Innes Sibun @ Bosuil

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Babs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2006 14:44
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Gisteren naar een optreden van de Brit Innes Sibun geweest. Het licht was afwisselend goed en slecht en er werd veelvuldig gebruik gemaakt van de rookmachine. Op volgende instellingen met de 50D onderstaande foto’s genomen: M stand: f2.8 / 1/80, ISO 1250

#01
Afbeelding

#02
Afbeelding

#03
Afbeelding

#04
Afbeelding

#05
Afbeelding
interjrs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2007 21:28
WoonplaatsCOLON Stramproy
CONTACTCOLON

Hier de results of the roojer jury:

#1: iets te onscherp, compo vind ik wel leuk, zeker met die oranje rook "achter uit de gitaar".
#2: gitaar muziek is hemels. Mooiste plaat eruit.
#3: sorrie, doet me nix. Die mic-standaard stoort ook nog eens als een gek.
#4: focus op de bassist had 't wellicht beter gedaan. Nou een scherpe maar te donkere gitarist en een onscherpe maar netjes in 't licht staande bassist.
#5: concentratie... owkeej. Misschien die mic + standaard nog wegpoetsen. Dito voor 't nooduitgangbordje.

Anyway, succes weer met de volgende serie. Ow, en vergeet niet je oordopjes in te doen!
[ meestal lachen ze als ik schiet ]
[ EOS400D, 18-55mm EF-s, EF 75-300 4-5.6, 28-105 EF 4-5.6, EF 50mm 1.8, Tamron 2.8 28-75, 430EX II alles in een microtasje]
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik heb deze reeks nu al een paar keer bekeken en weet eigenlijk niet echt wat ik ervan moet vinden.

De compo's zijn allemaal erg centraal. Ik weet niet of je bewegingsvrijheid had, anders ga een keer op wandel en probeer een keer een andere hoek uit.

Foto 2 zou veel krachtiger uit de verf komen als je er een krappere crop van maakt. Boven en onder een stuk eraf, links en rechts hetzelfde. Zodat je eigenlijk alleen maar de gitarist overhoud ( handen met gitaar en hoofd) Misschien is het een kwestie van smaak hoor :oops:

Verder heb ik het idee dat ik al veel beter werk van je heb gezien. Dipje?

Greetz
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Hi Babs.
Je schittert met deze foto's qua kleur, afgezien van de laatste twee. Ik heb het gevoel dat bij alle foto's de scherpte een beetje zoek is. Een donkerbruin vermoeden rijst dat dit ook aan de verkleining van de foto's kan liggen. Vergeet (ook) niet te verscherpen na verkleining!
#1: kleuren- ik zeg het weer - zijn prachtig. Niet helemaal op het goede punt scherp gesteld?
#2: ook weer mooi, maar iets minder. Hier zou ik iets meer ruimte om de persoon gezien willen hebben, en landscape in plaats van portrait om die gitaar meer ruimte te geven. Nu oogt het wat krap.
#3: Scherp op de bekkens, niet op de drummer. scheelt niet veel, maar net teveel.
#4: Twijfelgeval. Jammer dat de gitarist zoveel in schaduwen gehuld is. Scherp issie wel, terwijl degene die meer aandacht vraagt doordat hij goed in het licht staat onscherp is.
#5: Spreekt me minder aan... past ook minder in het beeld dat ik met de andere foto's gekregen heb. Wat foto betreft zit het wel goed.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Er is al veel over deze serie gezegd. Daarom houd ik het hierbij:
1. Ik had hier graag wat gezicht willen zien.
2. Hier is het juist weer héél okay dat er geen gezicht te zien is.
5. Beetje jammer dat de gitaarhals over lijkt te lopen in de mic(standaard). het lijkt nu alsof het één is.
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Nu ik ook weer wat gepost heb in dit board, ook het reageren maar weer eens oppakken.

Aller eerst lijkt het licht me nog niet zo verkeerd toch? wel mooi zo. Her en der heb ik wel het gevoel dat je er met de WB iets vanaf zit: platen 3 en 5 lijken me iets te koud, of komen in elk geval zo over.

Wat ik algemeen jammer vind is dat ik nergens het hoofd van de gitarist zie? Geen idee of ie plezier heeft. Echt emoties laten de andere mannen ook niet zien, helaas m.u.v. bassist op #4 dan.
Technisch is er al veel gezegd hierboven

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Babs
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2006 14:44
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Bedankt voor jullie commentaar, waarin ik me overigens helemaal kan vinden.

Ben er zelf ook niet helemaal tevreden over.. zeker waar het de scherpte betreft.

Volgende keer (morgen) weer een nieuwe poging wagen.... Action in DC, (met hopelijk wat meer actie)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar