Ajax - BV Veendam (KNVB Beker)

Alle sportfoto's die je nergens anders kwijt kunt...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

Voor mij de eerste keer in de Amsterdam ArenA om te fotograferen. "Onze" jongens van Veendam tegen het 'grote' Ajax. We konden alleen maar verliezen. Met winnen werd geen rekening gehouden. Het doel was om zo lang mogelijk de tegenstander op 0-0 te houden. Dat is precies een uur gelukt.
Uitslag 3-0 voor de Amsterdammers en Veendam kon met een goed gevoel weer de bus in richting Veendam.
Het was een hele ervaring om in de Arena te fotograferen. Ik wist dat je al wat verder van het veld af zit dan bij de meeste andere clubs. Het veld is daar wel ZOOooo heilig. één teen op het veld en je kon moven.
Maar niet uitgeprobeerd! Verder viel het me op dat de hoeken minder goed verlicht waren dan de rest van het veld. Er hing ook een zweem in het stadion wat ook best storend was. Ik ben maar achter de goal van Ajax gaan zitten omdat ik anders met wel heel weinig beelden thuis zou komen. Ik heb het normaal bij Veendam thuis ook nog niet zo druk gehad. Het was eigenlijk de hele tijd eenrichtingsverkeer.
Anyway, hierbij de foto's van deze wedstrijd.

1# Peter van der Vlag wil de kopbal wegkoppen

10090

2# De Leeuw en Wessels proberen Emanuelson van de bal te houden

10091

3# Suarez in duel met Jansen

10092

4# Suarez omspeelt Apau

10093

5# De leeuw pakt met sliding de bal af van Emanuelson

10094

6# Omhaal Suarez terwijl Cijntje toekijkt

10095

7# Kopbal Mido en eveneens een elleboog van Mido bij Cmovs in het gezicht

10096

8# Voorzet Suljemani. Michael Jansen komt te laat

10097

9# partijtje shirtjetrekken door Mido en Cmovs

10098

10# Eno wil de bal aannemen met De Leeuw in zijn rug.

10099

11# Juichende Erikson. Scheidsrechter wijst naar het midden en de Veendammer baalt

10100

PS: geloof je niet dat ik erbij was? Het bewijs is te zien vanaf 1:08 ;-) Met de rode jas
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Je zet een pracht serie neer Emiel.
Het tekort aan licht blijkt niet uit jouw foto's.

Voor Ajax was het ook wel weer eens nodig, een gelijkwaardige tegenstander, te ontmoeten.
Dit maakte ze niet al te veel mee de laatste jaren
:lol:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Mooie momenten vastgelegd ! Vooral nummer 6.

Wat voor lens gebruik je hiervoor ?
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

lekker veel aktie in deze prima serie!

Lijkt me toch wel "kicken" om op een locatie als deze je ding te mogen doen!
Goed geslaagde missie voor de fotograaf in ieder geval!

En idd, welke lens was de gelukkige?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Lens was de EF70-200mm f/2.8L IS USM volgens de EXIF

Nette serie Emiel, sommige staan scheef, sommige kunnen nog wat krapper gecropt worden heb ik het idee.

1, scheef, kijk maar naar de ij van het reclamebord, doelpaal gebruik nooit om recht te zetten als ik er schuinachter zit.

2, had wat krapper gemogen, kijkend naar de EXIF, had je verder kunnen inzoomen.

3, heb het idee dat hij iets naar rechts afloopt.

4, te druk aan de rechterkant, iets krapper zou mooier zijn, zodat er rechts nog maar 1 speler staat.

5, zowel links als rechts een speler half in beeld, ik had deze foto weggelaten.

6, de topper uit de serie, wel iets krapper volgende keer.

7, weet niet hoeveel je al gecropt hebt, maar ik probeer de benen altijd zo hoog boven de knieën af te snijden en denk dat dat bij deze foto ook mogelijk is als je of de linker of de rechter speler in de achtergrond er ook af haalt.

8, had iets krapper gemogen.

9, ook nog ruimte om krapper uit te snijden.

10, staat scheef, rechtzetten moet lukken met de ruimte die je over hebt.

11, nette plaat, met de scheids en Veendam speler op de achtergrond.
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

@Caspar: klopt. Die foto's heb ik ook niet geplaatst ;-)
@premiumblue: Over 6 ben ik zelf ook het meest tevreden. Ene, zoals je ondertussen al weet, een Canon 70-200 f/2.8 IS
@Frank64: dankje.
@Johannes: goed om je weer terug te zien. Ik heb je een tijdje gemist! Bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik ga voor een groot deel mee in je commentaar. Foto's recht zetten is niet mijn ding :?
Bedankt voor de tip van het rechtzetten. Ik had idd de doelpaal gebruikt voor het rechtzetten.
Ik ben normaal ook van het krap kaderen, maar wilde toch ook laten zien dat we in de Arena waren. Op een paar opmerkingen wil ik wel reageren. Bijvoorbeeld bij foto 4. Ik vond het juist wel wat hebben dat er nog spelers in de buurt stonden. Zo creëer je meer diepte en als ik eerlijk ben vind ik foto 4 zonder de spelers rechts niet een foto die ik zou plaatsen. Ik twijfelde zelfs nu nog. En dat komt door de houding van de veendam speler. Das geen natuurlijke, vandaar.
Op foto 5 wilde ik perse de scheids in beeld hebben die de overtreding constateert. Dat de speler rechts er dan ook voor een deel bij op komt is dan niet anders. De speler links (Apau) had ik wel weg kunnen laten, maar dan had ik de Ajacied erachter er half op gehad. Foto 6 is ook mijn topper. Ik had em zo 'wijd' gemaakt omdat ik em als bureaubladachtergrond had gebruikt :wink:
Foto 7 had idd wel iets ander gekund. Ik ben zelf altijd te benauwd om te veel te croppen. Als er benen af moeten vind ik het lastig waar dat te doen. Ben tenslotte ook geen chirurg. :lol:
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
johannes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 234
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2005 17:53
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Heb helaas weinig tijd om vaker langs te komen, mijn account werkte ook niet meer, gelukkig met wat hulp weer aan te praat gekregen.

Ik vindt het moeilijk om te beoordelen hoe een foto eruit ziet bij verder croppen als ik het origineel niet gezien heb, bij foto 5 heb ik ook wel even zitten nadenken hoe ik zou verwoorden. Ik had hem niet geplaatst in elk geval. Mede omdat de Veendam speler die op de grond ligt zijn gezicht niet goed zichtbaar is, een foto eerder of later was waarschijnlijk net wat mooier geweest. En als je foto als bureaublad achtergrond wilt gebruiken kan je hem daarna natuurlijk nogmaals uitsnijden, wetende dat je dit als commentaar zou kunnen krijgen. Doe ik met mijn foto's ook, bij het online zetten op de website gaat het snel, als ik ze hier foto's neerzet haal ik ze opnieuw door het bewerkingsproces heen.
3 camera's, 3 lenzen, 12 gb geheugenkaarten, 1 flitser, 2 tassen, 3 statieven, 1 afstandsbediening.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar