Vandaag weer op Spinnen jacht ..

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Vandaag weer lekker in het bos geweest op zoek naar een paar spinnen.
Hier zijn een paar van mijn Spinnen foto`s van vandaag.

Foto 1
[img]http://members.home.nl/weusten.m/spin3176.jpg[/img]

Foto 2
[img]http://members.home.nl/weusten.m/spin3160.jpg[/img]

Foto 3
[img]http://members.home.nl/weusten.m/spin3189.jpg[/img]

Foto 1
F 16
Sluiter 1/100
Iso 200

Foto 2
F 16
Sluiter 1/100
Iso 200

Foto 3
F 14
Sluiter 1/100
Iso 200
Groet Mario
Ton-Otter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1155
GeregistreerdCOLON 21 Sep 2004 18:18
WoonplaatsCOLON Den Helder
CONTACTCOLON

Ze zijn net als de rest op je site http://insecten.fotopic.net/ schitterend
[i] [size=75][color=blue] Greetings Ton. [/size][/color][/i]
[url=http://www.tonotter.com]Kijk ook eens op mijn [size=84][color=red][b]WEBSITE[/b][/color][/url][/size]
MacLady
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 448
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 20:07
WoonplaatsCOLON Tussen de buren in
CONTACTCOLON

Lekkere plaaten weer Kudo!

{offtopic}mijn tamron 90 mm komt binnenkort!!!!{/offtopic}
[size=75]Groetjes Anita
Vanaf nu met de Canon EOS 30D! En een hele rugzak vol spulletjes.
[url=http://home.planet.nl/~tieleman.foto/fotografie/]Mijn eigen website![/url] [/size]
Koos55
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2005 17:46
WoonplaatsCOLON Stadskanaal

Mario,

Het is elke keer weer een genot om naar de macro-opnames van jouw beestjes te kijken. Gebruik je voor dit soort foto's nou altijd je statief of ben je zo stabiel dat het ook met het losse handje gaat?
Ik heb mijn camera en nu ga ik het ook proberen.
MrBiggies
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 12:08

Vraagje: Neem je de foto's in het bos of neem je de spinnen mee naar huis, bv inc een stuk tak, en maak je thuis de foto's?

Groet,

Sander
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Koos55 schreefCOLONMario,

Het is elke keer weer een genot om naar de macro-opnames van jouw beestjes te kijken. Gebruik je voor dit soort foto's nou altijd je statief of ben je zo stabiel dat het ook met het losse handje gaat?
Ik gebruik bij mooi weer bijna nooit het statief, deze drie foto`s zijn uit de hand gemaakt.
Groet Mario
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

MrBiggies schreefCOLONVraagje: Neem je de foto's in het bos of neem je de spinnen mee naar huis, bv inc een stuk tak, en maak je thuis de foto's?

Groet,

Sander
De foto`s maak ik altijd ter plaatsen in dit geval was het in het bos.
Ik neem nooit insecten me naar huis om daar foto`s te maken .
Ik denk als ik thuis kom met een paar mooie insecten dat mijn vrouw me met insecten en camera buiten zet :lol: :lol:
Groet Mario
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ze zijn weer schitterend, Mario!

Groeten,

RiniB
Rugzak vol met apparatuur.....
Bertus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2004 22:09
WoonplaatsCOLON Katwijk
CONTACTCOLON

Het is weer een genot om naar te kijken.
Groet,
Arjen
[size=75]|Canon EOS 30D| efs 18-55| sigma 70-300 1:4-5.6apo| canon 50mm 1:1.8| Sigma 170-500 1:5 6.3 apo|Sigma 17-70 2.8-4.5 DC|Speedlite 430EX|PD70X|
http://arjen241.fotopic.net/[/size]
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Iedere keer als ik in de lijst een post van KUDO zie staan, denk ik weer: "YES, gauw kijken" en weer stel je niet teleur.

Ik wordt alleen wel moe van iedere keer weer een nieuw - niet afgezaagd compliment verzinnen :lol:

Gaaf weer Mario!
tom
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3093
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2004 10:25
CONTACTCOLON

o zo mooi . ik ken niks van macrofotografie, maar kijk wel graag naar je posts, altij dmooi

compliments,
---------------------------My-------m-----I------------n-------------------d
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONIedere keer als ik in de lijst een post van KUDO zie staan, denk ik weer: "YES, gauw kijken" en weer stel je niet teleur.

Ik wordt alleen wel moe van iedere keer weer een nieuw - niet afgezaagd compliment verzinnen :lol:

Gaaf weer Mario!
En dat verzinnen lukt je goed :lol: :lol:
Zonder gekheid bedankt voor je compliment.
Groet Mario
PeetPlafond

De complimenten zijn wel terecht, want de foto's zijn scherp en hebben voor macro begrippen een behoorlijke scherptediepte.. Dankzij het flitsen zo te zien. Zelf heb ik altijd een beetje moeite met dat kunstlicht/flitsen. Het gaat ten koste van de mooie kleuren.. (bij mij in ieder geval wel)

Zo'n macrofoto is alleen al door het detail interessant en zal daarom al gauw als het predikaat "mooi" krijgen. Als ik naar je foto's kijk zie ik dat het onderwerp bij allemaal redelijk in het midden staat, hetgeen toch een beetje een saai beeld oplevert. Even scherpstellen en dan de compositie bijstellen is er in deze tak van fotografie niet bij... het levert over het algemeen dan onscherpe foto's op. Wat ikzelf dan doe is het focus punt afhankelijk van je onderwerp naar rechts of links verplaatsen, daardoor staat je spin of wat je dan ook fotografeert niet precies in het midden.

Misschien oude koek voor je, mja dan heeft een ander er misschien iets aan..
kudo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 829
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 13:07
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

PeetPlafond schreefCOLONDe complimenten zijn wel terecht, want de foto's zijn scherp en hebben voor macro begrippen een behoorlijke scherptediepte.. Dankzij het flitsen zo te zien. Zelf heb ik altijd een beetje moeite met dat kunstlicht/flitsen. Het gaat ten koste van de mooie kleuren.. (bij mij in ieder geval wel)

Zo'n macrofoto is alleen al door het detail interessant en zal daarom al gauw als het predikaat "mooi" krijgen. Als ik naar je foto's kijk zie ik dat het onderwerp bij allemaal redelijk in het midden staat, hetgeen toch een beetje een saai beeld oplevert. Even scherpstellen en dan de compositie bijstellen is er in deze tak van fotografie niet bij... het levert over het algemeen dan onscherpe foto's op. Wat ikzelf dan doe is het focus punt afhankelijk van je onderwerp naar rechts of links verplaatsen, daardoor staat je spin of wat je dan ook fotografeert niet precies in het midden.

Misschien oude koek voor je, mja dan heeft een ander er misschien iets aan..
Ik ben het gedeeltelijk met je eens maar persoonlijk vind ik dat dat niet met elke macro foto beter of mooier is, meestal is het middel punt van de foto net iets voor de kop van het insect en inderdaad bij sommige foto`s zit het insect verder uit het midden , bij de nabewerking kijk ik op verschillende manieren naar de compositie en vaak is het mooier (vind ik Persoonlijk) om het middel punt van de foto vlak voor de kop te hebben.
Vaak is het ook niet mooi om meer ruimte links recht onder of boven te hebben ivm storende takjes blaadjes en diverse.
Maar ik denk ook dat je macro fotografie niet echt kunt vergelijken met bv vogel fotografie zoals jij dat doet wat je trouwens PERFECT doet.
Groet Mario
PeetPlafond

Een kwestie van smaak dus.. en je hebt gelijk.. dan moet je daar niets aan veranderen. Het zijn zowiezo goeie/mooie platen om te zien..

enneeeh.. thnx voor het compliment.
Didi
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 173
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2005 17:30
WoonplaatsCOLON W'hoof
CONTACTCOLON

Brr krijg een beetje de griebels van die harige beestjes, als ik ze in de slaapkamer vind nou....
Ziet er weer top uit.
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Oeoeoehhh mama.... :D
Mooie macro's weer !!!
http://www.jasperfotografeert.com
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar