Workshop voor Digitale Fotografie / Canon 300-D-gebruikers

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gert
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 18:19

bestaat er een workshop voor digitale fotografie en/of 300-D gebruikers? Met elkaar in de praktijk lijkt me nog leerzamer dan dit informatieve forum. Al doende leert men...

Of is er een 300/350-D gebruiker die me eens wat wil bijbrengen? Ik woon in Midden-Nederland.
Canon 300D, 18-55 mm, 75-300 mm 1:4-5.6 en een Sigma 50 mm, f2.8, DG Macro
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik woon ook in Midden Nederland (Bilthoven). Wat wil je weten?
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gert
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 18:19

Het gaat me om handigheidjes: welke sluitertijd gebruik je, hoe lees je die af op het diplay, welke belichting kies, welke Creatieve-modusstand gebruik je enz. Ik ben vaak jaloers op de mooie foto's die anderen maken met "mijn"toestel. Dat wil ik ook kunnen zeg maar...
Canon 300D, 18-55 mm, 75-300 mm 1:4-5.6 en een Sigma 50 mm, f2.8, DG Macro
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Gert schreefCOLONHet gaat me om handigheidjes: welke sluitertijd gebruik je, hoe lees je die af op het diplay, welke belichting kies, welke Creatieve-modusstand gebruik je enz. Ik ben vaak jaloers op de mooie foto's die anderen maken met "mijn"toestel. Dat wil ik ook kunnen zeg maar...
Gewoon een keertje samen met een andere EOS-ser op stap gaan dus ;-) Ik weet ook niet alles, maar als je zin hebt (en ik tijd) dan laat maar weten (PM of zo)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

daar heb ik ook wel zin/intresse in
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Ik ook! ;-)
irene
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 17:15
WoonplaatsCOLON Veluwe

Ga dan een keer wanneer ik ook kan?????
Irene
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

maced schreefCOLONIk ook! ;-)
Maar jou hoeven we niks te leren, het zal eerder andersom zijn, grapjas! :lol:

Was je niet van plan een uitstapje te organiseren?? (hint hint)
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Lijkt me leuk. Waar in midden Nederland moeten we zijn dan? Ik ben alleen bekend met de Bosberg :lol:
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Voor degene die het wil organiseren, plaats een oproepje in één van de andere fora hier: deze lijkt me het meest geschikt!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Kunnen we kort of lang over discusiëren, maar de makkelijkste manier is om mee te gaan als er weer een shooting-day is. Die zal vast binnenkort wel weer opgezet gaan worden door iemand. Desnoods na de vakantie.

Een andere mogelijkheid is eens te kijken in de regiogroepen of er al een regiogroep bij je in de buurt is waar iets georganiseerd wordt. Almere is zeer actief, als dat Midden-Nederland genoeg is voor je.
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Ik ben het niet helemaal met jullie eens, de shooting day's zijn erg leuk en gezellig, maar niet de ultime plek om iets op te steken over fotograferen.

Ik denk dat je het beste gewoon een keer kan afspreken met iemand van het forum die al wat langer bezig is, die kan je waarschijnlijk aardig op weg helpen.

Ik ben zelf pas een half jaartje bezig, maar begin in ieder geval de theorie al aardig onder de knie te krijgen (praktijk begint ook te komen).
Wij (ik en m'n vriendin) gaan zelf regelmatig in het weekend naar een dierentuin, omdat je daar heerlijk kan oefenen (is altijd wel iets leuks te fotograferen), als je een keer mee wilt, laat maar horen
Gadget
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2005 12:41
WoonplaatsCOLON Almere

maced schreefCOLON Ik ben alleen bekend met de Bosberg :lol:
:lol: :lol: Ja en die hebben ze nu ook nog gesloten ook :? :twisted:
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Tom_Almere schreefCOLONIk ben het niet helemaal met jullie eens, de shooting day's zijn erg leuk en gezellig, maar niet de ultime plek om iets op te steken over fotograferen.

Ik denk dat je het beste gewoon een keer kan afspreken met iemand van het forum die al wat langer bezig is, die kan je waarschijnlijk aardig op weg helpen.
Denk dat je gelijk hebt, Tom. En zoals hierboven al aangegeven, het staat je vrij kontakt op te nemen om te zien of we samen op pad kunnen! Qua ervaring: ben 25 jaar geleden met fotograferen begonnen (of zoiets), maar een groot aantal jaren daarvan heeft het stilgelegen (alleen kiekjes). Toch denk ik de theorie ook wel te kennen, maar vergeet die vaak in de praktijk weer!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

als iemand mij iets wil leren dan is het handigst om ff een pm te sturen
Gert
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 18:19

Bedankt voor alle positieve respons. Ik merk dat er duidelijk behoefte is aan een meeting ergens in MiddenNederland. Ik zie het als een optie om dat na de zomervakanties te plannen. Zijn de Oostvaarderplassen een goede plek (vergezichten, detailsfotografie van planten/bomen en telefotografie)

Ik zal nadenken over een opzet. Er zal een soort 'leider' moeten zijn die het vak over wil en kan brengen, het liefst adhv een 300/350D.

Wordt vervolgd!
Canon 300D, 18-55 mm, 75-300 mm 1:4-5.6 en een Sigma 50 mm, f2.8, DG Macro
racoon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1010
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2005 11:27

ik ben als het in een weekend is zeker van de party
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

Wij gaan aankomend weekend (zondag) naar Artis (zie draadje in 'wie gaat er mee). geen cursus, geen workshop maar wie mee gaat kan ik vast wel een beetje verder helpen
Laatst gewijzigd door 1 op Tom_Almere, in totaal 16 keer gewijzigd.
Tom_Almere
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 835
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Almere
CONTACTCOLON

fokkedeboer schreefCOLON
maced schreefCOLONIk ook! ;-)
Maar jou hoeven we niks te leren, het zal eerder andersom zijn, grapjas! :lol:
wat dacht je van een workshop javascript in PS?
irene
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 463
GeregistreerdCOLON 26 Dec 2004 17:15
WoonplaatsCOLON Veluwe

Veel plezier maar tis mij te warm zaterdag :lol: ga even in de tuin liggen.
Irene
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar