Dilemma 24mm 1.4L II USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.

Je hebt een 24mm 1.4L II usm geleveerd gekregen ipv een 24-105l 4.0 IS wat zouden jullie doen

Peiling eindigt op 31 Mrt 2009 19:08

Houden en als nog de 24-105 bestellen
11
26%
Houden en verkopen
7
17%
Terug sturen
24
57%
 
Aantal stemmenCOLON 42
Gebruikers-avatar
Bvloon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2005 15:46
WoonplaatsCOLON Tilburg

Heb net de winkel een mailtje gestuurd..Nu maar afwachten wat ze doen.. Voel me toch wel opgelucht nu.. :D
20D::24-105L f4::70-200L f4:: 420EX:: 1.4 extender II:: IXUS 400 & 60::Crumpler
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

:D

Applausje !
adbruin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 140
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2005 07:07
WoonplaatsCOLON Tolkamer
CONTACTCOLON

Niet meer dan logisch dus niets om trots op te zijn lijkt me

[EDIT] Deze post is niet door mij geschreven maar door een andere grapjas die onder mijn naam op diverse fora en sites heeft huisgehouden doordat mij mijn wachtwoord te weten is gekomen. Excuus hiervoor [/EDIT]
Laatst gewijzigd door 1 op adbruin, in totaal 19 keer gewijzigd.
Groet, Ad
[url=http://www.adbfotografie.nl]Link van mijn webstek[/url]
[url=http://addebruin.blogspot.com/]Mijn weblog[/url]
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

adbruin schreefCOLONNiet meer dan logisch dus niets om trots op te zijn lijkt me
TS hoeft er misschien niet trots op te zijn, maar het is wel degelijk is wat aangemoedigd mag worden :!:
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Kijk eens aan, de tokkies staan met welgemeende adviezen klaar om dit buitenkansje toch vooral niet te laten lopen... zielig :roll:

Dit is voor mij niet eens een dilemma. Ik zou die winkel subiet bellen en zorgen dat ik de bestelde lens alsnog krijg geleverd en dat de verkeerd geleverde lens retour gaat.

edit: Ik zie dat de TS wijs heeft gehandeld. Kan ook niet anders voor iemand met zo'n naam :wink:
Laatst gewijzigd door 3 op ravon, in totaal 17 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ook ik zou de winkel op de hoogte stellen. Simpel: ik verwacht ook dat een winkel naar mij toe eerlijk is en zou mezelf niet in de ogen kunnen kijken als ik een andere optie zou kiezen.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ah, TS heeft dit al gedaan. Gelukkig maar :D
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

ravon schreefCOLONKijk eens aan, de tokkies staan met welgemeende adviezen klaar om dit buitenkansje toch vooral niet te laten lopen... zielig :roll:
Beetje jammer van deze opmerking, lijkt me nergens voor nodig om dit soort verwijten te maken richting mensen die eerlijk hun mening geven als er om gevraagd word.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Laten we het gezellig houden, ik zou ook voor een dilemma staan.
Als het bij een winkel is waar ik regelmatig kom dan twijfel ik niet maar anders zou ik misschien nog twijfelen.
Het lullige is dat ik vind dat eerlijkheid het langst duurt maar ben nu al 2 keer aardig opgelicht door 2 verschillende winkels ( heb het uiteraard met wel weer opgelost maar kostte wel weer een hoop moeite en en een verloren dag) dat mijn eerlijkheid hierdoor wel op de proef gesteld zou worden als ik dit zou meemaken.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Dennis-010- schreefCOLONBeetje jammer van deze opmerking, lijkt me nergens voor nodig om dit soort verwijten te maken richting mensen die eerlijk hun mening geven als er om gevraagd word.
Joh, je hebt gelijk, ik zit er helemaal naast. Jouw suggestie aan de TS is niet asociaal maar getuigt juist van een fijnzinnig en diepgaand gevoel voor wellevendheid. Waren er maar meer mensen met zo'n eerlijke mening, dan zou de wereld er een stuk beter uitzien. :lol:
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Hoe sarcastisch wil je het hebben he ;).
Ik ga hier verder niet op in. Het laatste woord is voor jou, dat wil je vast hebben. Zo fijnzinnig ben jij natuurlijk ook weer.

voor mij: PUNT.
Laatst gewijzigd door 1 op Dennis-010-, in totaal 17 keer gewijzigd.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

ravon schreefCOLONKijk eens aan, de tokkies staan met welgemeende adviezen klaar om dit buitenkansje toch vooral niet te laten lopen... zielig :roll:

Dit is voor mij niet eens een dilemma. Ik zou die winkel subiet bellen en zorgen dat ik de bestelde lens alsnog krijg geleverd en dat de verkeerd geleverde lens retour gaat.

edit: Ik zie dat de TS wijs heeft gehandeld. Kan ook niet anders voor iemand met zo'n naam :wink:
Erg zwart wit gesteld weer Ravon. Je vergeet namelijk dat enorme grijze gebied :wink:
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik vind het toch een zwart-wit onderwerp. Je handelt eerlijk of niet. En eerlijkheid is een intrinsiek iets. Of anderen dat wel of niet zijn tegen jou zijn zou m.i. niet moeten uitmaken voor de vraag of je eerlijk wilt zijn of niet.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
JimmySX
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2008 21:50
WoonplaatsCOLON Breukelen
CONTACTCOLON

Tja maar als mensen eerlijk antwoord geven dan worden ze bestempeld als tokkies. Hoe eerlijk is dat dan? :wink:
Canon 70D | EFS 18-135 | EFS 10-18 | EF 50 1.8 | Speedlite 600ex-rt
Website Flickr
Gebruikers-avatar
Bvloon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2005 15:46
WoonplaatsCOLON Tilburg

Volgens mijn gaan we een beetje off topic. Het is niet mijn bedoeling om mensen tegen elkaar uit te spelen. IK heb een verkeerde lens geleverd gekregen die een stuk duurder is. Ik zat met een dilemma en vraag mensen om hun mening. En voor mijn is geen een mening goed of fout.. (er zit dus geen waarde oordeel achter!!!!!)
Het heeft me wel geholpen in mijn beslissing. Ben echter nog wel benieuwd of er veel andere mensen zijn die zo iets hebben mee gemaakt? Ik hoef niet te weten hoe die gehandeld hebben voor we weer een halve hetze krijgen. :(
20D::24-105L f4::70-200L f4:: 420EX:: 1.4 extender II:: IXUS 400 & 60::Crumpler
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Tja, eerlijkheid duurt het langst en waarschijnlijk zou het bij mij ook een automatisme zijn. Maar eerlijkheid kan ook frusterend zijn achteraf. Zo betwijfelde ik bij de aankoop van m'n 1D dat die tweede accu die erbij zat er ook wel bij hoorde. En adviseerde ik de verkoper om het anders nog even te controleren met een andere die in het magazijn stond. Het bleek dat die accu daarbij hoorde. Die verkoper had volgens eigen zeggen anders die uit eigen zak moeten betalen. Dus goed aan gedaan.

Dat ik daarna merkte dat de 1D tweedehands was en ik zo'n 350 kilometer heen en weer heb moeten rijden om een nieuwe te krijgen (door lullige miscommunicaties aan hun kant), heeft het feit dat ik een zeer goede korting had gekregen, verziekt. Ik heb een brief daarover gestuurd, maar tot op heden nog niet eens de minimale reactie: excuses.

Als deze winkel nu dus zo'n fout bij mij zou maken, zou ik het niet helemaal zeker weten...? En ik heb gemerkt dat er verkopers zijn die de boel bedriegen voor eigen gewin.

Groeten,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
Sybren Sikma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2006 21:38
WoonplaatsCOLON Buren - Ameland

Ik vind dat je het beste hebt gehandeld, en ik denk dat dit vanzelf terug komt.

Jaren geleden toen ik nog met dia's bezig was heb ik ook iets dergelijks mee gemaakt.
Ik had 5 dia dozen besteld.
Iets heel anders natuurlijk.
Maar het principe he.
Toen de bestelling kwam, zaten er in plaats van 5, 10 dozen in.
Ik heb toen meteen gebelt, ik werd hartelijk bedankt.
De dozen die ik te veel had kon ik terug sturen, ik zou dan de port terug krijgen.
Maar ik heb de dozen gehouden en ze gewoon betaald.
Uiteindelijk had ik ze toch wel nodig.
Maar iedere keer als ik iets bestelde, en mijn bestelling kwam binnen zat er altijd een geschenkje bij.
Gewoon een kleinigheidje wat je altijd wel kon gebruiken.
Het ging geloof ik om een bedrag van 50 gulden, nee geen euro's, maar keiharde guldens.
Maar toch iedere keer de waardering.
Dat doet je goed.

Eerlijkheid duurt gewoon het langst.
Al word het soms wel moeilijk gemaakt dat geef ik toe.
Soms straalt de onbeschoftheid er af.
Ik schud dan maar met mijn hoofd en den gelukkig ben ik niet zo.
Dat klingt eigenheimerig maar het is wel zo.

Gr.

Sybren.
Ik heb niets meer te willen, ik geniet
JackManson
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 449
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 21:59
WoonplaatsCOLON Eersel

Als je mijn stukje leest, kun je lezen dat ik dat waarschijnlijk ook doen. Ben echter wel benieuwd wat "jullie" zouden doen!
Maar ik kan ook niet ontkennen dat ik nog een beetje twijfel :oops:
Dus eigenlijk wil jij ons uit de tent lokken? kijken of wij allemaal wel netjes en eerlijk zijn? :wink:
Call me a bad guy, maar sorry ik zou hem ook houden (en misschien verkopen).
Ligt er wel een beetje aan waar ik hem had gekocht; een dozenschuiver of een speciaalzaak.
1D MkIII | EF 50 1.8 | EF 85 1.8 | | EF 70-200 2.8 L IS | 580 EX II
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

JimmySX schreefCOLONTja maar als mensen eerlijk antwoord geven dan worden ze bestempeld als tokkies. Hoe eerlijk is dat dan? :wink:
Ik had het over de eerlijkheid van het melden van een verkeerde lens. Uitspraken en oordelen over anderen in termen van tokkies of andere sneren houd ik me verre van als je het niet erg vindt. Een discussie op dat niveau voeren doe ik namelijk niet. De eerlijkheid die jij aanhaalt vind ik ook een andere vorm van "eerlijkheid" als je begrijpt wat ik bedoel. En als je het niet begrijpt dan vind ik het verder ook best :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Misha023
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 08:42

Ik vind dat je goed hebt gehandeld. Een fout maken is menselijk en dat dient rechtgezet te worden. We wensen allemaal niet genaaid te worden, dus moet je ook anderen niet gaan naaien ook al is het een bedrijf.

En daarnaast, persoonlijk ben ik liever een eerlijke zwerver dan een rijke rat
22.2x14.8mm cmos
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar