Kan voor sommige mensen schockerend zijn..gevild konijn!

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb jouw antwoord gelezen. Bedankt.

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
Anouk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2008 20:21

Ik had dit voor elders geschreven waar de foto's ook staan, maar feitelijk past het hier net zo goed, dus dan hier ook maar...

Ik heb al een paar keer de 'Heb je die foto's van Juan & Marian met dat dode konijn al gezien?' vraag gekregen. En steevast heb ik dat rustig met 'Nee, en als ik zin en tijd heb ga ik zelf wel kijken en mijn oordeel vellen' geantwoord.

Dus, hier zijn we dan, ik heb de foto's gezien en de reacties gelezen. En eerlijk, ik vind het mooie foto's. Het zijn pakkende, duidelijke, goed uitgelichte platen met emotie en gevoel. Je kan het eens zijn met het gebruik van 'dood dier' op een foto of niet, maar het feit dat er zo ontzettend over gediscussieerd wordt, maakt duidelijk dat het wel bij mensen aankomt. Het is pakkend, het raakt.

Veel mensen houden er een dubbele moraal op na. Het feit dat het konijn in kwestie niet opgegeten zou zijn, zou het een probleem maken. Maar feitelijk, als je het goed bekijkt, heeft dit konijn meer 'waarde' gekregen dan welk konijn dan ook dat zou zijn opgepeuzeld. Dit konijn, hoewel het uiteindelijk in de prullenbak belandde, kunnen we altijd van blijven 'genieten', in plaats van maar een uurtje, maximaal.

Maar ondertussen eten de meeste mensen die commentaar hebben wel (bijna) elke dag vlees, en het zal ze worst zijn hoe dat beestje aan zijn einde is gekomen. Dat koeien elke dag een pen door hun hersens geramd krijgen -wat heel vaak fout gaat- is heel normaal, maar zo gauw het met een slagaderlijke bloeding richting Mekka moet gebeuren is het een probleem. Hetzelfde geldt voor al die kippetjes die met hun koppies in stroombaden worden geëlektrocuteerd. Maar ook dat interesseert ons niets, wij maken ons druk om het gevilde lijf van welgeteld 1 konijn.

Ik heb praise gezien voor foto's met een vis, ik heb foto's met een hakenkruis tot heftige reacties zien leiden en ik heb baggerplaten opgehemeld zien worden als de mooiste van een site alsmede hele goede platen voorzien gezien van ellenlang belachelijk commentaar. Van mierenneukerij tot ophemelen, soms terecht, soms volledig belachelijk. Maar ik denk dat de meeste mensen toch echt even bij zichzelf moeten gaan kijken voor ze dergelijk commentaar uiten...
Gebruikers-avatar
diganiet
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1524
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2004 16:44
WoonplaatsCOLON Nieuw Buinen
CONTACTCOLON

Je kent mijn mening inmiddels maar zal ze ook hier nog ff posten.
Ik vind ze heel sterk, totaal niet schokkend. Foto 2 heeft zelfs iets liefs, door zijn houding en blik vergeet je gewoon dat ie een konijn vast houdt.
Gaaf idee Marian!
http://www.anitameezen.nl
TheBull
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2010 12:41
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Hallo Marian,
Het is zo jammer dat het uiteindelijk enkel nog over moraal gaat, en niet meer of weinig waar het echt om gaat.
Maar met je foto’s maak je wel wat los, want je heb al 3 pagina's aan reacties gekregen.
Bij foto's zonder (in dit geval) een konijn had je lang niet zo veel reactie gehad.
In Vlissingen is er een fotograaf geweest, die fotografeerde bejaarde naakt met vissen en met inktvissen op hun hoofd.
Het zal aan de omgeving liggen of de provincie, maar deze foto's hangen levens groot in het bejaardenhuis,
en er wordt om gelachen en ook met bewondering naar gekeken.
Al dat zielig gedoe is echt van deze tijd, het gaat gewoon om consumptiemiddelen in dit geval een konijn.
Neem de volgende keer eens echt iets schokkend (misschien is een blik boterhamworst of zoiets?).
Nee hoor, in mijn ogen zijn de foto’s top.
Groet,
Jan
Gebruikers-avatar
Hari Seldon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 706
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 20:22
WoonplaatsCOLON Arnhem

nette foto's hoor!

Goed idee en jammer dat het zo lang duurde voordat het gelukt is. Ik denk dat als dit voor die vleesjurk van Lady Gaga geweest was, je er nog wel koppen mee had kunnen scoren. De ethische discussie die het bij sommigen oproept, ga ik mij niet in mengen.

Qua foto's vind ik de 2e het sterkste, bij de 1e had het model misschien ook iets liever / teder kunnen kijken. Uitsnedes prima, maar van mij had er meer rood in gemogen, nu is het wat flets en verdwijnt vrij veel in de achtergrond.

(Ik vraag mij gelijk af hoe een foto van een model in een jas van gevilde konijnen er uit zou zien...)
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Ben het in het geheel met Marian eens, maar goed nu kom ik ook uit de achterhoek en weet waar het vlees op mijn bordje vandaan komt namelijk van die lieve beestjes in de wei / stal, veel mensen staan hier niet bij stil en dan zijn deze foto's confronterend, daarbij is een konijn ook nog vaak een huis(knuffel) dier voor mensen.

Wil trouwens bij deze ook nog even mijn waardering en respect uitspreken voor het model.
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

idd!

Iedereen heeft het over het konijn maar het model verdiend idd ook respect
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Cvandijk
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2010 10:32
WoonplaatsCOLON Leeuwarden
CONTACTCOLON

Ik denk dat je je doel bereikt hebt Marian! Er wordt over gepraat, gediscussieerd en de een vind het geweldig terwijl de andere het helemaal niets vind.. Dat is nou precies waar onze fantastische hobby over gaat!

Ik vind de foto's bijzonder goed. Helemaal de juiste sfeer en het randje licht aan de linkerkant vind ik driedemensionaal overkomen. Dat had van mij ook nog iets bij het haar gekund omdat ik het waanzinnige kapsel van de jongen niet echt goed kan zien op mijn scherm.

Je weet dat ik fan ben van je foto's en ik bewonder je creativiteit.. keer op keer!

Groetjes,
Cor

(ja, ik ja ;-) )
http://www.prostudio.nl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://studioartikelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dealer van Lencarta, Menik, Falcon Eyes, Excella, StudioKing en zeer binnenkort ook Qihe!
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Dank jullie wel voor jullie reacties weer.
Ola..Cor:)....ja ik heb zeker mijn doel bereikt....ik vind dit heerlijk als een foto een discussie oproept. Ik wil hier ook graag mee verder. Vandaag een fotodag gehad van het forum Dutch Heaven en mensen vragen dan je naam en wie ben jij ..je kent het wel. Nou ik hoefde alleen maar konijn te zeggen whahahahha...

En absoluut respect voor Juan, maar dat is ook niet zomaar een model. Juan is iemand die samen met jou fotografeert, en niet alleen maar model staat hoor....echt een heerlijk mens!
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Monique40D
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2010 13:40
WoonplaatsCOLON Venray

Ik vind ze mooi. Een foto waar je een verhaal bij kunt verzinnen. Nr 2 is voor mij de beste van de twee door de pose, het gezicht dat tederheid/verdriet uitstraalt. Top!
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Wellicht een wat late reactie maar ben ook een tijdje weg geweest ;)

Als eerste ben ik fan van Marian (Foto's & Persoon :oops: ) en ook hier is weer "jouw stijl" in te herkennen! Foto 1 vind ik een mooi beeld, blik model en de fijne belichting.
Foto 2 denk ik (voorzichtig :wink: )te snappen welk gevoel hij hier wilt uistralen maar vind ik de pose wat gemaakt.Op een of andere manier klopt er iets niet met de zijn armen.... lastig uit te leggen :? Wel weer die "Marian" manier van bewerken en belichten.... fijn :)
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Marian je bent gewoon de lady GaGa onder de fotografen.
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Jan59

Vandaag de dag is er niet zo gauw meer iets waardoor ik dingen ga zeggen als : Dat hoort hier niet of zo iets.
Of nog erger, dat ik rotte dingen zou gaan zeggen en zo. Doen we dus niet meer. In verhouding tot dat wat ikzelf
gezien heb is dat dode konijn iets voor de kinderkamer. En nog even dit : Niet zo lang geleden stond er iets over de
een of andere fotograaf in een blad die een of andere prijs gewonnen had met een foto : Gedode schapen klaar
voor het slachten. Nou ja, ieder zijn ding. De een kan een stervend paard dat langs de weg ligt fotograferen de
ander gaat een slachthuis naar binnen met de vraag wat foto's te maken. Weer een ander met universitaire
opleiding psychiatrie gaat in Duitsland de Final Solution van de NAZI's bekijken/bestuderen...
Zo heeft ieder zijn ding. De mens is nu eenmaal een raar beestje.

Dit stukje van mij is er NIET om iemand te beledigen ! Dit is mijn reactie op de foto's. Niks kwaads of zo !
Ik kan me heeelll goed voorstellen dat er mensen zijn die het helemaal niet leuk vinden dat dergelijke foto's hier staan.

En ik eet dus geen vlees !

Peace !
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

Lang niet hier geweest, maar ik ben blij dat er Marian in ieder geval nog genoeg stof op doet waaien!

Mijn reactie op je foto's weet je al, ik heb vooral heel veel bewondering voor je en respect.
I like your style ;-)
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Ik kom eindelijk nog eens op het forum, na maanden van extreme drukte op het werk....

Kom ik deze foto's tegen. Ik vind ze prachtig. Dat is wat ik kunst in de fotografie noem. Je komt hier en op andere foto-sites veel model-werk tegen, die iedere keer weer een herhaling zijn van zaken die al duizenden keren gedaan zijn, met of zonder kleren, met altijd opnieuw dezelfde gelaatstrekken en altijd opnieuw dezelfde opgefokte zogezegd-kunst-model-werk. Maar niets combinerend.
Dit is nu net wat ik van kunst verwacht, het moet in eerste instantie aanspreken (ten goede of kwade).
Combineren van wat je niet verwacht.
Het mag zelfs choqueren.
Maar vooral, suggestief werken, het beeld moet verbeelden.

Je ziet een model, een dood konijn, geen van de 2 spreekt aan. Het dood konijn eet ik regelmatig, het model is er één zoals je er veel vind. Maar dan de combinatie van die 2 en er dan boenk opzitten, dat is wat deze 2 doodnormale onderwerpen tot een sprekend geheel maken.
Het zet je hersenen aan het werk, kwasie automatisch zie je andere dingen, dat is wat kunst met je doet.

In één woord, top.

En, jaloers, dat zijn de foto's die ik wil maken, maar ik krijg de idee maar nooit rond. :lol:
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar