Soraya voor de eerste keer voor de camera

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Cassies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2009 18:25

Dit is Soraya net 18 jaar en die wou wel model staan voor stock foto's.
ze vond het zo leuk dat ze al vraagt wanneer we weer foto's gaan maken.

Deze foto's zijn 1,5 week geleden gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nazilka
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2008 01:46

Leuke foto's :)

1 spreekt mij het meest aan door de kleuren.
Cassies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2009 18:25

mij ook absoluut :D weet niet wat het is maar ik vind het een beetje een oude look hebben
Gebruikers-avatar
blossomgirl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 24 Dec 2007 14:57

Ik vind nr 3 het leukst, gewoon omdat haar blik een beetje anders is :) (kan mezelf ook goed vinden in zo'n blik!;)) Nummer 1 vind ik te veel verscherpt. Randjes van de kleding zijn blokkerig geworden, en dat is jammer. Ik vind de contrast ook een beetje te hard. Maar het is uiteraard een kwestie van smaak!

Groetjes,
Blossom
Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Cassies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2009 18:25

ja 3 vind ik zelf ook fantastisch, hoe ze kijkt vooral :D

ja uiteraard is foto 1 een kwestie van smaak, zal de foto binnenkort ook plaatsen zonder die bewerking
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

In eerste instantie prima foto's. Echter, bij wat nader kijken en het tekstje lezend, toch wat vraagjes/opmerkingen.

#1. Voor stockfoto's vind ik deze kleurtjes/bewerking nogal specifiek. Daarnaast is het de vraag waar ze zo naar kijkt. Ze heeft een glas wijn in haar hand en kijkt dan precies de andere kant op. Is natuurlijk mysterieus en dat heeft ook wel wat. Maar toch. Wat was je doel met deze foto wat dat betreft? Verder vind ik haar benen nogal prominent de foto inkomen. Wellicht iets teveel groothoek?

#2. Voor mij zeker teveel groothoek. Haar gezicht lijkt flink vertekend. Beetje ruitvormig. Ik zie geen exif staan, maar m'n gevoel zegt me dat je hier nogal dicht op haar stond en met flinke groothoek gefotografeerd hebt. Ben ik persoonlijk niet weg van. Verder moet je ook oppassen met het weg laten kijken. Met name haar rechteroog (voor de kijker links) doet aan alsof ze scheel kijkt. Het is heel erg naar de neus gericht.

#3. Wat oog/ogen betreft idem. Verder voor mij de leukste/beste qua pose. Ik ben nog aan het kijken naar het licht. Duidelijk dat er wat van links komt, door de schaduw van haar lok. Maar tegelijkertijd zit er zo weinig schaduw in, dat het bijna op tangverlichting gaat lijken.

Overall vind ik het niet super. Sorry.
Gebruikers-avatar
KD-fotografie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1413
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2007 20:59
WoonplaatsCOLON Zaltbommel
CONTACTCOLON

Foto 1 spreekt me wel aan, de kleuromzetteing vind ik wel gaaf alleen lijken haar benen idd wat forser dan ze eigenlijk horen te zijn denk ik.

2 vind ik ik niet zo mooi, haar hoofd lijkt te groot.

3 die vind ik weer leuk!
Gebruikers-avatar
Roza
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 288
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2008 16:05
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Vooral de eerste vind ik erg mooi, leuke bewerking!
Welcome to my world, www.rozaschous.weebly.com
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Allen mooie foto's...

Maar, (daar ben ik weer die muggezifter bij momenten)... bij foto3 lijkt het wel alsof ik stoppeltjes zie onder de oksels? Kan zijn dat ik dat helemaal verkeerd zie, maar denk het niet... Dat vind ik toch wat minder, helemaal als ze als stockfoto gebruikt zullen worden... ?
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Cassies
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2009 18:25

Jerenes schreefCOLONAllen mooie foto's...

Maar, (daar ben ik weer die muggezifter bij momenten)... bij foto3 lijkt het wel alsof ik stoppeltjes zie onder de oksels? Kan zijn dat ik dat helemaal verkeerd zie, maar denk het niet... Dat vind ik toch wat minder, helemaal als ze als stockfoto gebruikt zullen worden... ?
nee zijn geen stoppeltjes maar ik zal er eens naar kijken, dank jewel
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

#1 vind ik helemaal leuk, qua kleur misschien iets te geel imo maar leuke blik, leuke compo
#2 vind ik juist weer iets te rood? en doet niet helemaal eer aan het model, er klopt iets niet, kan mijn vinger er niet precies op leggen, misschien iets meer volume in het haar dat om haar gezicht valt?
#3 leuk (persoonlijk vind ik zwarte BH bandjes onder een wit hemdje niet kunnen maar da's misschien persoonlijk), grappige foto, leuk uitgevoerd
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar