EOS 350D Flitser

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
emiel22
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 107
GeregistreerdCOLON 08 Apr 2009 08:27
WoonplaatsCOLON Hasselt

Neem maar van mij aan dat je met de metz 36 echt een prima flitser in huis haalt om mee te beginnen (€89,00). heb zelf ook een omnibounce aangeschaft (wit kapje over de flitser die het licht uit de flitser verspreid). Echt een leuke combinatie.

Volgende maand ga ik zelf wel voor de 430 EX II omdat ik de kop nu niet kan draaien. wel verticaal maar niet horizontaal. Metz levert overigens ook de 48 die dit wel weer kan.
450D grip, ixus 100 IS, 17-50 2.8, 50 1.8, Mecablitz flits, uv filters, Velbon cx 300 tripod, Redget tripod, monopod, RS 60-E3 ,OC-E3, volgende aankoop: 70-200 4.0 (IS?!?).
Gebruikers-avatar
Jur B.
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2009 09:43
WoonplaatsCOLON Enkhuizen
CONTACTCOLON

Ik was ook op zoek naar een flitser. Geduldig geweest en op Marktplaats een Metz 58 AF-1 op de kop getikt voor €200,= Als ik die niet tegen was gekomen dan was ik waarschijnlijk begonnen met een 430EX II.
Body, wat lenzen, een flitser, een statief en wat spul om alles in op te bergen en mee te dragen.
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

Wat ik mij dan weer afvraag...

Kan een Canon 5xx flitser zo;n Blitz aansturen als je ooit met meerdere flitsen gaat werken?

Ik heb destijds expres een 420EX aangeschaft (prima ding trouwen, geeft een mooie plas licht) omdat die aan te sturen was.

Iemand daar enig idee van?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

De 580 serie heeft een masterfunctie (net als de macroflitsers van Canon) en kunnen andere (Canon) flitsers aansturen.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Houd er rekening mee dat je de nieuwe metz 36 neemt;)

ipv deze ook leuk maar werkt wat minder;)
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

@jurgendb
De metz 36 AF-4 voor €75 lijkt mij de beste keus. Die ondersteunt E-TTl,
Je hebt ook nog de metz 36 C2 voor €57,50 . Die heeft alleen de standen M en A. In de A stand bepaalt de flitser met een eigen sensor de flitsduur. Hij meet dus niet door de lens. (maar het werkt wel)
Als een flitser als slave gebruikt moet kunnen worden heb je de metz 48 AF-1 of de canon speedlite 430 nodig, maar flitsers op afstand bedienen kan ook op andere manieren.
Table top fotografie doe ik ook wel eens. Ik gebruik daar een paar van die halogeen filmlampen voor. Die zijn bijna voor niets op marktplaats te vinden.
Het aantal flitsen dat opgegeven wordt is normaal gesproken het gemiddelde per acculading. Het hangt er wel van af wat voor batterijen je er in stopt.
Gebruikers-avatar
JurgendB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2009 12:48
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Piet van Vroonhoven schreefCOLON@jurgendb
De metz 36 AF-4 voor €75 lijkt mij de beste keus. Die ondersteunt E-TTl,
Je hebt ook nog de metz 36 C2 voor €57,50 . Die heeft alleen de standen M en A. In de A stand bepaalt de flitser met een eigen sensor de flitsduur. Hij meet dus niet door de lens. (maar het werkt wel)
Als een flitser als slave gebruikt moet kunnen worden heb je de metz 48 AF-1 of de canon speedlite 430 nodig, maar flitsers op afstand bedienen kan ook op andere manieren.
Table top fotografie doe ik ook wel eens. Ik gebruik daar een paar van die halogeen filmlampen voor. Die zijn bijna voor niets op marktplaats te vinden.
Het aantal flitsen dat opgegeven wordt is normaal gesproken het gemiddelde per acculading. Het hangt er wel van af wat voor batterijen je er in stopt.
Thanks dat je mij even opweg helpt! Ik probeer zoveel mogelijk te leren hier op het forum en heb nog meer geld verslindende hobby's.
Hierdoor moet ik het doen met de "mindere" spullen, maar ik heb gezien dat de fotograaf de foto maakt en niet het materiaal.
Eos 350D |Eos 500D | Canon 18-55 | Tamron 70-300 | Canon 50mm 1.8
toppe
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2008 06:29
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ok,

De Metz 36 AF is inderdaad erg interresant, vind het alleen gek dat dit ding op batterijen er zijn 5 connectie punten te vinden op de bovenzijde, je zou bijna denken dat dit ding van de accu gebruikt maakt, zeker in combinatie met een batterygrip is dit geen probleem.

Grtz
• Canon EOS 1100D • Redged RTT-423 + Redged RT-1 • Canon IXUS 95IS • EF-S 18-55 + Zonnekap • EF-S 55-250 + Zonnekap • Metz 36 AF-4C + Omnibounce • Canon 200DG Gadget
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Die contactjes in de flitsschoen zijn voor communicatie van de flitser met de camera. Het grote contact is universeel voor (bijna) alle camera's en flitsers. De vier kleine contacten zitten per merk op een andere plaats en regelen de lichtmeting. Bij E-TTL wordt de flitser geregeld via de lichtmeting van de camera.
Externe flitsers hebben veel meer vermogen dan de interne en gebruiken daarom veel meer stroom.
Kies dan ook oplaadbare batterijen met zo veel mogelijk vermogen. Zelf heb ik de GP 2700 A/hr
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Ik heb zelf sinds vorige week de 430EXII aangeschaft en ben er toch wel heel tevreden over, had ook al eens van een collega de metz 36 mogen lenen maar vind het toch een groot nadeel dat deze kop niet in de portretstand kan gedraaid worden.
kiki
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 18:00

Beste Ervert-Job,

Ik heb een flitser en speedtransmitter voor de EOS 350D te koop.
Met de transmitter stuur je de flitser aan (die je ook op de camera zou kunnen plaatsen)

Ik heb deze 1 week gebruikt tijdens een flitscursus in Frankrijk (zeer aan te raden) en nog een weekje thuis.
Aangezien ik ben overgestapt naar Nikon (ja ik weet het, vloeken in de kerk) heb ik een andere flitser nodig.
Onderstaande gekocht voor:
Canon Speedlite (flitser) 430EX 265,95 incl. oplader, bouncer
Canon Speedlite transmitter ST-E2 169,00

De Nikon flitser die ik graag wil hebben kan ik voor 315 kopen, dus voor die prijs mogen ze weg.

Groeten,
Kiki
Laatst gewijzigd door 3 op kiki, in totaal 22 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Jur B.
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2009 09:43
WoonplaatsCOLON Enkhuizen
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONDe 580 serie heeft een masterfunctie (net als de macroflitsers van Canon) en kunnen andere (Canon) flitsers aansturen.
Maar kan een Metz ook een Canon aansturen (of andersom)?
Body, wat lenzen, een flitser, een statief en wat spul om alles in op te bergen en mee te dragen.
Gebruikers-avatar
JurgendB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2009 12:48
WoonplaatsCOLON Sliedrecht

Piet van Vroonhoven schreefCOLONDie contactjes in de flitsschoen zijn voor communicatie van de flitser met de camera. Het grote contact is universeel voor (bijna) alle camera's en flitsers. De vier kleine contacten zitten per merk op een andere plaats en regelen de lichtmeting. Bij E-TTL wordt de flitser geregeld via de lichtmeting van de camera.
Externe flitsers hebben veel meer vermogen dan de interne en gebruiken daarom veel meer stroom.
Kies dan ook oplaadbare batterijen met zo veel mogelijk vermogen. Zelf heb ik de GP 2700 A/hr
Dus de flitser gebruikt geen stroom van de camera zelf? (Naast de accu's)
Eos 350D |Eos 500D | Canon 18-55 | Tamron 70-300 | Canon 50mm 1.8
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

@jugendb. Nee een flitser gebruikt geen stroom van de camera. Een flitser heeft ook best veel stroom nodig.
@jur B. De Metz 58 en de canon 580 werken op dezelfde manier als master. De metz 58 schijnt wel canon flitsers aan te kunnen sturen (ik heb het nooit geprobeerd)
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

@jugendb. Nee een flitser gebruikt geen stroom van de camera. Een flitser heeft ook best veel stroom nodig.
@jur B. De Metz 58 en de canon 580 werken op dezelfde manier als master. De metz 58 schijnt wel canon flitsers aan te kunnen sturen (ik heb het nooit geprobeerd)
Volgens jvanarkel kan het
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar