logé Ties in bordermaker

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
djkolk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2007 10:22
WoonplaatsCOLON Zuid-oost Brabant

Hallo allemaal,

afgelopen week Ties (boerenfox) te logeren gehad, en natuurlijk op de gevoelige plaat gezet.
Ik hoop dat ik dit in het juiste topic plaats omdat ik vooral vragen omtrent bordermaker heb.

Ik zag (voor mij) de nieuwe versie 4 van bordermaker, deze in het verleden wel eens geprobeerd voordat ik met DPP aan de slag ben gegaan.
Dus nog maar eens proberen, maar ik ben er nog niet echt tevreden over.

onderstaand 2 voorbeelden 1 met bordermaker (natuurlijk border en tekst geprobeerd)(instelling unsharp mask radius 100, amount 150),daaronder 1 direct vanuit DPP

exif info foto : lens efs 17-55 op 55mm, flits 430, Manual, iso 800, F4,5 , T= 1/30

wat valt mij op, ten eerste, als ik voor jpeg kwaliteit 100% kies is de file ca 1 mb, bij 99 % 500 kb, bij 95 % 275 kb.
maakt die ene procent daaadwerkelijk zoveel verschil ?
Bij DPP lijkt de korrel duidelijk minder grof in de achtergrond.
Bij bordermaker lijkt het wit in de achtergrond meer een rode gloed te hebben.

Momenteel werk ik hier met een laptop, dus hoop ik dat iemand met een fatsoenlijk scherm hier nog meer duidelijkheid over kan verschaffen,
Zijn er mensen die veel met Bordermaker werken die mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe.

Natuurlijk zijn op- en / of aanmerkingen op de foto zelf ook van harte welkom,

met vriendelijke groet, DjKolk

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=150440[/img]


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=150441[/img]
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik vind ook, in dit geval, de DPP versie mooier dan de bordermaker, maar ik vind de verschillen echt wel minimaal als je
beiden foto's los van elkaar zou zien (dus niet zoals nu recht onder elkaar) dan zou ik zeggen dat het 2x dezelfde foto is.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar