Wedding Arie en Arjanne

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Onlangs de onderstaande bruidsrepo gemaakt. Er stond deze dag erg veel wind, maar het is toch aardig gelukt om een mooie serie neer te zetten, vind ik zelf. De reportage is inmiddels afgeleverd bij het bruidspaar. Ben benieuwd naar jullie reacties.

1.

3671

2.

3672

3.

3673

4.

3674

5.

3675

6.

3676

7.

3677

8.

3678

9.

3679

10.

3680

11.

3682

12.

3683

13.

3684

[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
MarietB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2009 10:22
WoonplaatsCOLON Heerlen

116 keer bekeken en geen enkele reactie. Ik vind dit een mooie reportage en ik denk dat het bruidspaar hier heel blij mee zal zijn.
Gebruikers-avatar
mexflex
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2009 10:11
WoonplaatsCOLON Zoetermeer

Wauw!!!
Zeer mooie foto's vind ik, die moeten we blij zijn met hun album!!!!!
Canon EOS 1000D EF-S 18-55 mm IS. Canon EF 50mm 1.8 II
Sigma 70-300 mm, Metz 36 AF-4
B&W UV en Polarisatiefilters, Phottix Wireless Remote
w corte
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 10:36
CONTACTCOLON

Prachtige frisse foto's. Wat mij opvalt is dat je bijna alles zonder flits fotografeert.
Ik mis dan wel de mooie lichtjes in de ogen, vind je dat niet jammer?

Mooie reportage.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hier wordt ik nou vrolijk van en ik heb mij nergens echt aan hoeven te storen :lol:
Het is net als naar muzikanten luisteren die samen een lekker muziekje in elkaar hebben gezet.

Kijkt heerlijk weg en zit technisch goed in elkaar op een paar kleine dingetjes na vind ik dan natuurlijk maar daar zijn wij hier ook voor op dit fotoforum :wink:

1 Een mooi tafereel en goed van compositie

2 een leuke vrolijke foto. Ik zelf had niet zoveel ruimte boven gelaten en ik had hier ook rechts wat ruimte gelaten daar waar ze naar toe kijken.

3 een mooi moment alleen de bewerking is niet mijn smaak.

4 ook weer een leuk tafereel maar ook hier weer te veel ruimte ruimte van boven een er steekt een lantaarn uit zijn hoofd. Of hij heeft een lantaarn op zijn hoofd, het is maar hoe je het bekijkt.

5 een mooi moment.

6 hier had ik zelf geen donkere vignetering genomen maar een witte.

7 weet het eigenlijk niet zo. Staat het nou allemaal scheef? Staat die er nou niet te lomp bij zo met die hand in zijn broek en lekker in het midden? Heeft de vignetering wel een doel?

8 ook weer te veel ruimte van boven en een staaf komt uit haar hoofd maar voor de rest ziet het er wel goed uit ook gezien dat de bruidegom iets anders staat dan de rest want dat breakt even.

9 leuk voor het bruidspaar maar niet echt boeiend voor een fotoforum lijkt mij.

10 een schitterend tafereel!!

11 goed. zij kijkt wel een beetje van: kijk ik wel goed hier maar staat er goed op qua techniek.

12 zie 9

13 een mooi moment maar hier had ik zelf geen donkere vignetering genomen maar een witte of helemaal geen.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Hoi,

Hele goede serie.
Wel zeer standaard bewerkingen maar dat mag de pret niet drukken :)
Ik den kdat je meer moet spelen met je post-processing.
Daar haal je voor jezelf de meerwaarde uit.
Stellen gaan je dan kiezen voor je foto's en de kracht die ze uitstralen en niet alleen voor je prijs :)

Verder goed gedaan en ga vooral zo door.
Tenminste weer iemand die zich met recht trouwfotograaf mag noemen :)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Mooie serie. Misschien een ietsie flets, maar dat komt waarschijnlijk door de heersende licht omstandigheden.
Maar verder lekker hoor !
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Bedankt voor de positieve reacties. Alhoewel ik een tijdje weg geweest ben van het forum merk ik toch wel dat mijn vaardigheden verbeterd zijn als ik af ga op jullie commentaar en reacties. Ook bedankt voor de kritische kijk op de foto's. Dat stimuleert mij om daar in het vervolg nog meer op te letten.

Bedankt voor je reactie per foto Peter. Een aantal zaken was mij zelf nog niet opgevallen. Toch goed dat een ander er dan eens kritisch naar kijkt. Alhoewel je een aantal zaken aangeeft die per smaak verschillen heb ik ook veel aan je technische opmerkingen. Zo had ik de lamp, op foto 4, niet als storend ervaren, maar nu ik het weet zal ik het in het vervolg toch proberen te voorkomen.

@ w corte, ik probeer inderdaad zoveel mogelijk zonder flits te werken. Zeker bij bruidsjurken heb je met flits heel snel het probleem dat de stof gaat glimmen wat geen natuurlijk effect geeft. De glimlichtjes in de ogen is dan jammer, maar dat vind ik dan ook een klein detail in vergelijking met de rest.

@ Drwizz Dank voor je compliment; dat streelt mijn ego ;-) Maar wat bedoel je precies met de nabewerking? Heb je tips?

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. Meer uiteraard altijd welkom ;-)
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Fr3ddy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 261
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2010 15:55

Fijne serie om naar te kijken.. de foto's waarbij niet direct in de lens gekeken wordt vind ik het sterkst. Met name 4,5 en 11 vind ik te 'poserig'.. maar goed, zulke foto's horen er ook bij.. het gaat uiteindelijk om wat het bruidspaar wilt :)

Als ik de serie met 1 woord moet beschrijven: NICE!
5D + gLas
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

inderdaad erg fijne serie, maar dat lichtje ind e ogen, heb sinds kort een 270EX flitsertje, erg kleine en handig, gebruik deze juist om net even dat kleine lichtje in de oogjes te krijgen, werkt in ieder geval bij mij prima, zonder dat dit de rest "verknalt"
Fotograferen is kijken niet klikken.
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

@ Fr3ddy: Ik hou ook erg van foto's waarbij niet direct in de lens gekeken wordt. Die zijn namelijk meestal het spontaanst. Toch vind ik dat een aantal geposeerde foto's bij een bruidsrepo niet mag ontbreken, vandaar de afwisseling die ik in mijn reportages altijd probeer aan te brengen.

De poseerfoto's maak ik meestal ook in het begin van een reportage omdat alles dan nog wat onwennig is. Naarmate de tijd vordert wordt alles wat spontaner en komen de leukste foto's!
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
Pip
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 23 Jul 2010 17:55

Ben hier al langer lid, maar ik kon niet meer inloggen met mijn naam/wachtwoord..

Ik vind de serie eigenlijk helemaal niet zo geweldig als ik heel eerlijk ben, en genomen dat je al flink wat reportages hebt gehad, gezien je website.

1. Jammer dat de scherpte niet op de diamantjes liggen, maar er achter? In mijn ogen zou deze 'mislukt' zijn. Daarnaast zijn de blaadjes niet zo mooi, en in een close up valt dit toch meer op.

2. Deze is scheef, door dat hij krap gekaderd is is het lastig rechtzetten, evt kun je achtergrond nog wegshoppen..

3. Erg leuk!! Creatief en mooi uitgevoerd.

4. Ook netjes, deze vind ik erg mooi.

5. Ook leuk

6. Deze lijkt niet scherp, ook vind ik de vignetering iets té. Lijkt ook scheef.

7. Niet zo, ik vind de kleur niet zo mooi, en te veel in het midden.

8. Leuk, alhoewel ik ze verderaf van de achtergrond had gezet, zodat de achtergrond rustiger zou zijn geweest.

9. Ik mis wat frisheid hier, oogt wat somer/flets.

10. Superleuk!! Heel leuk bedacht, en mooi!

11. De bruid vind ik iets te krap gekaderd, jammer.

12. De hand van de bruid vind ik erg rood overkomen, het gezicht oogt darentegen wel normale kleur.

13. Erg scheef, jammer!
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Mooie serie...
Ik moet bovenstaande wel volgen wat betreft foto 1. Jammer dat de scherpte niet op de diamantjes liggen... Was het eerste wat me opviel. De rest is prima op de foto, maar alleen de diamantjes zijn niet scherp. Andere foto's vind ik wel degelijk mooi geslaagd...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
jwkempeneers
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1458
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2006 15:29
WoonplaatsCOLON Sint-Annaland
CONTACTCOLON

Bedankt nog voor deze reacties. Zeker een aantal terechte opmerkingen, maar ook een aantal wat smaak betreft denk ik. Maar ik hou het allemaal in mijn achterhoofd!
[size=75]Canon EOS 50D + BG-E2N | Canon EOS 40D + BG-E2N | Canon EF 24-105mm f/4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200mm f/2.8 [color=red]L[/color] USM | Canon Speedlite 580EX

www.kempeneersfotografie.nl / www.kempeneersmultimedia.nl [/size]
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuke serie..... was volgens mij een koude winderige dag of niet?
Paar opmerkingen:

Bij foto 3 en 7 ogen de huidskleuren heel grauwig/grijzig. Oogt minder fris daardoor.
Bij foto 6 heb ik het idee dat je teveel met de dodgetool aan de gang bent geweest of teveel vignetering hebt toegebracht. Het meisje lijkt hier ook wel lijkbleek en de vingers van de bruid zijn veel lichter dan de rest van haar hand/arm.

nr. 5 zou ik persoonlijk wat meer bijgewerkt hebben door de wallen iets te verlichten en wat het oogwit wat op te lichten waardoor de bruid nog meer gaat stralen. Ik vind haar hier wel erg donkere wallen hebben.

nr. 10 vind ik een hele leuke foto.

Ik denk dat het bruidspaar hier erg blij mee zal zijn. Het oogt allemaal vrij spontaan.

gr. Anita
http://www.anitameezen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar