Tablet PC voor tethered shooting

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
fversteegen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 536
GeregistreerdCOLON 13 Jun 2006 19:03
WoonplaatsCOLON Leiden

Gisteren heb ik toevallig de Ipad in handen gehad; erg mooi ding, maar belachelijk overpriced.

Toch heeft hij mij wel aan het denken gezet. Een tablet lijkt mij erg fijn om bij me te hebben bij shoots. Daarom ben ik op zoek naar een Tablet welke ook direct met mijn 5D MK II kan communiceren. Oftewel: de live preview weergeven en tethered shooting gebruiken voor timelapse en dergelijke.

Nu kan ik wel een Windows tablet kopen, maar die zijn naar mijn mening ook aan de dure kant. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar een Android/Linux/Maemo tablet die dat kan.

Mijn vraag is: weet iemand of er een tablet is die dit inderdaad mogelijk maakt?
[i]The camera can photograph thought.[/i] Dirk Bogarde - [color=EFEFEF][url=http://www.encreative.nl]&Creative[/url][/color]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Voor zover ik weet: (commerciële) software voor "tethered shooting" is er alleen voor Windows en Mac.
Maar ik laat mij graag verbeteren :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Waarom koop je niet gewoon een goedkope netbook, zoals bv de Asus Eee PC 1001PX (Seashell) ?

Daar kun je EOS Utility op draaien, en dus tethered "live view" gebruiken.
Gebruikers-avatar
Brakel
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2164
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2006 18:29
WoonplaatsCOLON Joure

Met de `iphone gaat het wel,misschien dat je met dezelfde applicatie kan werken.
het heet dsl remote,via ituns downloaden

succes

Ronald
Niet geschoten is zeker mis...
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Ronald: Aan alleen de DSLR Camera Remote App heb je niet genoeg. Je camera zelf moet ook nog aan een computer hangen waarop de server software draait.
DSLR Camera Remote requires the use of the free server software on a Mac OSX or Windows host computer. You can download the server software from: http://www.ononesoftware.com/iphone.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar