Graaag meer doen met Fotografie

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
romanoH
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2010 10:58

Hallo mensen

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik zelf meer met fotografie wil gaan doen dus ook leren hoe alles werkt.
Weet ook niet of ik op het goede topic ben om een aantal dingen te vragen maar jullie zullen mij vast wel willen helpen.

Ik heb een Canon EOS 300D ( Misschien volgends veel mensen hier een veroudert model) maar hij doet het nog goed en
wil eerst kijken of ik het wel leuk vind dan kan ik altijd nog een nieuwe kopen.

Dus mijn vragen zijn het volgende:

ZOals jullie hebben kunnen lezen wil ik graag meer leren hoe alles werk en hoe je de mooie foto'sd moet maken
DUs eigelijk hoe mijn camera werkt en hoe is er het best uit kan halen.
- Zijn er boeken over die leuk te lezen zijn en waar je een hoop van leert?
- Hoe en met wat voor programma's bewerk je nou eigelijk foto's


Hebben jullie tip of site waar een hoop op beschreven staat of welke boeken ik het best zou kunnen lezen
Laat het me weten
Al vast bedankt en als het allemaal lekker loopt zullen jullie me vast ook hoop tegen komen op dit forum.
Gebruikers-avatar
bobeldijk
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1526
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2004 17:57
CONTACTCOLON

Het grootste boek heb je eigenlijk al voor je en dat is dit forum.

Ga gewoon lekker alle topics door en maak fotos en zet die op dit forum.
En leer van de tips die je krijgt over je eigen fotos en de tips die staan bij anderen.
Voor meer Circuitfoto's... kijk eens op www.circuitphoto.com
Bijverdienen met je [url=http://submit.shutterstock.com/?ref=277321]foto's[/url]?
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Een hartelijk welkom op dit mooie forum dan. :wink:

Als ik jou zo hoor heb je het meeste aan een beginnerscursus. In een paar avonden worden je dan de basis handelingen van je camera uitgelegd en
neem van mij aan daar leer je veel van. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in Vleuten kun je bijvoorbeeld hier terecht -> http://www.debroederschap.eu

EN hou zaterdag 11 juni vrij in je agenda want dan is er de EOSDag 2011 een hele dag vol met workshops en leuke fotografische verassingen voor en door leden van dit forum..

PS. De 300D in wel wat oud, maar een prima camera om mee te beginnen (ik heb hem tot een half jaar geleden gebruikt).
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Zoals hierboven genoemd,

Internet en met name hier op het forum maar ook bij concurrenten staat zo'n enorme schat aan informatie.
Boeken zijn leuk om te hebben natuurlijk maar er is praktisch niets wat je niet online zou kunnen vinden.
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

de belangrijkste les is het leren "kijken" door je camera, het zien van een foto, bediening en hoe alles werkt is eigenlijk alleen maar een hulpmiddel om de eesrte les tot praktijk te brengen.
Mijn advies is dan ook, ga eens lekker op pad met de camera, maakt niet uit waarnaartoe en ga fotograferen, in het begin mag dit best op automatische standen, maar ga gewoon fotograferen.

Een cursus kan natuurlijk altijd, maar de beste cursus is nog altijd de praktijk.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Ellie Wijman-Loots
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2009 15:45
WoonplaatsCOLON Eygelshoven - Limburg

het meest leer je van je eigen fouten. Belangrijk is dan ook dat je regelmatig foto's plaatst en de daarop komende commentaren ter harte neemt.
Waar je ook veel van leert is meegaan met anderen op bv. fotomeetings. Zeker als iedereen foto's daarna plaatst dan zul je versteld staan wat anderen zien op dezelfde route en jij niet.

Maar ook door zelf goed te kijken en commentaar te geven helpt veel.

succes met de hele "loopbaan"
neem mij maar zoals ik ben, ik kan helaas niet anders zijn
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik kan me niet anders dan compleet aansluiten bij het commentaar hierboven van Ellie.

Om nog toe te voegen; veel lezen. Ik heb zoveel gelezen dat ik het nu echt niet meer allemaal zou weten wat het was, maar van alles is wel iets blijven hangen en dat heeft mijn kennis best snel verrijkt.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
annoh
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 718
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
CONTACTCOLON

Je zou er ook aan kunnen denken om lid te worden van een fotoclub. Hij veel fotoclubs wordt de kern gevormd door bespreking van elkaars fotowerk Van elkaar leer je naar foto's kijken en je kan op die manier heel veel heel snel leren. Ook is er meestal zzandacht voor de 'knoppenboel' van de camera en de bewerking.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

veel fotoclubs zitten ook vol met zelf uitgesproken "kenners".

zo heb ik eens van iemand vernomen.

wat ellie al een beetje zei, probeer te leren van je fouten die je maakt.. en ga voorral lekker veel experimenteren met de handmatige Tv, Av & M en zie wat elke instelling doet met je foto.. en dat het eigenlijk alle instellingen met elkaar gerelateerd zijn.

de foto's plaatsen.. persoonlijk vind ik dat ik zelf altijd maar erg weinig reacties krijg..
Canon speelgoed en een leica X1
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi RomanoH
annoh schreefCOLONJe zou er ook aan kunnen denken om lid te worden van een fotoclub.
Naast alle goede tips is bovenstaande tip van Annoh een héééle goede :idea: .
Tenminste, dat is míjn ervaring.
Zeer veel technisch gerelateerde zaken haal ik van het Internet, met name dit forum en een Belgisch (belgiumdigital.com).
Je hebt dan een bibliotheek ter grootte van provincie Utrecht tot je beschikking. Je leert zo heel veel van elkaar.
Maar een fotobespreking vind ik (persoonlijke mening) het fijnst op persoonlijke basis en in het ouderwetse, maar oh zo gezellig kringetje :wink: .
Zowel positieve als negatieve ktitieken krijg je dan meteen over je heen en daar leer je veel van.
Ook leer je voor jezelf meningen over foto's en fotografie te vormen.

cliché achtige uitspraak:
Ja jongen..., dan gaat 'r een hele nieuwe wereld voor je open... :mrgreen:
Maar goed, ben leergierig en niet te bang voor je eigen "fouten".

Succes.
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar