Een paar vogels

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
sporting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 18:02
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

In een ander topic las ik iets over mensen die wel lezen op het forum, maar geen bijdrage leveren :shock:
Ik moest even slikken toen ik me bedacht dat ik me hier ook schuldig aan maak.
Al heel lang zuig ik hier alle informatie op welke ik in mijn fotografie probeer te gebruiken, maar het resultaat laten zien: ho maar.

Ik begrijp dat het een kwestie is van geven en nemen, dus daarom wil ik met dit topic aftrappen en in de toekomst ook een goede bijdrage leveren aan dit (overigens uitstekende) forum.

Het is een selectie foto's van vogels die ik in de afgelopen weken heb gemaakt. Allen gemaakt met de overbekende 70-300 IS USM op een 400d.


1.Scholekster.

15400

2.Kievit.

15399

3.Grutto.

15398

4.(grauwe?) ganzen.

15397

5.Fuut.

15396

6.Blauwe reiger (inclusief maaltijd).

15395

Waar ik moeite mee heb is de kleur wit, is heel snel overbelicht en twijfel soms of ik dit moet aanpassen of gewoon zo laten (bijv bij de scholekster).

Als jullie nog wat kritiek en/of tips hebben hoor ik ze graag.
400d + 24-105 + 70-300 + heel veel wensen en te weinig geld.
Bill V.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Okt 2010 16:23

Knap hoor 1 t/m 4, de laatste 2 vind ik niet schokkend.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ben het met mij voorganger eens over foto 1 t/m 4. Netjes in de vlucht gepakt, En naar omstandigheden mooi scherp. Hou wel je belichting in de gaten, Het witte is redelijk overbelicht. Bij de laatste 2 had ik geprobeerd om wat dichterbij te komen. vooral bij de laatste, De omgeving neemt nu meer ruimte in beslag dan je onderwerp.Ook staat deze vrij centraal in beeld.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
sporting
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 18:02
WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

Bedankt voor de reacties. Overbelichte delen is zeker iets waar ik nog aan moet werken. Bij de laatste heb ik nog geprobeerd dichterbij te komen, maar daar was die reiger het niet mee eens helaas. Het is eigenlijk het moment wat de foto (voor mij) leuk maakt; de kikker die hij tijdens het vluchten voor mij nog even oppikte.
400d + 24-105 + 70-300 + heel veel wensen en te weinig geld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar