Mijn eerste foto ...

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Die ziet er zeker beter uit! Een kleiner diafragma (rond f/9) geeft nog iets meer scherptediepte.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Mijn idee: Iso omhoog waardoor kortere sluitertijd mogelijk en tevens groter F getal voor meer scherptediepte.
't is maar een idee

groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Als de camera echt stabiel staat, kan de ISO laag blijven. Bij dit onderwerp maakt een langere sluitertijd niet uit.
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Kijk, DAT SCHEELT.
Al een heel mooi pic zo!

Suc6 op de cursus en we verwachten wel plaatjes natuurlijk...!
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Brell

Beasar schreefCOLONMijn idee: Iso omhoog waardoor kortere sluitertijd mogelijk en tevens groter F getal voor meer scherptediepte.
't is maar een idee

groet, Bas
Nou, hoe lager de iso hoe minder ruis, ik gebruik zelf de canon 100 mm macro en zet het F getal op 16 en AV of manueel.
Wel gebruik ik dan een bepaalde techniek. De lens gaat op mf. Dan druk ik langzaam de ontspanknop in en op het moment dat ik het onderwerp scherp zie druk ik af en maak mijn beweging af door nog iets verder naar het onderwerp toe te bewegen.

Natuurlijk kun je een statief gebruiken, spiegel opklappen en een draadloze ontspanner gebruiken maar dan beperk je je zelf in je bewegingsvrijheid.
Daarnaast gebruik ik bijna altijd de externe flitser.( Dit is een kwestie van smaak want het licht is dan wel hard).Tenzij je een ring flister gebruikt maar dit staat bij nog steeds op de verlanglijst.

Brell
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar