Mijn eerste dagje naar buiten

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
SuburbanKid
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2011 19:07

Sinds deze week een EOS 350D in bezit, had mij al voorgesteld in het voorstel deel van het forum :)

Dan hier mijn eerste paar foto's (degene die ik er dan uit gezocht heb, de rest was al he-le-maal niks).

Afbeelding
Wat zal ik hierover zeggen? Ik nam hem tegen de zon in (wist dat het niet handig was maar was benieuwd wat er zou gebeuren).
Niks over de auto btw! Dat is mijn trots...
Heb nog geprobeerd om met het diafragma wat te veranderen, toen kreeg ik deze:

Afbeelding
Hier vond ik de lucht wel erg mooi gelukt...
Is er een manier om foto 1 en 2 zeg maar samen te krijgen? Mooie lucht maar ook dat de auto er mooi op staat? Moet je dan met filters voor de lens gaan werken?
Ik snap dat het met HDR kan maar dat bedoel ik in dit geval niet :)

Afbeelding
Deze vond ik wel aardig, alleen had ik de velg misschien schoon moeten maken.... :P

Afbeelding
Afbeelding
Als laatste maakte ik deze foto's, ik heb ook nog eentje lichter gemaakt (toen stond volgens mij het diafragma verder open. Op deze staat hij verder dicht.
Ik vind zelf de laatste wel mooi, omdat je toch een beetje kan zien dat de wieken draaien...
Ik bedenk nu dat ik misschien de sluitertijd wel wat langer had kunnen maken, dat had wel een mooi effect gegeven denk ik...

Nou breek maar los dan, opbouwende kritiek he ;)
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Zo voor de eerste keer met een 350D niet slecht. :)

Een paar kleine puntjes van kritiek.

1 en 2 die lantaarnpaal zo boven op het dak vind ik niet zo en hier had je de auto dan ook beter ergens anders neer kunnen zetten.
Die twee samenvoegen zal moeilijk gaan omdat ze allebei vanuit een ander standpunt zijn genomen.
Anders had je de techniek van doordrukken en tegenhouden in bv. Photoshop kunnen gebruiken.
Google eens op doordrukken en tegenhouden in Photoshop.

3 vind ik niet echt interessant qua compositie en niet alleen je velgen zijn vuil ook zit er heel veel vuil (stof) op de sensor.

4 en 5 heeft wel wat maar qua belichting gaat het meer uit vanuit de lucht en niet vanuit de windmolen en hier had je dan ook beter kunnen overbelichten zodat de windmolen er beter uit komt qua belichting. (door een klein diafragma te kiezen hier ook weer heel wat stof op de sensor)
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
SuburbanKid
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2011 19:07

Je hebt gelijk, die lantaarnpaal was me niet eens opgevallen haha!

Ik ga straks eerst eens zo'n doekje halen om de lens schoon te maken en dan proberr ik et nog een keer...

Ik vind het alleen nog wat "eng", ben bang dat ze me op een gegeven moment oppakken omdat ik foto's aan het maken ben :p
Hoe doen jullie dat? Ik bedoel, je kan ook foto's maken als voorbereidend werk voor wat dan ook? Nooit problemen mee gehad?
StevenP
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2010 00:01

wat je kan proberen is met een flitser de auto te verlichten terwijl je de camera op de lucht zijn meting laat doen. moet je over het algemeen wel handmatig flitsen maar een auto verlichten heb je toch wel wat vermogen voor nodig.
Canon speelgoed en een leica X1
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar