'beroemde fotograaf' of iemand anders voor fotovakschool

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

http://www.marcelchrist.com/

Andere kijk op productfotografie. :)
basia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 20:14
WoonplaatsCOLON leuk plaatsje in Zuid Holland

Jeetje, zie door de bomen het bos (lees: fotograaf) niet meer :lol:
Wat een goede tips. Heb weer even wat te bekijken vanavond. Wederom hartelijk dank voor alle suggesties! Ik heb helaas over Carl Warner zeer weinig informatie kunnen achterhalen op internet. Marcel Christ vind ik ook wel een goede kandidaat voor mijn opdracht. Leuke kijk op de produktfotografie. Zo meteen maar even verder kijken naar informatie over deze fotograaf.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Een maand geleden (pak 'm beet) stond er een artikel over hem in het Volkskrant Magazine. Misschien dat je dat nog kunt opvragen bij de Volkskrant? Hij is in ieder geval geen familie van Jesus Christ. ;)
basia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 20:14
WoonplaatsCOLON leuk plaatsje in Zuid Holland

Even een vraagje aan photokid: weet je zeker dat het de Volkskrant was?
Ik heb gezocht maar kon geen enkele link vinden bij de Volkskrant.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en je reactie. Ik hoop dat je me meer informatie kunt geven over het betreffende artikel over Marcel Christ. Zijn werk spreekt me wel aan in ieder geval. Alvast hartelijk bedankt.
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Mijn excuses, heb even gegoogled en het stond in het zaterdag magazine van Het Parool (dat krijg je als kranten-jongens willekeurige kranten door je brievenbus gooien, terwijl je geen abonnement hebt :)). Heb op internet het volgende gevonden:

Saturday, September 20
Vandaag stond in het Parool een interessant verhaal over de Nederlandse fotograaf Marcel Christ. Hij werkt voor merken als Nike en Absolut. Neem eens een kijkje op zijn site. Naast het het explosieve werk veel prachtige product weergaves


De Parool site geeft niks (waarschijnlijk omdat daar alleen dingen van het Parool en niet van het magazine op staan), maar misschien kunnen zij jou verder helpen. Ik begin nu namelijk te twijfelen of het in het magazine of in de krant zelf stond.

Misschien zou je er zelfs een mailtje aan Marcel zelf aan kunnen wagen, aangezien het een Nederlander is. Heb voor mijn opleiding grafisch vormgeven ook wel eens gemaild met kunstenaars en soms/vaak krijg je een enthousiaste reactie terug. En niet geschoten is altijd mis natuurlijk :).

Succes!
basia
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 20:14
WoonplaatsCOLON leuk plaatsje in Zuid Holland

Photokid, hartelijk bedankt voor het opzoeken. Ik heb je raad opgevolgd en een mail gestuurd. Nu maar hopen dat er een positieve reactie komt.
En voor Mijkeltje: ik heb de reportage van Renée C. Byer bekeken maar dat lukte niet zonder veel tranen in de ogen. Je had me gewaarschuwd maar deze reportage is (voor mij althans) veel te heftig....
Dianick
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 10:44
WoonplaatsCOLON Earth - 04 14'29.26"N ----> 52 03'10.60"E

jandb schreefCOLONLet er op dat het afhankelijk is van welke fotograaf en wat je er over kunt vertellen. Ik weet wel toen ik dat moest doen er door de leraar nogal moeilijk gedaan werd toen iemand een wat mindere fotograaf nam (die ze zelf dus niet kon)
Rare redenering van die docent. Lijkt me juist verfrissend om eens wat anders te horen dan voor de ugghhste keer naar het zelfde verhaal over bekende fotograaf X te luisteren.

Mfg.
Nick
(die er serieus over denkt om de basis opleiding te gaan doen in Den Haag na alle verhalen op het forum van studenten)
Gebruikers-avatar
Mijkeltje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2007 17:55
WoonplaatsCOLON Zutphen
CONTACTCOLON

basia schreefCOLONPhotokid, hartelijk bedankt voor het opzoeken. Ik heb je raad opgevolgd en een mail gestuurd. Nu maar hopen dat er een positieve reactie komt.
En voor Mijkeltje: ik heb de reportage van Renée C. Byer bekeken maar dat lukte niet zonder veel tranen in de ogen. Je had me gewaarschuwd maar deze reportage is (voor mij althans) veel te heftig....
Hij is ook erg heftig. Ik heb m'n presentatie zelfs niet met droge ogen kunnen uitzitten... :oops:
[size=67]Camera+toebehoren+creativiteit[/size]
Jan van Dalen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2004 23:15
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Ik zelf zit op de fotovakschool Apeldoorn.

Heb de zelfde opdracht gekregen ..... Heb een lokale fotgraaf besproken vond ik wat orgineler heb met hem een intervieuw gehad en voorbeeld foto's mee genomen.
Had een goede beoordeling :lol:
[size=75]Canon 20D en 50D en 5D MK2
Canon EF 70-200mm L USM |Canon 24-105 1:4 L USM| Canon BG-e2 grip | Canon 50m 1.8
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar