Prettige Kerst alvast!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Bij deze wens ik iedereen op het EOS Digitaal forum een prettige Kerst toe!

Ik vond het wel grappig om eens een wat andere kerstshoot te doen en kwam zo terecht in de pin-up style uit de jaren '50.

De opname is gemaakt in mijn huisstudiootje met de 450D voorzien van de EF 28-80mm USM, gebruikte flitsapparatuur is de FalconEyes SS110F set met softboxen en nog eens 2x SS110F op de achtergrond gericht door witte doorzichtplu's.. Origineel uiteraard geschoten in RAW.

Groetjes,
Jack

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=153576[/img]
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
Gebruikers-avatar
Digitom
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2008 12:20
WoonplaatsCOLON M-sluis
CONTACTCOLON

Dankje! Jij ook een fijne kerst toegewenst!

(leuke foto, wel jammer van het copyright erdoorheen...)
luckynoodles
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 18 Nov 2009 11:11

Hey leuke foto, vrolijk vooral.
Maar "very" is met 1 "r" :wink:

oja, jij uiteraard ook een fijne kerst!

groetjes,

Suzanne
Navigator

Kanonne, je had dat copyrightgedoe niet veel slechter kunnen positioneren. Ruineert de hele plaat..................

Peter
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Ok, sorry van ''verry'', wist dat wel maar was in mijn enthousiasme teveel met ''Merry'' bezig :P

Wat betreft het copyright: Helaas moet je daar tegenwoordig, zeker met een model, heel voorzichtig mee zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat er ineens een foto op het net verschijnt zonder toestemming.
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Leuke plaat :D

Er zitten alleen wat donkere vlekken rechts in beeld(ten hoogte van d'r knie/bovenbeen), maar het heeft geen "mooie" schaduw vorm.
En linksboven is hij ook wat grauw en nog een paar kleine plekjes her en der, de achtergrond is in ieder geval nog niet helemaal fris wit ;)

Inderdaad jammer van het copyright, maar jij hebt ook je redenen voor.
Verry is idd iets over de top ;)
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Ik gok er op dat je in een Audi A8 rijdt waar je zelf al de wieldoppen afgehaald hebt, een aantal deuken in getrapt hebt en de motorkap met een staalborstel bewerkt hebt?

(tegen het jatten zeg maar?)
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Sybren Sikma
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 248
GeregistreerdCOLON 08 Mrt 2006 21:38
WoonplaatsCOLON Buren - Ameland

Ook hier van het eiland een prettige kerst en een geweldig 2010.
Dat geld natuurlijk ook voor iedereen.
Pracht foto trouwens.
Enne het gaat toch om de gedachte.

Gr.

Sybren.
Ik heb niets meer te willen, ik geniet
Navigator

JackD30 schreefCOLON.......Wat betreft het copyright: Helaas moet je daar tegenwoordig, zeker met een model, heel voorzichtig mee zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat er ineens een foto op het net verschijnt zonder toestemming.

......maar zelfs het laten doorlopen van copyright in het GEZICHT van het model is voor mij toch een geheel nieuwe ervaring............. :oops:

sorry, terug naar de plaat! :wink:
andrevdvries
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 09:11
WoonplaatsCOLON Bedum (gr.)

Beetje jammer van die copyright. Gelukkig doen de meeste dat niet zo op het forum. Ik heb juist dat mijn foto overal gezien wordt! en dan kan je een kleine handtekening er wel bij zetten. trouwens, mooi model hoor!

EDIT: Fijne kerst en feestdagen iedereen!
[size=75]450D BG-E5 18-55mm IS 55-250mm IS 430EX ll[/size]
Gebruikers-avatar
Nol77
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1373
GeregistreerdCOLON 05 Feb 2008 13:39
WoonplaatsCOLON nijkerk gld

tja die copyright is voor mij ook wel een afbreuk op de foto, die overigens leuk is verder. En de vlekken rechts zou ik wat bijwerken.

Desalniettemin ook een fijne feestdagen toegewenst!

Cheers,
Arnold
Vroeger had ik een hekel aan werken, maar tegenwoordig vind ik het wel leuk om naar te kijken...
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ik zou hem ff overmaken, de schrijffout enhet copyright eruit halen én de achtergrond netjes witter maken. (met levels een beetje bijtrekken ofzo)
Verder ook een fijne kerst !

groet Martijn
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hier kan ik niets mee en met name met het copyright er in.

Als ik deze foto voor mij zelf zou willen hebben dan shop ik die sh*t wel weg.

Als je een voorbeeld hiervan wilt zien dan heb ik dat binnen een minuut voor je klaar liggen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Harmr
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1487
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2007 20:07
WoonplaatsCOLON Zutphen

Copyright is genoeg over gezegd. Ben het er overigens geheel mee eens. Er zitten hier genoeg professionele fotografen en die zetten het zelfs niet zo nadrukkelijk op de foto..

Met deze plaat moet een goede kerst overigens wel lukken.. Leuk model, lekkere losse pose en killer legs! :wink:
flickr

Body, glas, flitsers, statieven, en nog wat kleine meuk
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Nou,nou.. Schijnt nogal wat teweeg te brengen zeg, dat copyright..

Ten eerste doe ik dit normaal eigenlijk nooit, maar het is ook de verantwoording die je hebt als fotograaf naar het model toe.

Dus met andere woorden mag iedereen maar gewoon foto's jatten van elkaar en dan maar gewoon gebruiken in advertenties e.d.?.. iets wat mij in het verleden dus overkomen is toen een bedrijf ongevraagd een opname van mij in een advertentie gebruikte, en ijskoud beweerde dat dat mocht, want ze hadden de foto van ''iemand'' gekregen :twisted: Leve het digitale tijdperk!

De normen en waarden zijn ver gezakt in de fotografie, jaren geleden was het heel normaal dat je je fotowerk beschermde.

En natuurlijk kun je alles wegshoppen als je dat wilt, en bij deze opname zelfs erg gemakkelijk, maar het is wel erg slecht als dat in je opkomt, terwijl jezelf ook met fotografie bezig bent vindt ik..

Wat mij betreft discussie gesloten, en nogmaals mijn bedoeling was jullie een goede kerst toe te wensen.

Vrede op (copyright) aarde en alsnog voor iedereen een goede kerst!
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

JackD30 schreefCOLONDus met andere woorden mag iedereen maar gewoon foto's jatten van elkaar en dan maar gewoon gebruiken in advertenties e.d.?..
Ja, je begrijpt het. Dat is precies wat iedereen bedoelt! :roll:
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
G.J. Spijkerboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 20:54
WoonplaatsCOLON Terwolde
CONTACTCOLON

Mooie foto Jack. Ook jij een fijne kerst toegewenst Gr, GertJan :wink:
Eos 400D / 100-400 mm L IS USM / Sigma DC 18-200 mm / Sigma DG 105 mm / Redged RTA 428 / Redged RMC 528
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

JackD30, ook jou wens ik de beste wensen toe voor een goede Kerst en een gelukkig Nieuwjaar :)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
JackD30
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 148
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 19:05
WoonplaatsCOLON Breda

Bedankt jongens!.. En uiteraard ook een fotografievol 2010 toegewenst!
RP, 6d, 250d, RF 24/105mm, RF 1,8/35mm, EF 4/24-105mm IS L, EF 4/70-200mm L, EF-S 18-55mm IS, EF-S 10-18mm IS STM, EF-S 2,8/24mm STM, EF 2,8/28mm, EF 1,8/50mm STM, EF-S 55-250mm IS, 2x Speedlight 430EXIIIRT, transmitter ST-E3RT
Gebruikers-avatar
PDH65
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 890
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2008 23:15
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

en ook van mij de beste wensen en veel shootplezier in het nieuwe jaar.
Ik post minder maar leer meer.
EOS 7D / EOS 40D /Canon 70-200mm F2,8 / Canon EF 24-70mm F2.8 L USM II / Canon 50mm F1,4/ Canon EF 100mm F2.8 Macro US / Illustar 300watt studioset en wat plu's
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar