Tabletop x drie

Stillevens, producten, glaswerk, etalages...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een aantal tabletop foto's ingeleverd voor het 2e-jaars examen van mijn opleiding (en het was voldoende :) ). Het zijn nogal uiteenlopende foto's en ik ben nieuwsgierig welke foto wie aanspreekt en waarom. Technische tips/tricks zijn uiteraard ook welkom.

1.

1245

2.

1246

3.

1247

Alvast bedankt voor het kijken,
Roel
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Foto 1 is erg recht toe recht aan. Een foto van een camera. Wekt bij mij niet veel interesse.

Foto 2 met de aardbeien vind ik mooi. Door het vallende suiker ziet er wat dynamiek in.

Foto 3 snap ik niet helemaal. Laat je kaarsen zien? Zo ja, mogen die wel wat meer eruit springen. Als juist de bedoeling is dat deze met de achtergrond mengen is het een vreemde, naar mijn mening niet erg fascinerende verschijning.

Misschien dat je er iets mee kan :)
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Ik ben het niet met mijn voorganger eens..

foto1: Technisch goed uitgevoerd, echt een productfoto, zonder schaduw. Goed uitgevoerd!
foto2: Zou zo op een menukaart kunnen, heerlijke achtergrond goede contrast met de aardbij en kom. Poedersuiker zorgt voor dynamiek.
foto3: Leuk artiestiek, een soort raad het plaatje, je moet wat langer ernaar kijken om door te krijgen wat het is.

3 hele verschillende foto's met verschillende doeleinden, leuk hoor! Bij alle drie kan je de techniek zien..
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
Photokid
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 509
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 10:59
WoonplaatsCOLON München, Duitsland
CONTACTCOLON

Opperclowntje en the-essy, bedankt voor jullie commentaar. Blijkbaar lopen de meningen uiteen. :)

@Essy:
de eerste foto is inderdaad misschien niet de meest interessante, maar de opdracht waseen productfoto die goed belicht was. Ik moest ook nog een aangekleed packshot maken, misschien dat die je meer aan spreekt? Dit is overigens ook 1 opname (waarbij de camera aan visdraad boven en voor de negatieven "zweeft").

2533

Wat betreft de 3e foto wilde ik een heel minimalistisch beeld neerzetten (daar hou ik nou eenmaal van. :) ). De foto komt uit een serie van 8 waarbij de eerste foto alleen links een kaars heeft. Daarna "loopt" het beeld langzaam vol tot deze foto, waarna de kaarsen vanaf links weer verdwijnen zodat er uiteindelijk maar 1 kaars rechts overblijft. Maar ik snap dat je dat niet op basis van deze foto kon zien. Ik was ook gewoon benieuwd of de foto op zichzelf mensen ook aansprak (of niet). Verder was deze foto een goede oefening m.b.t. studiobelichting. Het was voor mij in ieder geval een uitdaging om een wit onderwerp voor een witte achtergrond te fotograferen en er toch voor te zorgen dat het onderwerp goed zichtbaar was, alles zo wit mogelijk was en er zo min mogelijk uitgebeten was.

@Opperclowntje:
Heel fijn om te horen dat je de techniek aan de foto's kunt afzien. Naast het beeld ben ik daar namelijk heel bewust mee bezig geweest en dan is het fijn om te horen dat dat te zien is. :)

P.S.: Commentaar van anderen is nog steeds welkom. :)
TheBull
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 12:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Geen commentaar,
Maar wil enkel zeggen dat foto 3 erg goed weer geeft wat je wilt laten zien.
Mooi hoor!
Groet,
Jan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar