wat zal ik doen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

thalina schreefCOLONnee natuurlijk niet half gebakken
zo bedoelde ik het ook weer niet
Zo komt het echter wel over.

Ik lees dat je "ook nog naar school" moet en dat je meteen het beste van het beste wilt hebben. Met andere woorden, je hebt een luxe probleem, en als je het mij vraagt ook een "status" probleem. Met pro apparatuur ga je de les-stof echt niet sneller tot je nemen, kun je de les-stof ook niet beter uitvoeren, en ga je ook geen mooiere foto's schieten. Ook de leraren zijn er absoluut niet gevoelig voor, en soms kan het zelfs in je nadeel werken. Maar het maakt tegenover je mede-leerlingen natuurlijk wel indruk om de duurste spullen van de klas te hebben. :lol:

Ik ken er ook zo één, die met een 7D + 5D-mkII en 9 stuks L objectieven naar de Photonica opleiding in Ede (ROC) gaat. Hij is net 18 geworden. Maar een fatsoenlijke plaat kan hij nog steeds niet schieten.

Ik zou lekker het advies van Jeroen (Dejong Racing) opvolgen. Tegen de tijd dat je klaar bent met je opleiding en je een eigen studio wil gaan opzetten heb je iedere euro heel hard nodig. Een beetje professionele studio vereist een investering van minimaal 30 tot 40 duizend euro. Het is immers niet alleen de flits-set die je moet aanschaffen!

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

nou zo bedoelde ik het echt niet
sorry daarvoor

en zoals ik al eerder zei ga ik dat advies ook zeker opvolgen
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik zou gewoon doen waar jij jezelf het best bij voelt. En dat kan niemand anders bepalen dan jij.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Nou Digilike, dat ben ik niet met je eens.
Eerlijk gezegd kan ze dat zelf niet dat lijkt me wel duidelijk aan de hand van haar reacties.

Sorry Thalina maar ik heb het idee dat je heel erg verkeerd bezig bent.
Ik zou me eerst maar eens goed gaan verdiepen in wat er allemaal mogelijk is. Begin maar met die opleiding, vergaar heel veel informatie via bladen en internetsites en kies gaandeweg eventueel voor andere objectieven en nog later voor een nieuwe body.

Dit noem ik geldverspilling. :shock:
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Nieuwe objectieven kopen is iets waar zij zich goed bij kan voelen. Maar andersom eerst verdiepen in de materie (op grond van deze adviezen) kan ook een optie zijn. Waar zij zich goed bij voelt, dus. Mijn post hierboven sluit geen van beide dingen uit, om het even helder te formuleren. Alleen verschillen we wellicht erin dat alleen zij dat uiteindelijk zelf kan bepalen. Daar blijven we wellicht van mening over verschillen, dan. Prima hoor.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Quote Digilike: Nieuwe objectieven kopen is iets waar zij zich goed bij kan voelen.

Ik voel me ook heel goed bij nieuwe objectieven kopen :D maar of ik er goed aan doe :?

Mijn mening is dat je eerst moet beginnen te leren fotograferen en dat je dan als je er veel plezier in hebt een opstapje kunt pakken. Dat is zo ongeveer het niveau waar ik nu op zit.
Gemiddeld dacht ik zo. En ik ben superblij met mijn set.

Wie weet denk ik over een paar jaar wel dat ik hoe dan ook over wil stappen op weer een niveau hoger maar dat zie ik dan wel en dan heb ik er in elk geval wel goed over nagedacht.

Je kunt je geld maar 1 x uitgeven.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Je laatste uitspraak (geld maar 1x kunnen uitgeven) is iets wat ik zeker met je eens ben. En gelukkig bepaalt iedereen voor zichzelf waar hij/zij dat voor over heeft ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik las de posting min of meer zo:
Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb nu de Volkswagen Polo.
Die wil ik binnenkort vervangen door of de BMW 3 serie of de BMW 5 serie en de plastic velgen worden vervangen door lichtmetalen velgen.
Maar nu heb ik ook nog een Volkswagen Passat.
Nu zit ik te twijfelen of ik die moet verkopen en er de Maserati GT voor haal (misschien met sportvering).
Wat moet ik doen.. ben in twijfel nu..
Enfin, Jeroen en John (en anderen) hebben goede adviezen gegeven. Ik neem aan dat de TS daar wat mee kan.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Back off Pieter. :twisted:

alle auto's die je noemt heb ik gereden (Inclusief de Maserati tot hoogst illegale snelheden) en nog steeds rijd ik dagelijks in een Polo automaat met cruise control :lol: :lol:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Volgens mij kun je beter nu een mooie lens kopen en de body over een paar jaar vervangen, er bestaan dan ook weer nieuwe body's die je dan liever wilt hebben.

En anders kun je nu de 7d kopen en volgend jaar als er een nieuw model wordt geintroduceerd die 7d voor een klein prijsje aan mij verkopen 8)
Jeep
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 643
GeregistreerdCOLON 31 Okt 2006 17:40
WoonplaatsCOLON Gytsjerk

thalina schreefCOLON
dit is [censored]

Ik stel gewoon een normale vraag..
Ik ga straks op school om beter te worden
en ik wil gewoon gelijk goed beginnen en niet half gebakken.
Ik stel normaal een vraag en het zou ook een beetje normaal zijn als ik een normaal antwoord krijg?
Je stelt een non vraag met een hoog "kijk mij eens" gehalte.

Het toestel dat jij noemt is een goed toestel en de lens is niks mis mee en m.i. is er, gezien je verdere uitleg, helemaal geen noodzaak die te vervangen. Pas als je tegen de grenzen aan mogelijkheden van de camera aanloopt, zou je kunnen overwegen om tot vervanging over te gaan. Maar ja zo'n 5 D mark weet ik veel is natuurlijk veel mooier om mee rond te lopen dan een betrekkelijk eenvoudige 400D.

Jij wilt meteen goed beginnen, en niet half gebakken, nou doe dat! Koop je zelf een Hasselbad met bijbehorende objectieven, dan kost het wat maar heb je ook wat.

http://www.calumetphoto.nl/item/HASH3D31/

Kijk dan praten we over een camera met potentie
Leaver Dea As Slaef

Gaan jullie maar met de tijd mee, ik kom straks wel.

Nobody is perfect ..........I'm Nobody
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Het punt is gemaakt. Vanaf nu enkel postings betreffende het vervangen of niet vervangen en niet
over de duurste spullen van de klas ect .... Postings in deze strekking zullen we verwijderen
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
thalina
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2008 16:15
WoonplaatsCOLON tollebeek

voor degene die normaal geantwoord hebben bedankt..

En ik ben nog altijd zelf degene die de produkten gaat kopen...
Ik vroeg gewoon advies of het een goed idee was
door de reactie van dejong1racing ben ik wat meer gaan nadenken

Ja natuurlijk vind ik het leuk om een beter/professioneler model te hebben en een paar betere lenzen (nou en... het is mijn geld toch??)

nou ik laat het rusten en kom hier nog wel eens foto's kijken..
Gebruikers-avatar
SanderL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3617
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2005 19:48

Hallo thalina,

je hebt al enkele goede adviezen gekregen. Vwb je camera keuze, de camera's die je noemt zijn toch wel behoorlijk verschillend. De ene camera heeft een kleine sensor (APS-C), de andere een grote sensor (fullframe). Eigenlijk is dat bepalend voor de keuze van 1 van deze camera's, want beide formaten hebben hun voor en nadelen.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar