Winkel wil mij de 60d niet verkopen, snap er niks meer van!

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Marfique schreefCOLONOok ik heb de 60D en hij bevalt me prima!

Ik heb hem hier in Wijchen gekocht bij Ringfoto, die is aardig scherp met de prijzen ook, en ik vind t persoonlijk advies ook fijn. (zijn tevens webshop ook; fotodevakman.nl)
Nou, ik vind de fotovakman.nl nou niet echt scherp geprijsd, daar betaal je voor de 60D € 878,- terwijl hij elders al voor € 775,- wordt aangeboden??? Daarentegen is de 5DII en de 7D wel weer scherp??
Gebruikers-avatar
Tinkerbell
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2012 21:02
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Bij Digimaxx is tie 849, dat is inclusief kitlens 18-55 is.
Alleen de body is daar 799.
Canon EOS 60D + Canon 18-55 IS II
Gebruikers-avatar
Johan87
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2009 01:19
WoonplaatsCOLON Zwartewaal
CONTACTCOLON

Ik kocht een jaar geleden een 60D bij camera.nl in Barendrecht, toen vonden de verkopers daar het een fantastische camera.
Ik ook nog steeds trouwens!

Enkele maanden geleden ging ik terug naar camera.nl voor een compact voor erbij. Omdat ik Canon-fan ben had ik het een en ander vergeleken op internet en uiteindelijk een Canon-compact uitgezocht. In de winkel aangekomen kraakte de medewerkers zo goed als alle Canon-compacts volledig af en raadde mij uiteindelijk de volgens hen fantastische Samsung WB850F aan.
Klinkt mij een beetje hetzelfde in de oren, want ook al is het een mooie en goede compact, hij is niet zo perfect als in de winkel beschreven en haalt het op geen enkel vlak bij de EOS-familie (voor zover je dit mag vergelijken).
Canon EOS 60D + grip | EF 70-200mm f/2.8 L IS USM | Sigma 10-20 f/4-5.6 EX DC | EF-S 15-85mm | EF-S 18-200mm | EF-S 55-250mm | EF 100mm f/2.8 USM macro | EF 50mm f/1.8 II
Speedlite 430EX II | Sigma EF-530 DG ST | Samsung WB 850 F
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

#doetookeenduitinhetzakje

Ik was een paar maanden geleden in de markt voor een 100mm macro (L-versie). Gezien het bedrag twijfelde ik nogal, ondanks de cashback. Via Marian Korte (wie kent haar nog) kwam ik bij Camera.nl in Utrecht terecht. Ik zat in precies dezelfde situatie als TS: na lang twijfelen wist ik nu dat ik dit objectief voor deze prijs wilde hebben. Wat schetste mijn verbazing? De verkoper hoorde dat ik 'm ook voor portretfotografie wilde gebruiken en raadde mij het objectief af. Weer twijfel :evil: . Ik heb drie uur rondgezworven, nagedacht, wel, niet, wel, niet en ben zelfs een tweede keer de winkel in gegaan. Maar eigenlijk was het vertrouwen al weg. Toen ik eindelijk aan de beurt was en weer door dezelfde verkoper voor m'n neus had als de eerste keer, heb ik er vanaf gezien. Ben met lege handen vertrokken.

Uiteindelijk heb ik het objectief bij MM in Cruquius gekocht tijdens de Vakantiegeldterugactie. Met cashback en die Vakantiegeldterugactie-korting van €125,= heb ik uiteindelijk slechts €644,= voor dat objectief betaald. Ben ik even blij dat ze 'm bij Camera.nl hebben afgeraden. Ik ben er onwijs blij mee en het objectief is prima. Ook voor portretten. Dus wat ze daar nou te l*llen hadden... Mij zien ze er in ieder geval niet meer terug!
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Wat een rare gang van zaken hebben ze daar!
Waarom ga je niet gewoon eens binnen bij een andere fotozaak en haal je hem daar? Dat extra tientje zou ik liever naar de buurman brengen dan deze pipo's.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik krijg bijna de neiging om er 'n keer langs te gaan en deze show in het echt mee te maken. Ráár volk, daar!
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Haha, dan ben ik gelukkig niet de enige die dat weleens mee zou willen maken... goedkoper dan een dagje efteling :D
Gebruikers-avatar
Renate~B
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2942
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 10:25
WoonplaatsCOLON Een plek onder de zon.
CONTACTCOLON

Nou ja blijkbaar zijn ze echt heel goed als ze mensen die 100% overtuigd zijn nog over weten te halen.
“Everybody is a genius.
but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
twistersam

Ze proberen alleen maar camera's en toebehoren te verkopen waarop de winstmarges hoog zijn. Bij sony en samsung zijn die dus blijkbaar hoger dan bij canon.
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

In Utrecht zit die winkel. Lijkt me best leuk :P. Is hetzelfde als in mijn vak (elektricien) de gamma inlopen en vragen stellen kan me lach af en toe niet inhouden wat er allemaal vertelt word.
Maar alsnog blijft het een apart verhaal......
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Star1
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2009 00:45
WoonplaatsCOLON Omg. Gouda

Zelfde ervaring in Barendrecht.
Conclusie kan kort zijn: er wordt nauwelijks marge gemaakt op Canon dslrs, dus heeft het verkooppersoneel zeer waarschijnlijk de opdracht de klant naar een ander merk te praten. En dan met de meest bizarre argumenten......
Kijk je bijvoorbeeld naar de prijsval van de 5d mkIII, kan ik het nog enigszins begrijpen ook. Je zal maar wat voorraad hebben en je moet omwille van de concurrentie 500 euro of meer van je verkoopprijs afdoen. Mag je hopen dat de klant misschien nog wat accesoires of een tas koopt.
eos7d|15-85 3.5-5.6 IS|100mm 2.8 L IS Macro| 70-200 F2.8 L IS II |EXT 2.0x II |25 ef II tussenring |430 EXII |
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Goed, maar die beperkte marge zal toch ook door de markt worden ingegeven. Als er één concurrent met de prijzen omlaag gaat zal 'ie dat wel naar zichzelf kunnen verantwoorden (doordat 'ie ergens goedkoper kan inkopen, bijvoorbeeld, of minder overhead heeft). Dat de rest dat niet kan bijbenen is jammer voor ze, maar lijkt mij eerder een teken van noodzakelijke verandering/inventiviteit qua bedrijfsvoering, dan reden tot "huilen".
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Echt onafhankelijk advies in een winkel is tegenwoordig zeldzaam, al is het nu wel iets erger en is zeker dit een extreem voorbeeld :D

Bij een kleinere plaatselijke keten of de speciaalzaak is het minder, die moeten het hebben van vaste klanten en kunnen het zich niet veroorloven kletspraatjes te verkopen. Mensen komen dan niet meer terug. Ik zie zoveel "kaartjeslezers" in de winkels. Als je om advies vraagt lezen ze het kaartje op het schap aan je voor :twisted: Dat kan ik zelf ook wel !!! Voor een echt kundige verkoper moet je mazzel hebben. (want ze zijn er nog wel)

Fora zoals deze zijn daarom erg goed (al zijn wij hier ook niet echt onafhangkelijk :wink: ) om ervaringen te lezen en vragen te stellen aan gebruikers.

Juist door je goed in te lezen kan je dus voorkomen dat je door een verkoper het bos in word gestuurd met een kletsverhaal.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Ik begrijp dat een winkel het liefst de producten wilt verkopen met de meeste winstmarge. Als een concurent met de prijs van een bepaald product omlaag gaat, kan je twee dingen doen. Meegaan met de prijs of een ander product aanbieden.

Er zijn zaken die zeggen dat ze "de goedkoopste" zijn. Een truukje wat hierbij gebruikt wordt, is een net ander product aanbieden dan de concurent. Camera inclusief statief of inclusief draagtas. (of een ander product waarvan de winstmarge meer rek heeft). Dit product heeft geen andere concurent, dus in principe zijn zij dan de goedkoopste.

Iets wat je als bedrijf zijnde nooit moet doen is valse informatie geven. Wel kan je van twee vrijwel identieke producten de voor- en nadelen op zo'n manier aangeven, dat een product meer naar voren komt dan de ander. Maar, houd je aan de informatie.
Er zijn cursussen die je dit truukje als verkoper kan leren. Wat je doet is niet de klant bedonderen, maar een passende oplossing vinden voor zowel jou als de klant. Waarschijnlijk heeft de verkoper van de eerste poster de cursus niet goed begrepen.

Mijn advies, probeer (net als bij iedere aankoop) zoveel mogelijk onafhankelijke informatie te vergaren, om op een overwegende keuze te komen. Daarna shoppen en afdingen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
llubse
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2006 18:53

Tip:
Lees reviews. Bij veel reviews staan foto's die met verschillende instellingen zoals ISO waarden zijn genomen.
Bekijk deze foto's zodat je zelf kunt bepalen of de ruis wel of niet storend is.

Ik vindt de reviews van http://www.dpreview.com" onclick="window.open(this.href);return false; altijd prettig.
Maar er zijn nog tientallen andere professionele reviewsites.

Gr,
Leon
[size=75]Powershot gevalleltje met onderwaterhuis + EOS ding met variabele verrekijker er opgeschroefd.[/size]
Gebruikers-avatar
knrd
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2012 10:54
WoonplaatsCOLON 073

En ook ik heb dit jaar een 60D gekocht..
Ben zelf ook nog een beginnende en wat ze hier voor ook al zeiden je groeit zelf steeds verder dus de uitspraak "een te goede camera voor een beginner" vind ik een beetje onzin.

Zelf zat ik nog wel te twijfelen tussen een 600D of een 60D maar ben voor de 60D gegaan met als grootste reden dat de grip daar iets groter is.

Verder zou ik zeggen.. Kijk wat in jouw ogen de meeste pluspunten heeft en ga daar voor.
De winkel waar ik hem gekocht heb is een Sony reseller maar verkopen ook gewoon alle andere merken. Hun hadden ook nog een aantal dingen vergeleken met een Sony maar hiervoor heb ik al een Sony gehad maar wilde nu een Canon om een aantal redenen.
Als je dat gewoon al van te voren weet en uit zoekt dan kun je je keuzen een stuk makkelijker maken en de juiste antwoorden geven in een winkel als ze er tegenin willen gaan..

Succes met je aankoop! :)
"The details are not the details. They make the design."
- Charles Eames
Gebruikers-avatar
arnold_w
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1247
GeregistreerdCOLON 12 Nov 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Bemmel
CONTACTCOLON

Misschien dat het exemplarisch is en dat er idd "veel" slechte exemplaren tussen zitten.
Ik heb vorige week mijn 2x TC aan iemand verkocht en die had net een 60D gekocht waarmee hij helemaal niet tevreden was.
Geen enkele foto kwam er scherp uit en zo'n vergelijkbaar verhaal had ik ook al op een ander forum gelezen.

Hij had de mogelijkheid de camera nog terug te brengen en vroeg mij om advies en hoe de 7D mij beviel.
Uiteindelijk heeft hij de 7D genomen en mailde me achteraf nog terug dat hij hier wel heel blij mee was en nog nooit zo'n fijne camera had gehad.

Dus los van eventuele overmatige ruis, lijkt deze camera dus ook last te hebben van onscherpte.
X-T1 | X-E2 | 8mm 2.8 | 10-24mm | 16-55mm | 50-230mm | 100-400mm | 1.4x TC | EF-X20 | Pan 24mm 2.5 | MD 28mm 2.8 | MD 35mm 2.8 | MD 50mm 1.4 | TAIR 135mm 2.8
Iceland - Photographic Journey | Flickr | Werkaandemuur | IJsland Fotoreizen
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

arnold_w schreefCOLONDus los van eventuele overmatige ruis, lijkt deze camera dus ook last te hebben van onscherpte.
Sorry Arnold maar ik ben van jou over het algemeen iets meer onderbouwde opmerkingen gewend. "De 60D lijkt last van onscherpte te hebben?" Iets zegt me dat er ergens in zo'n bewering nog informatie mbt de gebruikte objectieven relevant is. En dan hebben we verder nog het micro-adjustment gebeuren. En de fotograaf laat ik voor het gemak nog maar even buiten beschouwing (hoewel dat zeker ook een niet te verwaarlozen bron voor onscherpe foto's is :wink: ).
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLONmicro-adjustment
Dat heeft de 60D dus niet meer, heb ik vandaag geleerd. Belachelijk, overigens.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

@Bram: Wist ik inderdaad ook niet.
http://www.pixiq.com/article/af-micro-a ... erdoing-it" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar