Fotospullen uit Amerika

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Summer rain
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 18:17

Ik ga volgende week naar New York en dan wil ik ook even in de fotozaken kijken. Op internet zag ik al dat je objectieven hebt voor de US en imported objectieven. Wie weet of er een verschil tussen die 2 is en zo ja waar je dan aan moet denken.

Eventuele camerashops tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Summer rain schreefCOLONIk ga volgende week naar New York en dan wil ik ook even in de fotozaken kijken. Op internet zag ik al dat je objectieven hebt voor de US en imported objectieven. Wie weet of er een verschil tussen die 2 is en zo ja waar je dan aan moet denken.

Eventuele camerashops tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.
Imported zijn objectieven die niet bedoeld zijn voor de Amerikaanse markt (denk aan Aziatische/Europese modellen). Dit zijn overigens de objectieven die voor jou het interessantste zijn! Het scheelt vaak een hoop dollars ten opzichte van de US modellen en Canon kent wereldwijde garantie op al zijn objectieven.
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
mavlo77
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2609
GeregistreerdCOLON 23 Mei 2005 20:19

Ga goed voorbereid en doe geen impulsaankoop. Grote kans dat je het dan hier voor dezelfde of lagere prijs hebt. Heb zoiets een tijdje geleden ook al gezien. Al hoewel de Dollar nu wel weer wat lager staat.
Mavlo - Website: [url=http://mvloemans.nextit.nl/]Mark's Photo Web[/url]
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Inderdaad.

Maak een lijstje van de lenzen die je "ooit" nog wel eens zou willen gebruiken/huren/kopen en zoek daar de prijzen van uit. Idem voor camera's.
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Ja das natuurlijk logisch!

En ga ook even na wat je "drempel" is...

Voor 50 euro goedkoper neem ik em mee bijvoorbeeld...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
MadMarty
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 26
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2006 21:34
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

50 Euro is natuurlijk een onzin grens. Lensje van 200euro of 1600euro. Bij die goedkope is 50 lekker (maar niet echt realistisch). Bij een lens van 1000+ het risico lopen dat je nog eens belasting moet betalen op schiphol... dan is 50 euro veel te weinig om dat goed te maken.

Overigens is mij (aanvullende) tip om te kijken of je kan onderhandelen over de prijs (dat is in NY gebruiklijker dan hier). Uiteraard is het dan een vereiste dat je weet wat een lensje in NL kost, en wat de wisselkoers doet (bij elk bod opnieuw gaan rekenen schiet niet op).
40D + 350D | 17-55/2.8/ISUSM | 50/1.4/USM | 24-105/4/LISUSM | 100-400/4/LISUSM | 190B + 322RC2
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar