Goed tijdschrift voor beginner

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Naast dit geweldige Forum lees ik graag af en toe een tijdschrift. Nou zijn er best wel wat op de markt. Ik vraag me af welk tijdschrift adviseren jullie voor een beginner als ik (en waarom).

Alvast bedankt

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Zoom of nog beter Digital PHOTO de nederlandse versie van Digital PHOTOGRAPHER. Tenminste meer foto inhoud en minder kopieer werk en eigen forum info. Maar Zoom en Focus zijn goede nederlandse bladen waarbij je van Zoom meer leert en van Focus meer komt te weten van fotografie in het algemeen. Dus fotografen, techniek, beursen etc. Dat vertaalde blad is een engels blad. Engelse Fotobladen heb ik erg hoog zitten. Prettig minder reclameshit dan de Amerikaanse en goed inhoudelijk.

Jeroen
Laatst gewijzigd door 1 op jvanarkel, in totaal 13 keer gewijzigd.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Een tijdschrift wat ik als beginner leuk vind om te lezen is ZOOM (zoom.nl). Er staan leuke en handige tips in en het is vooral in begrijpelijke taal geschreven. Het leest lekker makkelijk weg.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Ik vind CHIP Foto-video digitaal wel een goed blad en fijn om te lezen. :P

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
janie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 216
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 17:48

Zoom.nl is denk het meest op beginners gericht.
Ik vind Photo Digitaal en CHIP Foto-Video veel beter (en niet alleen omdat ik in beide bladen sta/kom). Heel leerzaam.
Gebruikers-avatar
Achrome
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2008 21:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

EOSzine! Een gratis Interaktief e-zine speciaal voor de EOS fotograaf. Zeker voor de beginner zeer leerzaam. http://www.eoszine.nl
5dII, 40D, EF 16-35 2.8L II, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L IS, EF 50mm 1.8 II, Speedlight 430EX II
Dianick
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 169
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 10:44
WoonplaatsCOLON Earth - 04 14'29.26"N ----> 52 03'10.60"E

In het begin vond ik zoom nog wel leuk.
Alleen zie ik steeds meer software bewerkingstips. Ik weet dat het erbij hoort maar ik heb liever fotografie tips. De zgn tests zijn een lachertje. Soms lijkt het of een persbericht van de fabrikant is overgenomen en "ver-Jip en Janneke'd" is. En sinds de vernieuwing van afgelopen zomer is er steeds meer input van de zgn Gallery members. Soms zit er wat leuks tussen maar vaak is het een ego trip van zo'n gallery member die zichzelf helemaal geweldig vind. De hele verandering na afgelopen zomer is zoom niet ten goede gekomen. (mijn mening) De redactie/uitgever en elk die met het tijdschrift te maken had tijdens de overname heeft behoorlijk wat steken laten vallen. Een hoop leden hebben door de manier van doen bedankt voor zoom. In mei loopt mijn abo af.

Nu moet ik oppassen dat ik mijn teleurstelling in zoom niet de boventoon laat voeren. Dus laat je vooral niet weerhouden zelf je mening te vormen. Wat ik doe tegenwoordig, is bij de tijdschrifthandel lekker in de bladen bladeren en kijken waar wat in staat wat me interesseert. In de toekomst zal daar ook best eens een zoom tussen zitten. Als je geen moeite hebt met de taal zou je ook zeker eens de engelse bladen door moeten spitten.

Gr,
Nick
Gebruikers-avatar
Falerossi
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1041
GeregistreerdCOLON 13 Sep 2005 20:41
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

Ik heb hier een hele stappel Zoom magazine liggen die ik toch niet nog een keer lees. mocht je ze willen stuur je me maar een PB. ben bang dat ze anders bij het oud papier belanden :wink: *Verkocht*
Laatst gewijzigd door 1 op Falerossi, in totaal 8 keer gewijzigd.
www.sport-picture.nl | Canon EOS 7D Mark II | 70-200 2.8L | 11-16 2.8 | 300 2.8 |
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tips. Zoom heb ik regelmatig gekocht, maar inderdaad veel computerbewerkingstips. In andere bladen trouwens ook. Ik denk dat ik gewoon regelmatig het rek langsloop en koop wat me het meest aanspreekt.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
etienne
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 379
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2008 21:17
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ik krijg zelf iedere maand het tijdschrift PF (Professionele Fotografie) :wink: Ik ben zelf niet zo'n lezert dus blader er altijd snel doorheen, maar staan vaak interessante dingen in :)

Alhoewel ik er van de 3 dit jaar pas één zelf gelezen heb :roll: Verdwijnen meestal linea recta naar m'n vriendin :lol:
EOS 1D Mk IV | EOS 1D Mk IIN | EOS 5D Mark II | EF15mm fish-eye| EF 24-70 F2.8 L USM | EF 50 F1.8 II | EF 70-200 F2.8 L USM | EF 300mm F2.8 L IS USM | Ex 1.4x II |Speedlite 580 EXII & 430EX
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

GRoel schreefCOLONIk denk dat ik gewoon regelmatig het rek langsloop en koop wat me het meest aanspreekt.
Zo doe ik het ook meestal. Als een blad een onderwerp heeft wat mij aanspreekt dan koop ik die.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Conquista
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 265
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2006 20:24
CONTACTCOLON

Falerossi schreefCOLONIk heb hier een hele stappel Zoom magazine liggen die ik toch niet nog een keer lees. mocht je ze willen stuur je me maar een PB. ben bang dat ze anders bij het oud papier belanden :wink:
niet die weggooien waar ik insta hoor! haha. anders wil ik die! Had een stapeltje gekocht elke keer maar werd uitdelen aan alle familieleden. :)
www.conquista-online.com
Paul
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 146
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:43

Ik vind digitalfotopro een fijn blad. Kwam tot voor kort maar 2 x per jaar uit. Gaat, als het goed is, dit jaar 4 x per jaar worden. Hebben ook een interessante website: http://www.digifotopro.nl/ .
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Sluit me helemaal bij Paul aan, DigiFotoPRO is 'n leuke! Veel nuttige dingen, lange artikelen (sowieso 'n dik blad) en met een heel fijne website waar soms in het magazine naar verwezen wordt. Een aanrader!

Enige nadeel is dat het zo actueel is voor alle kleine dingetjes, aangezien het (nog) maar vier keer per jaar verschijnt.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
niels rombouts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 266
GeregistreerdCOLON 19 Mei 2009 09:26
WoonplaatsCOLON Breda

Heb zelf een ABO op Fotografie (F+D) en Focus. Daarnaast koop ik de zoom en andere soortgelijken als er iets interesants instaat
Canon Shooter
Blossom
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2009 20:28
WoonplaatsCOLON Houten

Heeft iemand Fotaal al eens ingekeken? Het is een 'gratis' blad. Ik zou graag jullie mening horen, alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Leuk is ook het "Belgische" fotoblad =Shoot= http://www.shoot.be/
Er zijn pas 2 nummers verschenen, maar het ziet er leuk uit ,veel tips en mooie foto's (naar mijn mening). Wordt (gedeeltelijk) in samenwerking met http://forum.belgiumdigital.com gemaakt.
Een Canon camera....
Blossom
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 11
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2009 20:28
WoonplaatsCOLON Houten

Blossom schreefCOLONHeeft iemand Fotaal al eens ingekeken? Het is een 'gratis' blad. Ik zou graag jullie mening horen, alvast bedankt.
Is er dan niemand die hier iets over wil zeggen? Ik ben zo benieuwd...
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik heb het in ieder geval nog nooit in het schap van de boekhandel zien staan. Het schijnt wel te bestaan.

Onderdeel van een "marketingconcept": http://rslt.marketingonline.nl/bericht/ ... adenland1/
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Ik zou als ik jouw was gewoon een abbo nemen op Zoom.nl. Het voordeel is dat je er nu ook een mooi statief erbij krijgt :D

Een ander mooi digitaal blad is: http://www.digitalefotografietips.nl/

En uiteraard natuurlijk dit geweldige forum waar je al je vragen kunt stellen. :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar