zw of kleur??

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

VFRood schreefCOLONAl de mensen die voor kleur gaan kijken niet goed. Kijk naar de gloed in het haar op de z/w en naar de zeer sprekende ogen op z/w.

http://WWW.fotoacademie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fotovakschool.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://elearning.teleac.nl/mod/resource/view.php?id=180" onclick="window.open(this.href);return false;

Fotografie is niet alleen op een knopje drukken maar ook KIJKEN :)
Soms typen mensen iets met een geintje maar komt het verkeerd over...ik ga bij jou daar ook maar vanuit :wink: ik hoop het tenminste van wel. :roll:
Ik ga voor zwart/wit....waarom omdat ik zwart/wit de foto vind versterken, komt krachtiger over bij mij.
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Hatseflats
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 922
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2008 18:45
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Zwart wit...
Gebruikers-avatar
VFRood
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3567
GeregistreerdCOLON 30 Okt 2006 16:02
WoonplaatsCOLON Prov. Groningen

Mensen die mij kennen weten dat ik graag mag stoken :)

Overigens geef ik tenminste nog aan waarom ik voor zwart-wit ga.... meer dan de helft hier geeft alleen maar aan welke keuze dat ze willen :)
Kom ik toch weer bij dat kijken en bij de cursussen aan :)
Foto's niet zichtbaar. Heb mijn photobucket account opgeheven ivm chantage door photobucket. Ik zal beginnen met een nieuwe provider.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

Kleur
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Ik kies voor kleur.
Juist omdat het model een mooie naturelle make-up heeft, geeft het de foto in kleur een bepaalde softheid.
less is more in dit geval.
In de zw/w versie zie je meer contrast en oogt de foto wat harder.
Daarom vind ik de kleurenfoto mooier.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Zwart/wit!!

Henriëtte
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Om dan mijn kleur nog iets beter te motiveren:
Ik vind de ogen op de zwart/wit het meeste spreken. Maar de blonde haren en de lippen komen op de kleuren versie veel beter uit in mijn optiek. In kleur gaat het haar echt glanzen en moet ik bijna aan dat sprookje denken van dat meisje en die beren (uhmmmm help me effe....) oh ja "goudlokje".
De roze kleur van de lippen vind ik ook warm, in het grijs vind ik dat wat te grauw.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
borg
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 90
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 10:46
WoonplaatsCOLON Born

Ik ga voor kleur. In zw zijn de ogen weliswaar mooier, maar de rest vind ik in kleur mooier. De belichting vind ik bij de kleurenfoto heel mooi, maar bij de zw-versie te licht.

Gr, Ingeborg
Correct me if I'm wrong...
sabinevandenakker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2011 15:19

en als je het nu ertussenin doet? en wat contrast toevoegd, ben daar weleens benieuwd naar
funk4life
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2009 11:04
WoonplaatsCOLON Amsterdam

KLEUR en wat een mooie foto!
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Bij de kleuren versie vind ik de achtergrond het minst prettig.. vandaar dat ik naar de zwrt/wit versie neig.. bij de zwart/wit versie ontbreekt ietsjes de warmte die de kleuren bezit...
de nagelbewerking komt bij de kleuren ook iets mooier over...

uhhhh.. haha ppffffff zwart-wit!!!!

(beoordeelt op een 17'' MacBookPro / gecalibreerd, ogen optimaal geconcentreerd op het beeldscherm, zonder bril, zonreflectie compleet ontzien door de gordijnen dicht te doen, alleen de hersenen zijn niet zo uptodate meer, de enige reden om van mijn keuze te doen afwijken..)

Voortaan dus op dit forum alleen maar zwart/wit... anders kijken jullie niet goed!! ;-)
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar