Ik ben al eerder deze onduidelijke opmerking tegengekomen. Kan iemand vertellen WELKE skills hij precies zal bedoelen?
EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS
Weaknesses: The greater zoom range of the 28-135 is associated with linear distortion at the zoom ends as well as vignetting and mild chromatic aberration. Image quality doesn't hold up to large print enlargement if you shoot at apertures wider than f/8 or f/11 compared to the L-zooms. There are many times where you want to control background by opening up aperture, and your options with the 28-135 lens are limited. Good photographic skills can often overcome these limitations.
http://www.wlcastleman.com/equip/review ... /index.htm
Good photographic skills can often overcome these limitation
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 438
- GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10
Is ut nau me camera of muh camera?!
- Sushi
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 2840
- GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
- WoonplaatsCOLON Rhenen
- CONTACTCOLON
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat je die review hoe dan ook met een korrel zout moet nemen. Gezien hij spreekt over een "poor build quality" terwijl hij zelf blijkbaar twee stuks heeft gehad die van "good build quality" waren volgens hem.
Nu kan je me een hoop vertellen en vooral dat er kwaliteitsverschillen in lenzen zit maar ook in de bouw?
Nu kan je me een hoop vertellen en vooral dat er kwaliteitsverschillen in lenzen zit maar ook in de bouw?
- efgee
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 59
- GeregistreerdCOLON 21 Okt 2009 11:59
- WoonplaatsCOLON Oosterwolde
Hij bedoeld hier mee dat wanneer je scherpte diepte met deze lens wil bereiken je creatief moet zijn, dwz hoger diafragma getal is vaak niet mogelijk bij deze lens ivm beperkte lichtsterkte. (F4-F5.6). Dus moet je gaan spelen met ISO of met statief en dergelijke.
Op zich is er niets mis met deze lens. Ik heb deze lens ook. De bouw van de lens is minder degelijk dan de 24-105L lens. Ik heb de lens zelf al eens vergeleken met de 24-105L (van een vriend): foto van een muur op gelijke brandpunt afstanden. Ik kon zelf weinig verschil zien.
groet,
Fokke
Op zich is er niets mis met deze lens. Ik heb deze lens ook. De bouw van de lens is minder degelijk dan de 24-105L lens. Ik heb de lens zelf al eens vergeleken met de 24-105L (van een vriend): foto van een muur op gelijke brandpunt afstanden. Ik kon zelf weinig verschil zien.
groet,
Fokke
[size=75]Canon 40D, Canon 28-135 mm IS USM. EF 70-200mm F/4[color=red]L[/color] IS USM
Redged, Kata, B+W, Hoya.][/size]
Redged, Kata, B+W, Hoya.][/size]
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 438
- GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10
Dat dacht ik ook, vandaar mijn vraag.Sushi schreefCOLONMet de ISO of statief verander je niets aan de scherptediepte hoor....
Ik vraag me dus af welke skills hij bedoel... ik kan ze niet verzinnen....
Is ut nau me camera of muh camera?!
niet direct, maar beide instellingen stellen je wel in staat om je sluitertijden langer, en daarmee je diafragma kleiner te laten zijn...Sushi schreefCOLONMet de ISO of statief verander je niets aan de scherptediepte hoor....
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
hmm... nog een keer gelezen, maar ik zie nog steeds nergens staan hoe klein het diafragma kan of dat daar een maximum op zit.
neemt niet weg dat ook ik de laatste zin opvallend vind en niet goed kan plaatsen trouwens
neemt niet weg dat ook ik de laatste zin opvallend vind en niet goed kan plaatsen trouwens
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
- efgee
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 59
- GeregistreerdCOLON 21 Okt 2009 11:59
- WoonplaatsCOLON Oosterwolde
There are many times where you want to control background by opening up aperture, and your options with the 28-135 lens are limited. Good photographic skills can often overcome these limitations.
Het gaat om bovengenoemde zin. De opties zijn beperkt als je wilt spelen met diafragma. Dwz (en dat is mijn ervaring ook)
Met een hoog diafragma getal ben je al gauw beperkt in sluitertijden ivm de lichtsterkte van de lens. Want die is beperkt.
gr,
Fokke
Het gaat om bovengenoemde zin. De opties zijn beperkt als je wilt spelen met diafragma. Dwz (en dat is mijn ervaring ook)
Met een hoog diafragma getal ben je al gauw beperkt in sluitertijden ivm de lichtsterkte van de lens. Want die is beperkt.
gr,
Fokke
[size=75]Canon 40D, Canon 28-135 mm IS USM. EF 70-200mm F/4[color=red]L[/color] IS USM
Redged, Kata, B+W, Hoya.][/size]
Redged, Kata, B+W, Hoya.][/size]
- mitchel1986
- Canon shooter pro
- BerichtenCOLON 1361
- GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
- WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
- CONTACTCOLON
Er wordt ook gesproken dat de beeldkwaliteit beter wordt als je kleinere diafragma's gebruikt. Dus een goede beeldkwaliteit met een groot diafragma zou moeilijker zijn met dit soort superzooms omdat je anders lensfouten krijgt.
Of lees ik het nu helemaal verkeerd?
Of lees ik het nu helemaal verkeerd?
- gumpje
- Site Admin
- BerichtenCOLON 8582
- GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
- WoonplaatsCOLON Groningen
- CONTACTCOLON
Ik vind het helemaal niet onduidelijk, en kan me prima voorstellen wat de auteur bedoelt...
Besef je alleen dat je over nuances spreekt. Je kunt nog zo'n mooie verzameling skills hebben, maar van f/5,6 maak je geen F/1,2. Tuurlijk zijn er allerlei manieren om je beeld desondanks te beïnvloeden...
Besef je alleen dat je over nuances spreekt. Je kunt nog zo'n mooie verzameling skills hebben, maar van f/5,6 maak je geen F/1,2. Tuurlijk zijn er allerlei manieren om je beeld desondanks te beïnvloeden...
... Spiegel-Werk ...
Ik zou me kunnen voorstellen dat de auteur bedoelt dat je je afstand tussen het voorwerp en je objectief moet veranderen om verschil in scherptediepte te genereren. De makkelijkste methode is natuurlijk je diafragma veranderen, maar aangezien dat hier niet super wil zul je een alternatief moeten zoeken. Een andere mogelijkheid zou zijn om een andere invalshoek te benaderen, b.v. naar een plek lopen waarbij je beeld dusdanig is, dat je achtergrond een stuk verder weg is ten opzichte van je voorwerp. (even een half cirkeltje lopen bijvoorbeeld, zodat je net die ene "scherpe" boom of auto in de achtergrond laat verdwijnen en je alsnog een blurry achtergrond krijgt).
Mag ik mezelf nu overigens photographically skilled noemen?
Mag ik mezelf nu overigens photographically skilled noemen?
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
hm.. photoshop skills kan dat wel..
focus stacking zoals dat in macro soms gebruikt word. 2 foto's maken 1 scherpe boom en 1 helemaal out of focus.. en dan met focus stacking daar wat van maken..
focus stacking zoals dat in macro soms gebruikt word. 2 foto's maken 1 scherpe boom en 1 helemaal out of focus.. en dan met focus stacking daar wat van maken..
Canon speelgoed en een leica X1
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 438
- GeregistreerdCOLON 04 Mei 2008 23:10
Als je ons nou eens deelgenoot maakt van jouw prima voorstelling?!gumpje schreefCOLONIk vind het helemaal niet onduidelijk, en kan me prima voorstellen wat de auteur bedoelt...
Besef je alleen dat je over nuances spreekt. Je kunt nog zo'n mooie verzameling skills hebben, maar van f/5,6 maak je geen F/1,2. Tuurlijk zijn er allerlei manieren om je beeld desondanks te beïnvloeden...
Is ut nau me camera of muh camera?!