Draagriem Crumpler The Industry disgrace Strap

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Al zoekende naar een véél betere draagriem dan dat Canon ooit zal leveren, kwam ik behalve de Lowepro (voyager of transporter) nog een type tegen die hoog scoorde in gebruikers-scores. Als ik de diverse afbeeldingen zie, lijkt me deze werkelijk perfect!

Mij vraag aan het forum: weet iemand een adres waar deze in Nederland te koop is? Met google kom ik in ieder geval niets tegen....
Gebruikers-avatar
FerryB
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2010 21:35

Foka en CameraNu verkopen Crumpler, wellicht dat één van deze twee hem kan bestellen.

Edit: Google, eerste link Amazon.com

Nog een edit, alternatief: The Signapore Sling op Crumpler.nl

En gelijk één minder op voorraad :mrgreen:
Laatst gewijzigd door 1 op FerryB, in totaal 29 keer gewijzigd.
550D + GRIP + EF-S15-85IS-USM + EF-S55-250IS + 430EXII
Gebruikers-avatar
JW17
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2010 20:48

Heb je bestellen via Internet al overwogen? B + H heeft de Strap op voorraad, ik weet niet wat de shipping & handling zal kosten, maar een mailtje en je weet het!
Succes!
Groet, JW
~~~~
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken...
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Lijkt wel wat op de blackrapid of sunsniper... Alleen dan dat de sunsniper en blackrapid misschien iets minder praktisch te dragen zijn aan de nek, maar goed, daar is het ook een schouderstrap voor... De blackrapid en sunsniper versie kan je wel bij de bekende zaken vinden...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

IK was er zelf ook al achter dat Amazon.com dit wel zou kunnen leveren, maar vrees dat de transportkosten meer zijn dan de productkosten.

Ik heb inmiddels aan een paar grotere webshops dezelfde vraag gesteld maar moet nog even op antwoord wachten wegens het weekend.

De Singapore sling lijkt me niets. Ik vind die koppeling tussen brede en smalle band niet wenselijk. Zie liever een vaste gesp als koppeling, zoals bij de Disgrace. De Rapids en andere met één opgangpunt zie ik niet zo zitten.

Eigenlijk had ik een poll moeten starten om er achter te komen wat we met z'n allen het meest gebruiken. Wil niet zeggen dat dat dan de beste types voor iedereen zou moeten zijn.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

lijkt me nogal een masief ding als strap, heb zelf een Optech draagriem en een (gratis) Smugmug riem, beide van neopreen wat het gewicht iets beter opvangt en deze vind ik al aan de grote kant, wel een stuk beter dan de Canon straps.
Als ik zo kijk naar de plaatjes nemen de strap van Crumpler nogal wat plek in als je hem of haar terug in de tas wil stoppen, dus kijk daar ook even naar.
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

pixelvreter schreefCOLONDe Rapids en andere met één opgangpunt zie ik niet zo zitten.
Hoezo niet dan?

Ik draag daar een 7D met grip en de 100-400 + 1.4x extender aan en nog geen problemen mee ondervonden. Om het boeltje wel netjes in een mooi equilibrium te houden hang ik hem vast aan de statiefgondel, maar wel aan 1 oog. Anders is het de 7D+grip en de 24-105 aan 1 oog onder de grip... ik ben niet bang dat ie eraf schiet... dat ding zit muurvast...
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Ik vind nog steeds een brede band boven langs de beste oplossing. Als 'ie dan ook nog een gebogen vorm heeft (Samsonite doet het trouwens ook) zit dat nog beter. Nee, ik kan de karabijnhaakjes van de Samsonite niet aan de camera haken helaas.

Met de Manfrotto statief-plaat heb ik al genoeg handcontact mee als ik de camera ondersteun. Als ik dan ook nog eens het strap-oog van de statiefplaat moet afschroeven voordat ik hem op het statief kan schuiven dan is dit voor mij niet dé camera-draagriem.
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

pixelvreter schreefCOLON Met de Manfrotto statief-plaat heb ik al genoeg handcontact mee als ik de camera ondersteun. Als ik dan ook nog eens het strap-oog van de statiefplaat moet afschroeven voordat ik hem op het statief kan schuiven dan is dit voor mij niet dé camera-draagriem.
Je kan van rapid een vervangende schroef kopen die de schroef van je manfrotte plaatje vervangt. Zo kan je je manfrotto plaat gewoon laten zitten, en hoef je alleen de karabijnhaak los te maken om hem op je statief te zetten. Werkt echt super en heel snel!
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Ik ken niemand in mijn omgeving die meer dan 18 euro voor een schroefje betaalt!

Ik dus ook niet, maar deze schroef had ik inderdaad nog niet gezien. Zo leer je toch weer iets!
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Als ik met de statief erop uit ga, dan hang ik hem gewoon aan de koppel van de manfrotto... ga daar dus idd echt geen 19 euro aan hangen om het logo van Blackrapid eraan te hebben... Het oog van het manfrotto plaatje werkt net zo goed....
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
jonky
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 118
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2005 19:43
WoonplaatsCOLON Soest
CONTACTCOLON

Ik heb de crumper singapore sling. Trektocht gemaakt met de 7D en 100-400mm.
In de groep werd met jaloerse blikken naar deze draagriem gekeken.
Geen pijn in mijn nek gehad of schouder problemen.
Ik heb hem bij Foka gekocht.
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

"het oog van het Manfrotto-plaatje" ken ik niet: ik heb een RC4 plaat (lekker groot, zelfs goed genoeg voor m'n Cambo 4x5), maar er zit geen oog aan. Ook niet aan de bevestigingsschroef.

Er schijnt nu ook een nieuwe verlaagde en steviger uitvoering van de schroef te zijn. Aha: was de oude misschien niet sterk genoeg?

Ik heb ook een Crumpler-webschop benaderd, maar die kwam met het volgende:

Wij kunnen de disgrace industry helaas niet leveren aangezien dit een product is van de Amerikaanse Crumpler. Crumpler Amerika, Australie en Europa zijn 3 compleet verschillende bedrijven en dus is het assortiment niet uitwisselbaar.

Wel hebben wij een vergelijkbaar product;
De Singapore Sling.


Over die blikken: ik heb liever dat ze 'jaloers' zijn op mijn prestaties dan mijn bezit. Het is niet voor niets dat ik als eerste het merk o.i.d. op een camera afplak met matzwarte tape. Heeft ook nog z'n voordelen bij reproductiewerk achter glasplaat. Wat zou het mooi zijn als mijn canon geheel matzwart was, liefst onzichtbaar voor anderen. Dat geldt al helemaal voor die opzichtige waardeloze draagriem ze meeleveren. Die ruil ik liever in voor een firmware-update zodat het histogram nu ook de RAW fatsoenlijk weergeeft i.p.v. die jpeg-[censored].


Hij gaat lekker....
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

nieuw model Canon 1D stealth !!
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Ik heb dus een RC2 plaatje... daar is het oog groot genoeg...

Afbeelding

Dan heb ik meer dan voldoende 'ogen' om de blackrapid aan te hangen... :D
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Ooooooh, wat heb jij een mooi oog :shock: !

Bij mijn 3 stuks RC4 plaatje zit zo'n eenvoudige gekartelde bout, niks geen oog :cry: .
pixelvreter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 71
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2011 20:35

Ik had me nog even verdiept in de genoemde schroef R-T1.

Blijkt volgens onderstaande site problemen te zijn met de combinatie R-T1 en RC2-plaat.
http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=948056" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens twee webshops is er nu een nieuwe versie, die R-T2 heet (niet op voorraad gezien). Het zotte is, dat op Blackrapid-site deze update niet te vinden is.

Ik heb inmiddels via email Blackrapid om duidelijkheid gevraagd en tevens, of het mogelijk is om met deze nieuwe schroef de RC4-plate te koppelen, want dan is mijn probleem opgelost.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar