Amber

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marjolein
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2007 10:14

Afbeelding

Afbeelding

Gemaakt met een 50mm objectief.
ISO: 100
Sluitertijd: 1/800
Diafragma: 2,2
www.marjoleinhoogendam.com
Gebruikers-avatar
RonaldMa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 160
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2009 11:20
WoonplaatsCOLON Wassenaar

Als eenvoudige "huis, tuin en keuken" fotograaf kan ik alleen maar zeggen dat het hele mooie en scherpe foto's zijn.
Vooral de kleurenversie, de weerspiegeling in haar ogen, helemaal top.
EOS 450D EF-S 18-55 kit - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS - EF 50mm f/1.8 II - Speedlite 430EX II, dit alles in een Lowepro Slingshot 200 AW Zwart
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Zeer fraaie foto's van een heel mooie dame 8) Wat een sprekende ogen heeft zij. Die komen op de kleurenfoto wel zeer goed uit, vind ik. De z/w omzetting van foto 2 vind ik zeer goed gedaan.

Twee opmerkigen/tips:

1. Ik denk dat de foto's nog sprekender worden als je model juist net niet de lens inkijkt.

2. Foto 2 vind ik al mooi qua kadering en ik denk dat de kadering nog net wat sterker wordt als je de foto van boven iets cropt, tot net boven de haargrens. De foto wordt dan intiemer/indringender volgens mij.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
citizenjay81
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1615
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 07:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Netjes hoor.
Inderdaad ook wel een heel mooi model.
Niet veel op aan te merken. Kan me wel vinden in de tips van mijn voorganger.

Gr,
Jasper
...design my thoughts like a sculpture.
Arnoud
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 708
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 18:19
CONTACTCOLON

Beiden mooie foto's, maar als ik moest kiezen ging ik voor de kleuren foto.
Wat ik wel jammer vind is je website dwars door de foto heen. Wordt veel over gesproken op dit forum. Wel doen / niet doen.... Ik ben een voorstander om het niet te doen. Als het gedaan wordt om ''jatten' tegen te gaan is dit niet effectief. Geef me 5 minuten, en het is weg.
Maar goed, dat is allemaal een beetje off topic.

Feit blijft dat het mooie foto's zijn van een goed model.

Gr,
Arnoud
www.vanderwal-fotografie.nl
Gebruikers-avatar
Marjolein
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2007 10:14

Bedankt allemaal

Digilike: Foto 1 kan ik me in vinden, maar ik denk dat dat voornamelijk een persoonlijke smaak is. Want meestal vind ik het juist storend als een model 'net niet' in de camera kijkt.
Over de 2e foto ben ik het niet met je eens, ik denk dat dat juist de foto te wit wordt, dit omdat haar gezicht best wel licht is. Haar haar aan de bovenkant (en zijkanten) breekt dit juist vind ik.


Arnoud: Ik snap je, ik ben deze hele week bezig geweest met mijn website en deze foto (met het copyright zo) heb ik zo gemaakt voor mijn website. Ik vind het zelf een stuk fijner kijken dan onderaan een foto. Het is een persoonlijke smaak denk ik. :)
www.marjoleinhoogendam.com
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ziet er goed uit hoor. Heb je niet meer gemaakt?

Ik zou wel de naam van je website helemaal in het midden zetten. Staat veel mooier vind ik persoonlijk. Hij staat net niet in het midden vind ik.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

@Marjolein: mijn commentaar op foto 2 is ingegeven vanuit overwegingen met betrekking tot de compositie. Nu is het net of het hoofd er nét niet op staat.. Net niet erop roept snel het gevoel op dat je dan op 2 gedachten hinkt. Vaak is dan juist iets meer croppen een optie. Blijkbaar kijken we heel anders tegen de foto aan, want dat het haar zou breken zie ik niet zo. :) Overigens laat de crop die ik in gedachten had ook nog een randje van het haar over aan de bovenkant ;)

Wat het kijken in de lens betreft: in een artikel van een of ander fotoblad zag ik laatst een fotograaf die juist niet de modellen in de lens laat kijken. Het argument dat hij gebruikte is dat de foto dan meer spanning oproept en iets "mysterieuzer" wordt. Dit komt doordat je je als kijker dan gaat afvragen waar het model naar kijkt. En ik moet zeggen het wel eens te zijn met zijn redenatie :)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Marjolein
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 214
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2007 10:14

Kan ik in komen Digilike, toch zie ik die crop niet zitten :)

Ik wil graag als ik een model op de foto zet een pakkende blik hebben. Het 'wauw' effect op de ogen. Ik ben zelf al geen voorstander van 'net niet in de camera' kijkende blikken, al denk ik wel dat hij een bepaalde mysterie oproept, ik krijg dan niet de pakkende blik waar ik naar streef :)
www.marjoleinhoogendam.com
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik vind het hele mooie platen en een hele mooie indringende blik heeft ze! Bij de tweede vind ik haar blik het mooist zo met die iets open mond. Daar hou ik altijd wel van.

Over het wel of niet in de camera kijken: Ik vind het in de camera kijken bij deze foto's juist meerwaarde hebben omdat de blik zo indringend is. Bij het niet in de camera kijken wordt vaak een wat dromerige sfeer bereikt. Wat ook mooi kan zijn maar da's hier duidelijk niet de bedoeling.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar