Hands-on ervaringen ef-s 55-250 f4/5.6 IS

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Met het vakantiegeld in het vooruitzicht ben ik langzaam aan het orienteren op een nieuw tele-objectief. Ook voor dit bereik wens ik niet de hoofdprijs te gaan betalen, ik heb het geld momenteel veel te hard nodig voor andere zaken. De enige gegadigden in mijn budget zijn momenteel de Sigma (APO) DG 70-300 en de Canon EF-s 55-250 IS. De laatste heeft sterk mijn voorkeur vanwege de IS, maar ik kan er gewoon erg weinig van vinden op internet buiten de normale testsites.

Ik ben benieuwd naar echte hands-on ervaringen, hoe bevalt het objectief qua scherpte en contrast (tekent het contrast net zo flauw/zacht als de IS-kiltens bijvoorbeeld)? Is de IS-module die gebruikt is afdoende op deze brandpuntsafstanden, hoeveel stops winst bereik je er echt mee?

Onbewerkte voorbeeldfoto's zijn ook meer dan welkom, of bewerkt mag ook als je me kunt vertellen wat je aan de foto's hebt gedaan.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt van het forum, ik kon geen soortgelijk topic vinden, is dat er wel dan spijt het me dat ik deze geopend heb :)
[color=silver]18-55[/color]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Ik heb de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS. Een prima objectief voor z'n geld.

IS is vooral prettig voor het rustige zoekerbeeld. Tijdens het gebruik hoor je een licht tikkend geluid, een bekend fenomeen bij tele-objectieven met IS.

Wat betreft het aantal te winnen stops met IS in het algemeen, zie dit artikel.

Voor voorbeeldfoto's zie http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=13088
Gebruikers-avatar
jeroenjeroen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 372
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
WoonplaatsCOLON hardenberg

Manny schreefCOLONOok voor dit bereik wens ik niet de hoofdprijs te gaan betalen, ik heb het geld momenteel veel te hard nodig voor andere zaken. :)
klik hier is er een 2de hands te koop..

heb hem zelf niet, maar ik hoor over het algemeen geen slechte verhalen.
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

De 55-250 IS is een prima lens.
Ik heb hem zelf gehad, de IS werkt prima.
Af en toe had ik een beetje last van vignetering ( had de zonnekap er altijd op zitten) maar daar zou ik hem niet voor laten liggen.
Ook de scherpte van de lens is prima.
Een prima lens, helemaal voor het geld wat hij nu nog kost.
Ik zag hem bij foka geloof ik voor 206 euro incl. verzendkosten.
Hieronder een paar linkjes met platen die ik met deze lens gemaakt heb.
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139915
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=139607
http://www.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=137383

Als ik niet het geluk had gehad om de 70-200 te halen had ik deze lens zeker nog gehad.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
gert-jan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 665
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2007 03:19
WoonplaatsCOLON nunspeet
CONTACTCOLON

ik ben er zeer mee in m´n schik, en kan wel zeggen dat ik een redelijk veeleisende fotograaf ben.
´t enige nadeel vind ik, dat je bij onderwerpen die echt ver weg zijn, een beetje soft beeld krijgt.
maar tot een meter of 10 krijg ik er vogels prima op.
en IS is echt winst, hoeveel stops kan ik niet zeggen maar hij werkt erg goed.
ik had deze lens via een handeltje binnengekregen om hem weer door te verkopen, maar ik hou hem gewoon nog een poos.
gert-jan.
canon eos 7d en 40d, 17-55mm 2.8 IS usm, 100-400 en 500 f/4 [color=#FF0000]L[/color] is, Sigma macro 50mm 2.8, Soligor tussenringen, extender ef 1.4x II, feisol statief ct3371 met manfrotto 393 schommelkop
http://www.natuurplaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Ralph_86
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 767
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2009 13:42
WoonplaatsCOLON Brabant
CONTACTCOLON

Zelf heb ik de lens nooit in mijn bezit gehad, maar ik heb hem wel al veel verkocht. De klanten die ik naderhand nog eens terug gezien heb, waren allemaal dik tevreden. In zijn klasse is het echt een toplens!

Weet je al waar je de lens zoal voor gaat gebruiken?
Foto's 1000km van Spa nu online... || RPIX.NL || FLICKR ||
Gebruikers-avatar
haja
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ben erg tevreden met deze lens. De scherpte is pima en de IS werkt goed. Scheelt zeker drie stops. Door gebruik van kunststof oogt de lens minder degelijk maar alles werkt naar behoren.

HET voordeel van deze lens vind ik het geringe gewicht en de compacte afmetingen. Dat is erg plezierig als de lens mee gaat op vakantie/dagtochten en je er langere tijd mee rondloopt.
Canon 40D, Tamron 17-50, Canon 35-105, Canon 10-22, Canon 70-200 F4 L, Canon 1.8/50
https://picasaweb.google.com/HansJansenNetherlands
Gebruikers-avatar
Manny
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1540
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2005 20:24
WoonplaatsCOLON West-Brabant

Goed om te lezen dat de lens vrijwel iedereen goed bevalt. Vooral fijn dat de IS zijn werk ook naar behoren doet in deze lens, daar was ik wat huiverig voor, het blijft toch een andere IS-module dan de gekende uit de duurdere lijn objectieven.

De lens ga ik gebruiken voor all-round fotografie. Ik ben er lang tussenuit geweest en moet het gevoel weer een beetje terug krijgen en vooral mijn eigen stijl weer zien te ontwikkelen, daarom zoek ik de goedkope (maar kwalitatief goede) oplossingen. Als ik eenmaal mijn draai weer heb gevonden ga ik nadenken over upgraden en die soort ongein.

Zoals het er nu naar uitziet gaat dit wel het tele-objectief worden dat ik ga aanschaffen, nu eerst een zien dat ik genoeg geld terug krijg voor mijn Pentax-set en anders wacht ik gewoon braaf tot het vakantiegeldschip binnenvaart :)
[color=silver]18-55[/color]
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Toen ik deze lens kocht twijfelde ik tussen deze en de 70-200 F4 (NON IS) de andere 70-200 versies waren me te duur. Natuurlijk is zo'n mooie witte lens een topper, maar ik heb toch gekozen voor de 55-250 IS. Waarom? 55 ipv 70 en 250 ipv 200, maakt niet veel, maar met name de 55 mm vind ik er plezierig. Verder de IS functie en de prijs van deze lens. Ik heb er nog geen dag spijt van en heb 'm al 'The New Plastic Fantastic' genoemd. Op mijn site staan diverse foto's die ik met deze lens heb gemaakt. Voor het geld, een absolute topper.
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

Ik gebruik deze ook, heerlijke lens echter ga ik deze binnekort wel upgraden voor een 70-200 f2.8, vooral omdat ik 5.6 op het lange einde beetje laag vind.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar