Een klein cameratje voor op zak...welke?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

Ik had een klein digitaal cameratje voor "op zak" een aantal jaren geleden de sony T1 een topcameratje en maar vorig jaar stuk gegaan, de opvolger gekocht maar nooit echt naar m'n zin geweest.....batterij snel op, minder degelijk voor het gevoel, batterij verwijderen voor het opladen......gewoon kleine dingetjes, niet mijn camera.

Maar een aantal weken geleden tijdens een korte vakantie gestolen :?

Nu liep ik vorige week ff bij Saturn binnen en nu weet ik het niet meer zoveel keus :shock:

Wat is nu de juiste keus??

erg belangrijk:
goede kwaliteit foto's.
Lange batterij duur.
Liefst een redelijke optische zoom.

Hoeft niet de goedkoopste te zijn.

Wie weet het??
netwerken is net werken
Gebruikers-avatar
rwitkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 18 Jun 2010 06:46
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Eentje die ik altijd bij me heb is de Olympus Tough 8010 (ca. 300 euro). Ik ben er erg tevreden over. Zijn broertje, de Mju 9010, iets goedkoper en heeft ook wat mooiere specs maar ik ben gegaan voor het idiot-proof zijn van de Tough 8010. Schokbestendig, waterproof. Ik heb hem ook altijd bij me op fotodagjes, toppertje. Kan ook filmen in HD kwaliteit, altijd leuk.
Ron Witkamp
Non-EOS, 2.8/14-54mm, 2.8/50-200mm, 3.5/35mm Macro, 250mm spiegel, diverse lensbabies
http://www.fotogroepsoest.nl
Gebruikers-avatar
MaestroNL
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1303
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2008 11:04
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep (Haarlemmermeer)

Powershot D10 misschien wat voor je?
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

De G9 en G10 zijn natuurlijk Canons beste compact camera's, ze hebben (bijna) alle functies je spiegelreflex ook heeft. maar hebben iets minder zoom.

De Panasonic TZ8 is volgens veel reviews een van de beste camera's op compact gebied met meer dan 10x zoom.

De Panasonic is goed betaalbaar, de G9 en G10 zijn een stuk beter maar ook veel duurder.
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb 3 kleine compactjes, een Konica Minolta G600 (blijft nog steeds mijn favourite, waanzinnig scherpe en mooi weergave, een Canon G7, ietwat lomp voor een compact, maar wel topkwaliteit en ik heb nog een Ixus 100S, klein, stevig, goede beeldkwaliteit, echt een dingetje om altijd bij je te hebben, dus die laatste raad ik je van harte aan.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
hannovandijk
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 13 Nov 2006 21:21
WoonplaatsCOLON Dalen
CONTACTCOLON

Vergeet ook de EXR camera's van Fuji niet. Dit voorjaar had ik op vakantie, naast mijn 40D, ook de Fuji F70EXR mee. 10x optische zoom 27 mm groothoek en een zeer goede beeldkwaliteit. Vergelijkbaar met Panasonic's TZ-modellen.

Voorbeeld
http://farm4.static.flickr.com/3346/462 ... a69f_b.jpg
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

Dat bedoel ik....in een paar reacties al 8 verschillende opties :roll:

FF snel kijkend m'n top 3:

Olympus Tough 8010: schok bestendig en waterdicht.
Panasonic TZ8: super optische zoom.
Canon Ixus 100S: super compact.

Voor het weekend gaat de kogel de de kerk 8)
netwerken is net werken
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Kijk eens bij Cameralabs, daar hebben ze allemaal reviews en vaak ook met een filmpje..

Daar komt de TZ10 (opvolger van de 8 ) als beste compacte camera uit de bus.

TZ10 heeft gps, de 8 niet. TZ10 kost een stuk meer dan de TZ8.

Keuze is uiteraard aan jezelf maar de maar de Panasonic TZ.. is zeker geen miskoop ;)
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
buitenb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2006 21:23
WoonplaatsCOLON Etten Leur
CONTACTCOLON

En de Canon S90 is , zelfde sensor als de G10 (wel een sony CCD) geen HD movie maar wel Raw en JPg en voledig manual te gebruiken. Ook het grote wiel voorop kan je makkelijk instellen.
Belichtings lock en zelfs flitsen op tweede gordijn is allemaal mogelijk. alleen het bereik van Kb 28-105 mm is beperkt maar meer dan genoeg. Lange accuduur en stevig gebouwd.
0p 28 mm een diafragma van 2.0.

http://www.kenrockwell.com/canon/s90.htm

Ik ben er in ieder geval erg blij mee , natuurlijk geen 5D beeldkwaliteit maar beter dan de gemiddelde compact. De Raw is gewoon in Lr en Ps te openen.
Eos 5D Mark 2, Eos 5D, canon EF 24-105 F4 IS L, Canon 70-200 2.8 L IS, Canon Ef 28 2.8, Canon Ef 50 1.8 ,Lensbaby 2.0 ,Tokina 100 2.8 macro, Canon 430 EX , Kata 3IN30,Canon S90Is
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ben destijds ook gegaan voor een olympus. Lekker klein, goede beeldkwaliteit en ik kan er mee in de zwembad of laten vallen.
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

panasonic lx3 is wel leuk maar weinig zoom...
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
Paap_Dude
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 553
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2005 20:42
WoonplaatsCOLON Wijk bij Duurstede
CONTACTCOLON

Panasonic TZ serie! :-)
Als eerst natuurlijk zijn fantastische zoom en stabilisatie. Genoeg voorgeprogrameerde functies en de mogelijkheid veel manueel in te stellen.
Filmen gaat erg goed met de TZ. En vooral compact genoeg, past goed in een vest/broekzak. Bij avond opnamen is het even puzzelen welke functie het beste gebruikt kan worden. Maar het resultaat mag er zijn.

Ik heb al een oudje (TZ5) maar ik heb geen behoefde om een andere camera aan te schaffen.

Gr.
Walter.
Gebruikers-avatar
superjohn
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 250
GeregistreerdCOLON 09 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON beesd

En het is geworden...............Olympus Tough 8010

Mee kunnen nemen met MTB, skien en snorkelen gaf de doorslag.
Thx voor de sugesties.
netwerken is net werken
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar