Graag advies dringend gewenst,CANON EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 I

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

Hallo allemaal,

Kan ik de CANON EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II USM op mijn EOS 1000D gebruiken?

Ik kan hem tweedehands kopen maar gezien het feit dat ik een beginner ben wil ik graag weten of iemand deze lens kent en of ik hiermee een goede lens koop en of ik het beter laten kan.

groet,

Dirk
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
zyprexa
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 27
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2005 14:47

Geen probleem!
[size=75]Canon 5D Mk II, Canon BG-E6 Canon EF 17-40 f4 L mm, Canon 24-105 f4 L USM IS, Canon 100-400 f4.5-5.6 L USM IS[/size]
Gebruikers-avatar
lairnoc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 475
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 00:26
WoonplaatsCOLON Roosendaal (Noord-Brabant)
CONTACTCOLON

ja ef-s kan gewoon.
Een Canon EOS en een grote tas voor de rest van de accessoires
===> Mijn Foto gallerij <===
===> Twitter <===
mxxl
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2009 23:43

Wat heb je nu voor een lens?

De lens waar je het over hebt is niet een heel erg bijzondere lens, je kan beter even kijken naar de IS versie, die is beter en niet veel duurder tweedehands.
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

tja, hier ga je niet super veel mee winnen tov je tamron... Dit is de "normale" standaardlens die canon jaren gebruikt heeft.
Tegenwoordig is er inderdaad de nieuwere versie (met IS), daar hoor ik veel goede geluiden over, over de lens die jij op het oog hebt niet echt.

Als je nu aangeeft wat je van een nieuwe lens verwacht en wat je budget is, zul je hier heel wat adviezen krijgen...
[size=84]onderschrift[/size]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Ik denk dat je dan beter de IS versie kunt kopen, dan heb je iets meer kwaliteit wat betreft glas. En je hebt IS.

Is voor een eurootje of 70 nieuw te krijgen.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ik weet niet wat je voor die lens moet betalen maar je hebt inderdaad een IS versie nieuw voor €79 bij diverse zaken verspreid door het land dus er is er altijd wel één bij jou in de buurt.

Gr. John
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

knoet schreefCOLONtja, hier ga je niet super veel mee winnen tov je tamron... Dit is de "normale" standaardlens die canon jaren gebruikt heeft.
Tegenwoordig is er inderdaad de nieuwere versie (met IS), daar hoor ik veel goede geluiden over, over de lens die jij op het oog hebt niet echt.

Als je nu aangeeft wat je van een nieuwe lens verwacht en wat je budget is, zul je hier heel wat adviezen krijgen...
de nieuwe lens is puur voor huis tuin en keuken gebruik, en ze gaat mij 25 euri kosten (krijg je geen konijn voor gedekt :lol: ). Als ik dan de kosten van de polarisatie filter en de lenskoker ervan aftrek heb ik bijna een gratis lens.
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Zit dat er allemaal bij? Dan is het niet duur :)

Ik ben van de niet IS naar de wel IS versie gegaan, en wil niet meer zonder.. Voor een paar tientjes meer heb je IS, alleen als dat polarisatiefilter erbij zit kan je beter de niet IS versie nemen, kan je altijd weer doorverkopen en dan de IS halen, of een andere lens..
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

tsja,

als alles in goede staat is, is het geen geld inderdaad. Verwacht alleen geen wonderen van de lens. Qua beeld zul je er niet veel mee opschieten.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
dirkvols
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2008 19:59
WoonplaatsCOLON Zuid-Limburg

knoet schreefCOLONtsja,

als alles in goede staat is, is het geen geld inderdaad. Verwacht alleen geen wonderen van de lens. Qua beeld zul je er niet veel mee opschieten.
Nee Knoet dat bergijp ik wel, ik kan er natuurlijk geen mega landschappen mee klikken maar daar heb ik dan de tamron voorlopig voor. maar bedankt voor het advies en de tijd. dat geldt trouwens voor allemaal die op deze topic hebben gereageert.

Bedankt allemaal.

groet,

Dirk 8)
Eos 70D + 550D / lowe pro rugzakje /Canon EF 70-200 mm f/4 L USM / speedlight 430 EX II / Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM en van de rest droom ik nog.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar