Hotelroom New-York

Showcase voor snapshots: foto's uit het dagelijkse leven, leuke momenten, 1-foto-topics...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
djkolk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2007 10:22
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Brabant

hallo allemaal,

Een paar weken geleden was ik op vakantie in the USA, om vrienden te bezoeken.
Natuurlijk moest ook New-York bezocht worden, na het inchecken snel de koffers naar de kamer brengen, opfrissen en snel de energie van de stad opsnuiven.
Omdat ik sneller opgefrist was als de rest van het reisgezelschap, wilde ik wat shots maken van de hotelkamer,
onderstaande compossitie kwam ineens voor de zoeker, eigenlijk wil ik een uitvergroting maar weet niet werlke ik moet kiezen.
Omdat het hier een snapshot betreft, had ik geen tijd om de storende elementen uit de achtergrond te verwijderen.

Wat denken julie ervan ?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141806[/img]

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141807[/img]

Alvast bedankt voor jullie inbreng, DjKolk
Gebruikers-avatar
barend
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 683
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 12:31
WoonplaatsCOLON Voorhout
CONTACTCOLON

Sorry, maar ik ik vind de kleuren versie noch de zwart-wit versie pakkend en ik kan daarom ook niet kiezen. Het past niet bij je inleidende verhaal over opfrissen (volgens mij zijn de dames, net als jij, ook al klaar), New York... Misschien was het mooi geweest als je op de achtergrond een uitzicht had over New York. Ik hoop dat je er wat mee kan.
Groet Barend
50D
EF-S 17-55mm 2.8 / EF 50mm f/1.8 II / EF 70-300mm 4-5.6 IS USM / Dorr tussenringen /430EXII

http://www.flickr.com/photos/bwk72/
paparazzi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Tja, je geeft het zelf al aan. Het is een snapshot. Je zegt dat het in NY is maar ik zie dat niet terug ... het zou in iedere willekeurige woon-, slaap- of hotelkamer kunnen zijn. Het zal voor jou misschien de 'sentimentele' waarde zijn bij de gedachte dat het in NY is maar mij doet het helaas ook niets.

Over de compositie kan ik nog wel kwijt dat ik die wel aardig vindt omdat het me nieuwsgierig maakt naar waar de dame in de achtergrond naar kijkt maar eigenlijk had ik daar wel iets van willen zien ... ik heb het vermoeden dat ze het raam uit kijkt naar de fraaie hoge gebouwen ... er had dus veel meer ingezeten.

Paul
[size=75]Canon EOS 1D MK IIn - Canon EOS 10D + grip - Sigma 12-24/4.5-5.6 USM - Sigma 24-70/2.8 - Canon 70-200/2.8 IS USM - Canon 50/1.4 USM - Canon 580EX - Elinchrom FX400 (3x) - Lowepro Phototrekker AW[/size]
Gebruikers-avatar
djkolk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2007 10:22
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Brabant

voor de liefhebbers, hier het uitzicht vanaf de hotelkamer.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=141827[/img]


Groetjes DjKolk
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

De schaduw in het linker oog en de drukke achtergrond.
Er groeit iemand half uit haar hoofd... Ik hou hier niet zo van.

Het uitzicht daarintegen vind ik een fijnere plaat..
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
jspr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1149
GeregistreerdCOLON 27 Apr 2007 22:13
WoonplaatsCOLON Barcelona
CONTACTCOLON

Vergeet die 'hotelroom' en ga voor de foto van het uitzicht. Vele malen interessante als je het mij vraagt :lol:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikers-avatar
djkolk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2007 10:22
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Brabant

Dit is voor mij heel erg vreemd,

Ik dacht per ongeluk een geweldig plaatje geschoten te hebben, maar schijnbaar is dit puur emotioneel.
Technisch leek hij mij qua scherpte en belichting redelijk in orde, alleen de achtergrond stoorde mij.
Morgen komt de achtergonddame uit USA op visite, ik zal haar vragen om haar oordeel.
Om het plaatje compleet te maken, we zaten in het millenium hotel op de 36ste etage.
De foto van het uitzicht is door de raam gemaakt, de ramen gaan maar 5cm open om zelfmoorden te voorkomen, en voor toeristen die mooie plaatjes willen schieten.


Toch bedankt , Groetjes, DjKolk.
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Mij spreekt het uitzicht ook meer aan. Let echter wel op dat een foto anders beoordeeld word door iemand die de personen op de foto kent als wildvreemde. Ik kan me dus ook best voorstellen dat jij erg blij bent met deze foto's, en ook de dames er blij mee zijn.

Verder werkt het fotografisch beter wanneer je alles wat je nu verteld in de foto laat zien. Er mag uiteraard wel wat te raden blijven, maar als je had gezegd dat de eerste foto bij jullie in de huiskamer was gemaakt had ik je ook gelooft. Dat staat los van de technische kwaliteit.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar