is dit een goede combinatie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

ik ben al enige tijd op zoek naar een spiegelreflex camera. Mijn oog is nu gevallen op de CANON EOS 50D. Deze wil ik aanschaffen icm de volgende lenzen:

- Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
- Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM
- Canon EF 50mm f/1.8 II

Ik maak graag fotos van turnen (vandaar de 70-200) waar je in slecht licht werkt en vanaf een relatief grote afstand en van concerten. Ook vind in natuurfotogafie erg leuk (dan kom ik met 17 mm al een heel eind). Ook kan ik die eerste lens gebruiken voor de 'huis-tuin-en-keuken-vakantie-kiekjes. Die laatste lens lijkt me handig voor binnen fotograferen zonder te vaak een flitser nodig te hebben.

Heeft iemand enig idee of ik hier een goede keuze ga maken? Ook denk ik nog over een polaroid-filter, maar welke lens zal ik het meeste buiten gebruiken? Ik gok de 70-200, maar de 17-85 wellicht ook wel en die hebben niet dezelfde diameter helaas.

Kan iemand mij nog advies geven? Ik vind het niet erg om een keer veel uit te geven, maar dan wil ik ook wel wat hebben waar ik wat mee kan natuurlijk.

Als laatste: kan iemand mij een goede lens aanraden voor macro-foto's? Waar moet ik op letten en welk brandpuntsafstand heb ik nodig?

Alvast bedankt!!!!
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

lennart_ros schreefCOLONHoi allemaal,

ik ben al enige tijd op zoek naar een spiegelreflex camera. Mijn oog is nu gevallen op de CANON EOS 50D. Deze wil ik aanschaffen icm de volgende lenzen:
Ik kan me zo voorstellen dat je hier heel blij mee gaat worden!!
lennart_ros schreefCOLON
- Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM
- Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM
- Canon EF 50mm f/1.8 II

Ook vind ik natuurfotogafie erg leuk (dan kom ik met 17 mm al een heel eind).

Ook denk ik nog over een polaroid-filter, maar welke lens zal ik het meeste buiten gebruiken?
Je geeft zelf het antwoord al :-) En ik denk dat je een polarisatiefilter bedoelt?
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

Je zou naar de Sigma 17-70 kunnen kijken ipv de 17-85. Begint bij 2.8 en is volgens mij zelf ietsje beter dan de 17-85.
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Nog een optie is de 15-85 van Canon, heb je nog net wat meer groothoek.
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Ducaroni
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2008 09:43
WoonplaatsCOLON Delfzijl

Ik heb ongeveer dezelfde combinatie, daar kan ja absolúút wel wat mee.
Niet élke druk op de knop levert een mooie plaat op!
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Je hebt hiermee inderdaad een heel mooi setje te pakken waar menigeen jaloers op zou worden ;)

Qua polarisatiefilter zou ik je aanraden om hem op de grootste diameter te kopen, je kan hem dan met een verloopring op beiden objectieven gebruiken.

Ik schiet zelf met een 100mm f/2.8 macro lens van Canon, die mij uitstekend bevalt. Afgelopen najaar is hier ook een variant met IS bij gekomen, waar ik zeker eens naar zou kijken als ik jou was!
Ik heb zelf ook de 50mm f/1.8, en dat speelde in mijn keuze ook mee om niet voor de 60mm macro lens te kiezen. Daarnaast is de 180mm variant net weer wat duurder, en nog weer moeilijker uit de hand te schieten. Waar ik zelf regelmatig tegenaan loop is doordat je zo dicht op je onderwerp zit, er weinig licht voorhanden is, waardoor je al snel met te lange sluitertijden zit. Bij de 180mm loop je daar dus nog wat sneller tegenaan.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONQua polarisatiefilter zou ik je aanraden om hem op de grootste diameter te kopen, je kan hem dan met een verloopring op beiden objectieven gebruiken.
Kijk, daar had ik niet aan gedacht. Zo zie je maar hoe handig een forum kan zijn. Zo'n veloopring kost 15 a 20 euro en een filter al snel 100.

THANX voor de tip
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

die verloopring, geldt dat ook voor een grijsfilter???
(misschien domme vraag, maar okay)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
aflits
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:33

Voor jouw selektie heb je goede spullen bij elkaar gezocht.
Maar, als je je deze set kunt veroorloven, overweeg dan om de 17-85 weg te laten en daar de 17-55 voor te kiezen.
Anyhow, alvast veel plezier met het nieuwe spul.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

aflits schreefCOLONoverweeg dan om de 17-85 weg te laten en daar de 17-55 voor te kiezen.
Deze tip zou ik ook willen geven. De 17-55 heeft een veel betere performance wat betreft chromatische aberratie (bij korte brandpuntsafstanden) dan de 17-85. Hij kost wel flink wat meer.
Gebruikers-avatar
Biite
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 06:31

Misschien is de Tamrom 17-50 ook wel een leuke lens, ik heb er zelf prima ervaringen mee...

Martien
I don't have a solution, but I admire the problem
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

MarieCanon schreefCOLONdie verloopring, geldt dat ook voor een grijsfilter???
(misschien domme vraag, maar okay)
De enige domme vraag is de vraag die niet gesteld wordt! ;)
Maar dit werkt ook gewoon met een grijsfilter.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar