Kikkers en zo

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
free.bird
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2009 10:56

Vorige maand al mijn nikon spullen verkocht en overgestapt naar een Canon 5DMII. Dus even kijken wat je werkelijk nodig hebt. Vandaag even tijd en naar de campina naar een plas waar veel kikkers zitten. Nu is mijn wens wel om een macro lens aan te schaffen maar ja de € ontbreken even. Al de opnames zijn gemaakt met de 70-200 2.8 met een 32mm tussen ring(20+12).


Foto 01

Afbeelding

Foto 02

Afbeelding

Foto 03

Afbeelding

Foto 04

Afbeelding

Foto 05

Afbeelding

Foto 06

Afbeelding

Foto 07

Afbeelding


Foto 08

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op free.bird, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
catchlights.nl
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 10:10

erg mooie platen.

lekker scherp en kleurrijk...ze spatten van mijn scherm af..;-)
je hebt ook een goed model weten te strikken die bereid is in het water te gaan..:-P
Gebruikers-avatar
MisschienOoit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 191
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2008 07:04
WoonplaatsCOLON Leidschendam

Erg fijn om naar te kijken!
De ontspanknop heet niet voor niets zo. ;-)
Gebruikers-avatar
Remco Ladage
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 14:42
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

36mm aan tussenringen? wow dan mocht je ook dicht bij komen van die kikkers :)

Ik vind het in iedere geval een geslaagde serie. Heerlijk kleuren en lekker scherp!
Canon EOS 450D [b]|[/b] EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS [b]|[/b] EF 50mm f/1.8 II [b]|[/b] Canon 70-200mm F/4.0 [color=red]L[/color] USM
[url=http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=67396]-= Dit is mijn laatste topic =-[/url]
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Staan er alle kleurrijk en goed scherp op in een mooie natuurlijke omgeving.

Ik weet niet of een iets lager standpunt, dus meer vanaf gelijke hoogte, ook mogelijk was maar dat zou de foto's denk ik nog mooier maken. :wink:

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
ENJOY
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 531
GeregistreerdCOLON 01 Okt 2008 17:46
WoonplaatsCOLON Akersloot

Ik vind je foto's erg mooi, Lekker scherp ook.
Maar het is wel veel. 2# had ik dan bijvoorbeeld weggelaten.
Vanwege de lichte vlek boven de kikker.

gr, Essie
Gebruikers-avatar
emiel22
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2009 08:27
WoonplaatsCOLON Hasselt

coplimenten voor de foto`s en natuurlijk de keuze om je nikon spullen om te ruilen voor het echte werk!!!
450D grip, ixus 100 IS, 17-50 2.8, 50 1.8, Mecablitz flits, uv filters, Velbon cx 300 tripod, Redget tripod, monopod, RS 60-E3 ,OC-E3, volgende aankoop: 70-200 4.0 (IS?!?).
Akumal

Mooie kleurrijke en scherpte serie. Een laag standpunt is inderdaad altijd mooier maar dan moet het natuurlijk wel kunnen. :wink: .

rob.
free.bird
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 9
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2009 10:56

Alle bedankt voor de reacties. Een laag standpunt is idd veel mooier en komen die groene gevallen nog beter uit. Alleen aan de rand van een poel met talud is dat wat moeilijk. En met die mieren ga je helemaal niet graag liggen:-( Als je aankomt hoe voorzichtig ook springen ze alle het water in dan rustig gaat zitten en dan alle spullen opstellen. Ong 30-40 min stil blijven bewegen mag wel maar heel voorzichtig dan zie je ze voorzichtig dichter bij komen. Pas na een uur kwetteren ze weer alsof je er niet bent en zie je ze alle kanten uitspringen. Toch werkt het best goed een tussenring op de 70-200 2.8 l USM je kunt dan alles pakken binnen een straal van 1,20mtr. Ga nog eens kijken of ik er nog meer uit kan halen :D Bevalt toch heel goed dat Canon spul was wel eff wennen maar dan heb je ook wat :D
eeyore_nl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 09:57

Erg mooi! Eén klein kritiekpuntje; er zit zoveel kleur in dat ik de foto eigenlijk niet meer zie. Het groen overstraalt alle details.

Nou weet ik dat ik daar blijkbaar meer problemen mee heb dan de gemiddelde kijker, dus je moet je er niet teveel van aantrekken :lol:
In ieder geval gefeliciteerd met je camera!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar