camera tas rugzak? iemand ervaring met Lowepro Slingshot ?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

als draagcomfort al belangrijk is en zoals je aangeeft last van je nek hebt. Advies ga naar een winkel met je gear en ga hem passen. Vindt dit zelf meest prettige manier van een tas kopen ;)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONHet nadeel van een Slingshot: na een paar uur lopen wordt de éénschouderbelasting hinderlijk/pijnlijk.
Net als een driepuntsveiligheidsgordel eigenlijk alleen geschikt voor manspersonen.
+1

Ik zag in het voorbijgaan al dat je voor een Kata gaat kiezen/hebt gekozen, maar misschien is de Lowepro CompuPrimus ook nog wat. Wel wat groter, maar met een echt vak voor andere spullen (boek is dus geen probleem), en toch met 'n (kleine) zijopening.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
kruwt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 417
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2007 14:33
WoonplaatsCOLON Urk
CONTACTCOLON

Wildrik schreefCOLON De Kata 3N1 - 20 gaat het worden!
Waarom niet meteen de Kata 3N1 - 30? Gaat meer in. Ik heb voor deze 30-variant gekozen omdat daar mijn 40D met gemonteerd 70-200 objectief precies in past. Bij de kleinere tassen zul je voor dit soort combinaties altijd lenzen moeten wisselen.
Dus kijk ook eens wat voor soort lenzenspul je hebt, en welke combinaties daarvan je altijd 'voor het grijpen' wilt hebben. En verder, wat je er 'minder' in stopt hoef je ook niet te dragen. Dat maakt niet zo veel uit. Maar als je eens iets 'meer' mee wilt nemen, heb je bij een kleinere tas wel een probleem.
Mijn website www.kruwt.nl. Meer doen met je foto's. Informatie over stockfotografie en mijn eigen ervaringen daarin. 
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Goede keus. In ieder geval een merk met bewezen history en geen marketing meeloop modellen :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

kruwt schreefCOLON
Wildrik schreefCOLON De Kata 3N1 - 20 gaat het worden!
Waarom niet meteen de Kata 3N1 - 30? Gaat meer in. Ik heb voor deze 30-variant gekozen omdat daar mijn 40D met gemonteerd 70-200 objectief precies in past. Bij de kleinere tassen zul je voor dit soort combinaties altijd lenzen moeten wisselen.
Dus kijk ook eens wat voor soort lenzenspul je hebt, en welke combinaties daarvan je altijd 'voor het grijpen' wilt hebben. En verder, wat je er 'minder' in stopt hoef je ook niet te dragen. Dat maakt niet zo veel uit. Maar als je eens iets 'meer' mee wilt nemen, heb je bij een kleinere tas wel een probleem.
Waarom geen 40, 50 of 60. Omdat je er dan weer alles in gaat doen en dan wordt een wandeliing van 15Km erg zwaar als je bijvoorbeeld ook alle flitsers, gels, en laders mee gaat nemen overdag. Kijk dat is waarom het verstandiger is om meerdere tassen te hebben. Een klein schouder tasje met een body met lens voor in de stad is bijvoorbeeld veel handiger dan een grotere rugzak waar je niks in doet. Maar meestal laat je er van alles inzitten. Ik heb een relatief grote rugzak. Veel groter dan gemiddeld echter nog niet Phototrekker groot. Maar daarin past bijna alles. Echter soms wil je alleen een lens, camera en flitser meenemen. Dan is een kleinere rug/slingshot tas briljant. En het laat je nadenken over wat je wilt.

Anders moet je een karretje meenemen als je bang bent dat je bepaalde dingen op bepaalde momenten gaat missen.

Ik zelf beschik over een Street And Field draagstel met toploaders en lenscases en pouches die ik ook aan mijn Computrekker Plus en aan mijn Stealthreporter D300 kan hangen. Zo kan ik van alles in verschillende formules en configuraties meenemen, en loop ik niet te slepen met dingen of bots ik niet tegen van alles op.

En toch wil ik nog een tas die nog niet bestaat. Ik zoek een Lenstrekker die kleiner is maar het formaat 100-400/150-500 ed aan kan met grotere body met grip en een paar kleinere zaken en een groot vak voor regen/warmte kleding.

Er is geen tas die daaraan voldoet maar ik vermoed dat er zat mensen zijn die een dergelijke combinatie heerlijk vinden voor een dagje in het bos, Hoge Veluwe ed. Dus ruimte voor een toch en ruimte voor een langere lens. De combinatie tassen die daarin in voorzien gaan allemaal van een laag vak onder aan de tas uit en een ruim vak boven ipv achter elkaar, waar door losgekoppelde lenzen noodzakelijk zijn. En een grotere foto rugzak is meteen op veel fotografie spul gebaseerd.

Ik kan met niet voorstellen dat geen mensen zijn die een langere natuurlens meenemen voor een lange dag en geen eten en drinken en bepaalde kleding meenemen namelijk maar misschien dat er ooit iemand van de tekentafel afstapt :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Wildrik
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2010 09:46
WoonplaatsCOLON London / Smilde
CONTACTCOLON

Heb een 1000D met een lens 18-55.
En heb een 55-250 besteld.
ik denk dat de tas groot genoeg is voor deze combinatie.
En daar past ook nog wel wat extras in.

Ik krijg hem 28 oktober dus dan zal ik het zien :D
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Heel veel plezier ervan!!!!
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Wildrik
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2010 09:46
WoonplaatsCOLON London / Smilde
CONTACTCOLON

jvanarkel schreefCOLONHeel veel plezier ervan!!!!
Dankje! :D
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Daar ga je heel veel plezier van krijgen, ik heb m pas geleden 2e hands gekocht incl statiefhouder, omdat ik de tas nog nooit gezien had, en wilde m'n 1D met 24-105mm & 16-35mm en ook nog een 100-400mm van canon kwijt, dus was er niet zeker van dat dit allemaal zal passen, maar t gaat er allemaal in, in t onderste gedeelte de 1D met 24-105 incl zonnekap, de 16-35mm en een apart vakje voor de zonnekap voor deze lens, en in t bovenste gedeelte kan ik zo m'n 100-400mm in kwijt.
Dus als ik ga wandelen gaat dit tasje mee, ideaal :P
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
GIlex
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 325
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2007 15:09
CONTACTCOLON

Hier nog een happy Kata 3N1-30 (met statiefhouder) gebruiker
Een fijne rugzak iig past ook genoeg in op het moment zit er het volgende in:
Grote vak: (onderste gedeelte van de rugzak)
- Canon Eos 50D met standaard een 28-105mm mkI er op zonder grip, maar met grip past het ook.
- Sigma 150-500mm OS/HSM
- Canon 70-300IS
- Canon 50 F1.8mkI
- Tokina 12-24mm
- Canon 380EX
- Zooitje CFcards in bijgeleverde "kata geheugentasje", en het bij de rugzak behorende regenhoes van de rugzak.
Alle lenzen incl de bijpassende zonnekap

Kleine vak (bovenste gedeelte van de rugzak):
een mini tripod, snoertjes, filters, batterijen voor de flitser en een remote controller.
En nog ruimte over voor flesjes drinken, canbybar of wat anders eetbaars

In het zijvak links de acculader
In het zijvak rechts zooitje BP-511 accu's
En dan nog een statief in de los verkrijgbare statiefhouder.
En dat is al met al een redelijk zware tas geworden, maar draagt prima een dag lang of tijdens wandel/fietstochten
.....Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms
Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar