaven op die manier doen, maar dit soort randapparatuur kan dus erg veel goedkoper dan bij de winkel waar we normaal gesproken onze spullen kopen.
Bepaal voor jezelf of het iets is voor je. Maar ik zou het wel meenemen als een optie.

Sander.
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
Anne-Elise
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 16:31
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

heb dat ook al eens gedaan een afstandsbediening voor mijn canon.
afhandeling was super en netjes, kreeg zelfs naderhand nog uitleg omtrent het gebruik van de afstandsbediening, tja mijn Chinees is niet zo best ;))

zou ook nooit grote aankopen doen, maar voor randapparatuur zeer geschikt.
Patrick055
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2007 20:33
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Voor mij is Ebay inderdaad een uitkomst!
Voor randappartuur wel te verstaan , zonnekappen , tripods dat soort dingen. Echter 1 ding nooit op Ebay kopen: GEHEUGENKAARTEN! Is vast al veel over geschreven maar is vaak oplichting!
Camera , flitsers en lenzen altijd gewoon in de winkel kopen....

Groetjes
Patrick
EOS 350D , EOS 7D , 18-55 mm , Canon 28-105 USM, Sigma 15-30 mm, Canon 70-200 USM , Batterygrip (2x) , 430 EX Flitser, en een Lowepro Vertex 200 AW vol toebehoren!
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Paar maanden geleden heb ik nog de seagull hoekzoeker gekocht via eBay.
Was rond de 44 euro kwijt. Vond het toch een groot prijsverschil met degene die hier via het forum wordt verkocht. Nog maar niet te spreken wat Canon ervoor rekent.
AlexanderNL
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2007 16:08
WoonplaatsCOLON Zwijndrecht

Bij gadgetinfinity al aardig wat gekocht, triggers, recievers en difusercaps voor hobbyprijzen! Snelle verzending en niks mis mee.
Gebruikers-avatar
jandb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4383
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2006 06:41
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Onlangs met goede ervaring een setje tussenringen gekocht en overweeg een lichtmeter te laten komen.
Gr. Jan

Laten we het hier gezellig houden en ons richten op onze gezamelijke hobby ;-)
http://dbfsport.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sietze
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2007 19:24
WoonplaatsCOLON Barneveld

Ik heb ook al het een en ander besteld via Ebay wat vervolgens uit Hong Kong komt. En tot nu altijd prima bevallen! Ben ook in afwachting van een mooi objectief vanuit Japan! Is zaterdag al in Nederland aangekomen volgens de track & trace gegevens, maar staat nog steeds als: "Awaiting presentation to customs commissioner". Ben benieuwd!

Een poosje geleden een draadontspanner besteld voor 5 euro nog wat inclusief verzenden! Je snapt niet dat het kan! En alles is tot nu toe nog keurig aangekomen en werkt prima! :D
Canon EOS 1D Mark IIn - Canon 28-135 IS USM - Canon 70-200 USM - Canon 50mm 1.8 II - LowePro Stealth D400 AW
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

Sietze schreefCOLON...."Awaiting presentation to customs commissioner". ...
Dan is de douane op dit moment hard aan het uitrekenen hoeveel invoerrechten en BTW je moet betalen.
Sietze
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2007 19:24
WoonplaatsCOLON Barneveld

Palabra schreefCOLON
Sietze schreefCOLON...."Awaiting presentation to customs commissioner". ...
Dan is de douane op dit moment hard aan het uitrekenen hoeveel invoerrechten en BTW je moet betalen.
We zullen het afwachten, heb er in ieder geval wel rekening meegehouden! ;) Maar ja, dit staat er inmiddels al 6 dagen. Ben benieuwd hoe lang dit zo zal blijven!
Canon EOS 1D Mark IIn - Canon 28-135 IS USM - Canon 70-200 USM - Canon 50mm 1.8 II - LowePro Stealth D400 AW
Gebruikers-avatar
svdveen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 986
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2006 17:30
WoonplaatsCOLON Doetinchem

Palabra schreefCOLON
Sietze schreefCOLON...."Awaiting presentation to customs commissioner". ...
Dan is de douane op dit moment hard aan het uitrekenen hoeveel invoerrechten en BTW je moet betalen.
Dat moet je altijd meenemen in je prijsvergelijk met de winkels hier....
Canon 20D+350D, Canon 70-300 F/4.0-5.6 USM IS, Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro, Canon 100mm F/2.8 Macro, Soligor tussenringen, Canon EF 50mm F/1.8II, Canon 430EX Speedlite, Manfrotto mono- en tripod, en nog wat accesoires... http://sanderbetty.blogspot.com
Gebruikers-avatar
NPeters
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2007 18:53
WoonplaatsCOLON Duiven

Ook ik heb een aantal aankopen via Ebay gedaan.
Als tip wil ik wel meegeven, let goed op de kopersbescherming. Als je bij de betrouwbare handelaren koopt en via Paypal betaalt, heb je vaak kopersbescherming tot EUR 1000,00.
Ik heb een aantal dingen aangeschaft in Duitsland, waaronder zelfs mijn
EF 28-105 II USM, mijn hoekzoeker, afstandsbediening, filters en de omnibounce voor een fractie van de prijs wat je in Nederland betaalt en ik ben tot nu toe uiterst tevreden, vooral met mijn lens.
Groeten,
Nathalie
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Zie een Sigma 150mm op Ebay staan voor € 295,00 (ex ongeveer 20 euro verzendkosten)... Verkoper heeft 100% feedback, shipped uit de UK (zegt hij, maar da's vaak Hongkong weet ik uit ervaring)... Blijf wat huiverig moet ik zeggen...
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Omdat ik binnenkort een Canon 10-22 ga kopen wil ik alvast via Ebay een setje B+W filters gaan kopen. Het gaat om een 67mm pola en een 77mm pola filter (de 67 is voor mijn Tamron 17-50). Dit omdat ik via Ebay voor de prijs van één 77mm pola filter in Nederland, twee pola filters kan kopen en dat vind mijn portemonee veel fijner :-)

Ik wil dat via deze webshop doen, en mijn vraag: heeft hier iemand al eens wat gekocht?

Digital rev

En de tweede vraag: is dit een goede keuze wat pola filter betreft? of kan ik beter een slim filter nemen vanwege de vignetting op 10mm?

pola filter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Op een groothoek altijd voor een slimline kiezen.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

martinculemborg schreefCOLONOp een groothoek altijd voor een slimline kiezen.
Dat had inmiddels vernomen via een ander forum. Bedankt voor je antwoord in ieder geval.
De andere vraag rest, is het betrouwbaar, en is die pola geschikt voor mijn Tamron 17-50?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
fotogeniek
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2008 21:33
WoonplaatsCOLON Den Haag

Patrick055 schreefCOLONEchter 1 ding nooit op Ebay kopen: GEHEUGENKAARTEN! Is vast al veel over geschreven maar is vaak oplichting!
slaat nergens op. Je moet gewoon weten wat wel echt is en niet. Als je bijvoorbeeld een 4 gb Sandisk Extreme III wilt hebben geef dan als zoekactie "sandisk genuine" op. Kom je hem vanzelf tegen voor de 1/3 van de prijs en echt inc. originele verpakking en serienummer. Dit geldt eigenlijk voor alles waar veel nep te vinden is. Dus bij zonnebrillen geef je ook altijd genuine op etc. etc. Zo nog nooit opgelicht en al meer dan 40 aankopen gedaan op ebay.
jivecar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 616
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 11:28
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

Voor accessiores is ebay icm HongKong leveranciers geweldig.
Vorige week een TR-80 timer ontvangen uit HK, probleemloze levering en snelle verzending en erg schappelijk.
[size=75]|| Canon EOS 400D ||[/size]
Robert62
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 318
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Zuid Limburg

Palabra schreefCOLON
Sietze schreefCOLON...."Awaiting presentation to customs commissioner". ...
Dan is de douane op dit moment hard aan het uitrekenen hoeveel invoerrechten en BTW je moet betalen.
Dat ligt eraan wat de waarde is. Een particulier mag tot 44€ gratis invoeren

http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P25_2606
avandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 14:20
WoonplaatsCOLON Noordkop

fotogeniek schreefCOLONZo nog nooit opgelicht en al meer dan 40 aankopen gedaan op ebay.
Dat denk jij :)
7D|5DII|17-40/4|17-55/2.8|24-105/4|70-200/4|50/1.4|430EX|270EX|
Gebruikers-avatar
Davidvisser
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 05:37
WoonplaatsCOLON Melbourne
CONTACTCOLON

Hier ook prima ervaringen met ebay. Let goed op prijsverschil. wireless remote via hong kong voor AU$ 6 incl. verzenden (3 euro), en zelfs mijn camera via een ebay aanbieding gevonden (was een webshop uit hongkong, uiteindelijk gekocht op hun eigen site, japanese edition, australische garantie en AU$ 400 (200 euro) goedkoper als in de winkel. Ook een flitser en een objectief via ebay. Kopersbescherming is prima. Ik check wel altijd even de feedback :-)
[url=http://www.flickr.com/photos/david-visser][b]Flickr[/b][/url]. Canon 450D, Sigma 17-70mm Macro, 50mm f1.8, Sigma 70-300mm APO DG Macro, Gorillapod en normaal statief, Speedlite 420EX
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar